خواب‌های ترسناک گویای چه حقیقتی درباره شما هستند؟

maryam01
الودکتر- خواب ترسناک، کابوس، یا بختک؛ این تجربه ناگوار آیا فقط خواب است و بر هیچ واقعیتی دلالت ندارد؟ البته که دارد، خواب‌ ترسناک هم گویای یک واقعیت وجودی شماست که به تازگی محققان کشف کرده‌اند.

تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد افرادی که خواب می‌بینند که دارند کسی را می‌کُشند معمولاً در بیداری حالت پرخاشگری بیشتری دارند.
در این تحقیق افراد جوانی که حداقل یک‌بار در خواب کسی را کشته‌اند در آزمون سنجش خشونت، امتیاز بالاتری گرفتند٬ و این بدین معناست که وقتی از کوره در می‌روند به احتمال زیاد بدخلق شده و یا به کسی صدمه می‌زنند.
پروفسور مایکل شردل می‌گوید: این خواب‌ها٬ اغراق احساساتی را ترسیم می‌کند که ما در حالت بیداری تجربه می‌کنیم.
‌افرادی که خواب‌های مرگ‌بار می‌بینند در آزمون سنجش میزان خوشایندی٬ اعتماد٬ خونگرمی و یاری‌رسانی امتیاز پایین‌تری گرفتند و در عوض میزان درون‌گرایی‌شان بالاتر بود. دلیلش این است که افرادی که درون‌گرا هستند تمایل دارند تا احساسات پرخاشگرانه‌ی خود را – به جای آن‌که آن را به بحث و نزاع بکشانند- در خود نگه دارند. این افکار در خواب‌های‌شان بازتاب پیدا می‌کند.
اگر در رؤیایتان تا حالا یکی دوبار آدم کشته‌اید لازم نیست نگران باشید. اما اگر این مسئله مدام تکرار می‌شود٬ پروفسور شردل معتقد است که در این حالت خواب‌ها می‌خواهند پیامی به شما بدهند: باید یاد بگیرید که چگونه با احساس پرخاشگری خود روبرو شوید. با دکترتان مشورت کنید تا بتوانید یک متخصص پیدا کنید و به کمک آن روی این مشکل‌تان کار کنید.
(منبع: menhealth)

مطلب مرتبط:
چند تعبیر خواب از دیدگاه روانشناسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ