مرد استرالیایی پس از خارج‌شدن از کما، چینی حرف می‌زند+ویدیو

mojtaba
الودکتر- باورش برای ما هم سخت است، اما واقعیت دارد. این مرد انگلیسی زبان، در پی یک تصادف به کما رفت، و وقتی به هوش آمد چینی حرف می‌زند. خودتان ببینید.

دو سال پیش بن مک موهان ۲۲ ساله یک هفته پس از یک حادثه رانندگی وحشتناک از کما خارج شد و در کمال تعجب از آن موقع فقط چینی حرف می‌زند.
این جوان ۲۲ ساله به یاد می‌آورد که چگونه از کما درآمد و پرستاری را دید که چهره‌اش شبیه آسیایی‌ها بود و به او به زبان چینی گفت: «ببخشید خانم پرستار، اینجایم زخم شده است.»
او بعد از پرستار یک کاغذ و قلم خواست و روی آن به زبان ماندارین (یک گروه از زبان‌های چینی) نوشت: «من عاشق مادرم هستم، عاشق مادرم هستم، حالم خوب خواهد شد.»
مهارت او در این زبان جدید، هم پزشکان و هم خانواده‌اش را حیرت‌زده کرد.

ویدیویی درباره مرد استرالیایی که پس از خارج شدن از کما، چینی حرف می‌زند
پزشک مارک به پدر بن، مارک و مادرش گفته اگر مارک زنده بماند یک معجزه اتفاق می‌افتد. مارک گفت: «یک نفر از بیمارستان با ما تماس گرفت و گفت اوه مارک، زنگ زدم که بگویم پسرتان از کما خارج شده. نمی‌دانم چطور بگویم… او به زبان ماندارین حرف می‌زند.»
بن اگر چه در دوران مدرسه به صورت کاملا ابتدایی زبان ماندارین را یاد گرفته بود،‌اما هرگز نمی‌توانست به این زبان، آن‌هم به این روانی حرف بزند. او گفت: «هرگز فکرش را نمی‌کردم بتوانم به این زبان حرف بزنم. اما به‌ یک‌باره شروع شد و این برای من طبیعی بود.»
دو تا سه روز طول کشید تا بن زبان انگلیسی را یاد بگیرد.


باتوجه به شرایط جدید،‌ مهارت بن در زبان چینی فرصت‌های تازه‌ای را در اختیار او می‌گذارد که به عنوان لیدرتورهای کشورش به چین موفق‌تر باشد.
او گفت که خوش‌شانس بود. که زنده بمانده و می‌تواند به یک زبان دیگر حرف بزند، اما بن اولین نفری نیست که این اتفاق برایش افتاده است.
پیش از این یک دختر کروات وقتی از کما درآمد زبان مادری‌اش را از یاد برد و به زبان آلمانی حرف زد. در جولای ۲۰۱۳ هم یک کهنه‌ سرباز آمریکایی در اتاق یک متل بدون هشیاری پیدا شد که یادش نمی‌آمد کیست و به زبان سوئدی حرف می‌زد.
اما یک متخصص مغز و اعصاب انیستیتوی مغز کویینزلند فکر می‌کند توضیح قانع‌کننده‌ای برای آنچه بر سر بن آمده دارد.
دکتر پانکاج سا گفت که مغز از حلقه‌های متفاوتی ساخته شده که هر کدام به یک چیز می‌پردازد، یکی به زبان، دیگری به نقس‌کشیدن، صحبت‌کردن و فکرکردن – مثل حلقه‌های الکترونیکی.
به گفته او، حتما بخشی از مغز بن که زبان انگلیسی را به یاد می‌آورد، صدمه دیده و آن بخش که مربوط به زبان ماندارین بود، پس از خارج‌شدن از کما فعال شده است.

(منبع: دیلی میل)

مطلب مرتبط:
دلیل عجیب پیرزن ۱۰۹ ساله برای طول عمرش+ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ