آیا طول مژه‌های شما مناسب است؟

mojtaba
شاید داشتن مژه‌های بلند و پرزرق و برق آن‌طور که فکر می‌کنیم مطلوب و ایده‌آل نباشند.

شاید داشتن مژه‌های بلند و پرزرق و برق آن‌طور که فکر می‌کنیم مطلوب و ایده‌آل نباشند.
این مسئله را هم به لیست موارد استاندارد و در عین حال عجیب‌غریب زیبایی‌تان بیفزایید- طول مژه‌ی ایده‌آل باید یک‌سوم پهنای چشم باشد. 
بر اساس تحقیقی که از سوی The Royal Society منتشر شد محققان ۲۲ گونه از پستانداران را مورد بررسی قرار دادند– از انسان‌ها گرفته تا جوجه‌تیغی‌ها- تا دریابند که این دلخواه‌ترین طول مژه است، چرا که مانع از خشکی شده و از چشم‌ها در برابر ذرات کوچک و آت و آشغال مراقبت می‌کند. در حالی که مژه‌های ضخیم و دراز می‌تواند ابزاری برای کرشمه‌های شما باشد، اما به لحاظ علمی برای چشمتان مضر هستند، خصوصا  اگر عادت به استفاده از مژه‌های مصنوعی دارید تا جذاب‌تر به نظر برسید. 
در یک تحقیق، دانشمندان دستگاهی ساختند که وقتی جریان هوا به آن می‌خورد نقش چشم انسان را بازی می‌کرد. وقتی مژه‌ها بلندتر شدند، در بالای قرنیه یک حالت استوانه‌ای شکل ایجاد کردند که باعث می‌شد هوا سریع‌تر به داخل چشم برود و گرد و غبار را بیشتر به خود گرفته و باعث خشکی شود. مژه‌های کوتاه‌تر یک چنین تأثیر معکوسی ندارند. با این حال آنهایی که مژه‌های کم‌پشت دارند، مژه‌ی مصنوعی می‌تواند یک انتخاب امن و محافظ باشد. و اگر طول مژه‌ها به اندازه نباشد، باید به خاطر داشته باشید که داشتن مژه‌های بیشتر همیشه از مژه‌های کمتر بهتر است.
(منبع: health)

مطلب مرتبط:
خطرات کاشت مژه جدی است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ