این مرد روزی ۳۴ کیلومتر راه می‌رود+ ویدیو

mojtaba
یک شهروند اهل دیترویت آمریکا روزانه ۳۴ کیلومتر مسیر رفت و برگشت خانه و محل کارش را پیاده طی می‌کند.

یک شهروند اهل دیترویت آمریکا روزانه ۳۴ کیلومتر مسیر رفت و برگشت خانه و محل کارش را پیاده طی می‌کند.
جیمز رابرتسون ۵۶ ساله که شغلش قالبگیری تزریقی است در یک کارخانه سازنده محصولات پلاستیکی در روچستر هیلز واقع در میشیگان کار می‌کند.
او در دیترویت زندگی می‌کند و از سال ۱۹۸۸ که موتور هوندایش خراب شد، به دلیل کمبود وسایل نقلیه عمومی یا با ماشین دیگران می‌رفت سر کار یا پیاده. او در ۱۰ سال گذشته با پای پیاده سر کار می‌رفت و برمی‌گشت. او که فقط ساعتی ۱۰.۵ دلار حقوق می‌گبرد از نظر مالی توان خرید یک ماشین را ندارد. او به در خانه‌ای نزدیک‌تر به محل کارش مستقر نشده چرا نامزدش خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند را به ارث برده است. 

ویدیویی درباره مردی که ۳۴ کیلومتر پیاده‌روی می‌کند
به گزارش روزنامه دیترویت آزاد‌، رابرتسون ۸ صبح از خانه بیرون می‌رود و ساعت ۲ بعدازظهر به محل کارش می‌رسد. ساعت ۱۰ شب نیز که کارش تمام می‌شود با پای پیاده به خانه برمی‌گردد و تا به خانه می‌رسد ساعت ۴ صبح است. او شب‌ها زیر لب دعا می‌خواند تا از یک مسیر ۱۳ کیلومتری خطرناک سالم بگذرد. با این حال  او که رکوردی بی‌نظیر دارد، گله و شکایتی ندارد. او می‌گوید: «نمی‌توانم بیکاری را تحمل کنم.»

خبرنامه رایگان ستاره‌ها را چهارشنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید
پس از آن‌که روزنامه دیترویت آزاد گزارشی درباره او منتشر کرد، هزاران نفر از طریق صفحه فیسبوک روزنامه خواستار آن شدند که به رابینسون کمک کنند.‌ ایوان لیدی یک دانشجوی دانشگاه ایالتی وین دیترویت تصمیم گرفت حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به او راه‌اندازی کند تا رابینسون بتواند با آن پول ماشینی خریداری کند. اما استقبال بیش از حدی بود که آن‌ها تصورش را می‌کردند. هدف ایوان نهایتاً جمع‌آوری ۵ هزار دلار بود، در حالی که در یک روز حدود ۵۰ هزار دلار جمع شد. حالا او می‌تواند علاوه بر خرید ماشین، خانه‌ای در نزدیکی محل کارش تهیه کند.
(منبع: گاردین)

مطلب مرتبط:
حقایقی در مورد پیاده‌روی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ