مراقب التهاب و پیچ‌خوردگی بیضه‌ها باشید

مهرناز زاوه
درد بیضه‌ها مشکل آزاردهنده‌ای برای مردان است که کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که در اینجا آنها را ذکر می‌کنیم.

پیچ‌خوردگی بیضه‌ها

درد بیضه‌ها مشکل آزاردهنده‌ای برای مردان است که کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. علت آن مهم نیست٬ هر چه باشد توصیه می‌شود هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

۱.فتق

پارگی در غشای محافظی که بیضه‌ها را پوشش می‌دهد (غشای سفید) که به آن فتق می‌گویند. این پارگی باعث نفوذ خون به داخل کیسه بیضه می‌شود.

۲.سنگ کلیه

سنگ‌های کلیه توده‌هایی هستند که به علت کریستال‌های ادراری در کلیه شکل می‌گیرند. علت شکل‌گیری آنها کاملا مشخص نیست. بدن بعضی افراد نسبت به دیگران آمادگی بیشتری برای شکل‌گیری سنگ کلیه دارد.

۳.التهاب بیضه

التهاب بیضه را به عنوان تورم دردناک بیضه‌ها می‌شناسند که به خاطر اپیدیدیمیتیس یا التهاب اپیدیدیمیس رخ می‌دهد. سایر علل التهاب بیضه عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی و یا بیماری‌های مقاربتی (انتقال از راه جنسی) است.

۴.اسپرماتوسل

کیستی است که در داخل اپیدیدیمیس رشد می‌کند (یک لوله‌ی به شدت پیچ‌دار پشت هر بیضه که اسپرم را ذخیره می‌کند) و به آن اسپرماتوسل می‌گویند. این وضعیت به درد بیضه می‌انجامد.

۵.واریکوسل

واریکوسل به بزرگ شدن رگ‌های داخل کیسه‌ی بیضه می‌انجامد. این وضعیت باعث می‌شود که فکر کنید داخل کیسه‌ی بیضه‌ی شما به مانند توپ بزرگی پر از اسپاگتی یا کِرم است.

۶.اپیدیدیمیتیس

التهاب اپیدیدیمیس را اپیدیدیمیتیس می‌گویند. در واقع این التهاب وقتی به بیضه‌ها می‌رسد باعث درد آن‌ها می‌شود.

۷.هماتوسل

هماتوسل تجمع خون در لایه‌های محافظ اطراف بیضه است. این وضعیت به خاطر آسیب به بیضه‌ها بوجود می‌آید.

۸.پیچ‌خوردگی بیضه

پیچ‌خوردگی بیضه زمانی رخ می‌دهد که تارهای اسپرمی به هم پیچ بخورد و این وضعیت در مسیر جریان خون به بیضه‌ها انسداد ایجاد کند و به درد شدید بیضه بیانجامد.
درد بیضه اصلا وضعیت خوشایندی نیست. با این حال نکته‌ این‌جاست که نباید آن را ساده پنداشت چرا که ممکن است امکان پدرشدن را از شما بگیرد.
(منبع: یاهو)

مطلب مرتبط: 
۲۴ دلیل نعوظ ناقص که ممکن است ندانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ