درمان خانگی احتقان قفسه سینه

mojtaba
آلاینده‌های محیطی، فشار مهلک باکتری‌ها و ویروس‌ها و اختلالات مربوط به شیوه‌ی زندگی، آسیب زیادی به ریه‌ها وارد کرده و به احتقان قفسه‌ی سینه می‌انجامد.

ریه‌‌ ما یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های بدن ما‌ست و نقش مهمی در انتقال اکسیژن به سیستم‌های مربوط به اندام‌های حیاتی بدن ایفا می‌کند. آلاینده‌های محیطی، فشار مهلک باکتری‌ها و ویروس‌ها و اختلالات مربوط به شیوه‌ی زندگی، آسیب زیادی به ریه‌ها وارد کرده و به احتقان قفسه‌ی سینه می‌انجامد. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی چند درمان خانگی برای درمان این مشکل پیشنهاد کرده است.


از آلاینده‌های محیطی دوری کنید
اگر در شهر شلوغی زندگی می‌کنید، دوری از ‌دود، گرد و غبار و آلودگی ماشین کار دشواری است. در این جور مواقع ماسک بزنید. همواره شیشه‌ی ماشین‌تان را بالا نگه دارید تا گاز وارد ماشین نشود.
ورزش 
ورزش‌های قلبی‌عروقی مانند آهسته دویدن، تند دویدن و راه‌پیمایی برای ریه‌ها بسیار مؤثر بوده در حالی که باعث قوی شدن قلب و شش‌ها شده و ظرفیت اکسیژن شش‌ها را بالا می‌برد.
تمرین یوگا
یوگا، تنفس عمیق و مراقبه برای مراقبت از ریه‌ها بسیار موثر است. تنفس عمیق فعالیت ریه‌هایتان را زیاد کرده و باعث تسکین دردهای مزمن مانند تنگی نفس و احتقان قفسه سینه می‌شود. سه تا چهار مرتبه در هفته این کار را انجام دهید تا ریه‌هایتان عملکرد خوبی داشته باشند.


غذاهای مغذی بخورید
هیچ چیز به اندازه‌ی یک رژیم مغذی برای سلامتی و تناسب اندام خوب نیست. برای بالا بردن ایمنی بدن‌تان میوه و سبزیجات بخورید. این غذاها دارای آنتی‌اکسیدان هستند که مواد مضر را از بدن دفع می‌کنند.

کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» در سال ۲۰۱۲ منتشر شد
سالانه آزمایش چکاپ انجام دهید
اگر از برونشیت مزمن، احتقان قفسه‌ی سینه یا تنگی نفس رنج می‌برید، مرتب برای درمان‌های پزشکی آزمایش بدهید. چرا که این آزمایش‌ها شما را مطمئن می‌سازد که بهترین درمان‌ها را برای بیماری یا اختلال‌تان انجام می‌دهید.

خبر مرتبط:
درمان‌‌ خانگی ترش کردن با کشمش و چای رازیانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ