توصیه روزانه: چای سبز بنوشید

maryam01
دکتر بریت بروگارد، استاد فلسفه دانشگاه میامی توصیه‌هایی برای بهبود خلق و خوی روزانه‌تان دارد.

دکتر بریت بروگارد، استاد فلسفه دانشگاه میامی توصیه‌هایی برای بهبود خلق و خوی روزانه‌تان دارد.
چای سبز حاوی تئانین است که اثر آرامش‌بخشی بر جسم دارد.
محققان ژاپنی در پژوهش‌های خود دریافتند که افراد میانسال و سالمندی که روزانه چای سبز می‌نوشند، کمتر از همسالان خود دچار افسردگی و احساس پیری می‌شوند.
برای انجام این مطالعه ۱۰۵۸ زن و مرد ۷۰ سال و بالاتر انتخاب شدند. نتایج نشان داد در سالمندانی که به طور متوسط ۴ فنجان چای سبز در روز می‌نوشند، علایم افسردگی ۴۴ درصد کمتر است. همچنین مشخص شد که چای سبز اضطراب و تنش‌های روانی این افراد را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده است.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

مکانیسم این اثر به دلیل وجود ترکیبی موسوم به تیانین در چای سبز است که خاصیت آرام بخش داشته و علایم افسردگی، استرس و تنش را کاهش می‌دهد. ادامه این تحقیقات نشان داد که چای سیاه و قهوه در کاهش علایم افسردگی به اندازه چای سبز اثربخش نیستند.
همچنین تحقیقات نشان داده که زنها بیشتر از مردها در معرض ابتلا به ناراحتی‌های قلبی قرار دارند‌. چای سبز کلسترول خوب بدن یا همان (HDL) را افزایش می دهد و از بدن ما دربرابر سکته ها و ناراحتی‌های قلبی محافظت می‌کند.
پوکی استخوان که در خانم‌ها بسیار شایع است با کمک چای سبز قابل کنترل و پیشگیری است و کاتچین موجود در چای سبز از تحلیل رفتن استخوان‌ها جلوگیری می کند.
تحقیقات نشان داده است که چای سبز از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و محققان دانشگاه پزشکی ناگویا در ژاپن کشف کرده‌اند که پلی فنول موجود در چای سبز نقش به سزایی در پیشگیری از سرطان سینه ایفا می‌کند.

خبر مرتبط:
خواص چای سبز برای زیبایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ