راهکارهایی برای فراموش کردن جدایی

maryam01
شوکی که بعد از جدایی از رابطه به سراغ‌تان می‌آید به خاطر اشتغال ذهنی و اضطرابی است که از سوی مغز در تمام بدن‌تان پخش می‌شود. به این چند راهکار برای از بین بردن این حالت توجه کنید.

شوکی که بعد از جدایی از رابطه به سراغ‌تان می‌آید به خاطر اشتغال ذهنی و اضطرابی است که از سوی مغز در تمام بدن‌تان پخش می‌شود. به این چند راهکار برای از بین بردن این حالت توجه کنید.
۱- از او دور باشید: احمق نشوید. تماس‌تان را با او قطع کنید. سعی نکنید او را برگردانید. چرا؟ چون نمی‌توانید به زور از کسی بخواهید که دوست‌تان داشته باشد.
۲- لیستی از کارهایی که با آن شما را آزار می‌داد بنویسید: هرچیزی که فکر می‌کنید به خاطر آن شما را آزار می‌داد بنویسید. حتی کوچک‌ترین چیزها. جلوی خود را نگیرید.
۳- غذاهایی حاوی سروتونین بخورید: فرآیند پشت سر گذاشتن جدایی را می‌توانید با خوردن غذاهای مغذی جبران کنید. خوردن بوقلمون، موز، شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ و آجیل را فراموش نکنید. سروتونین هورمون شادی‌بخش است که در مغز ترشح می‌شود.
۴- همه چیز را به هم بریزید: می‌توانید با تغییر شرایط پیرامون‌تان کمی از بار درد عاطفی‌تان بکاهید. مثلاً دکوراسیون آشپزخانه یا حمام را تغییر دهید.
۵- ۱۵دقیقه مراقبه کنید: برای رها شدن از شر افکار بی‌خود و کاذب، ۱۵ دقیقه مراقبه می‌تواند سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما را تسکین دهد.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

۶- سعی کنید این جدایی را چیز مسخره و خنده‌داری تلقی کنید
برای مثال به خودتان بگویید:
من آدم کوته‌فکری نیستم، اتفاقاً تو خیلی آدم تنفرانگیزی بودی
من عاشقتم اما نمی‌خواهم فقط یک شریک جنسی داشته باشم
۷- سعی کنید با دهنیت منفی به او فکر کنید: به این فکر کنید که سایر زن‌ها چگونه و سرچه چیزی از او بیزار خواهند شد.
۸- از شر لباس‌ها و سایر چیزهایی که او را به یادتان می‌آورد خلاص شوید: همه‌ی لباس‌ها و اشیاء مربوط به او را بسته‌بندی کرده و دور بریزید.
۹- (در افکارتان) تنبیه‌اش کنید: او را پشت میله‌های زندان تصور کنید که برای آزادی له‌له می‌زند.
۱۰- از مکمل استفاده کنید: اگر در این دوره زمانی مشکل خوابیدن دارید، باید از داروی بنادریل استفاده کنید. اگرچه برای درمان آلرژی استفاده می‌شود، اما به خوابیدن هم کمک می‌کند.
(منبع: msn)

خبر مرتبط:
طلاق چه بلایی سرتان می‌آورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ