تعبیه‌ سوکِت در جمجمه‌ی یک نوجوان بریتانیایی برای دسترسی به تومور مغزی‌اش+عکس

mojtaba
یک نوجوان بریتانیایی به عنوان نخستین بیمار سرطانی یک سوکت فلزی در سرش تعبیه شد و به دکترها این امکان را داد تا به طور مستقیم به تومور مغزی‌اش دسترسی داشته باشند.

یک نوجوان بریتانیایی به عنوان نخستین بیمار سرطانی یک سوکت فلزی در سرش تعبیه شد و به دکترها این امکان را داد تا به طور مستقیم به تومور مغزی‌اش دسترسی داشته باشند.
پزشکان روی سر آقای جیمز ویلتز ۱۷ ساله یک سوکت از جنس تتانیوم قرار دادند که توسط یک مدل پرینتر سه بعدی ساخته شده بود- در حالی که بسیاری از درمان‌های متداولی که برای متوقف کردن شیوع تومور مغزی‌ او انجام شده بود با شکست روبرو شد، آنها تصمیم گرفتند که درمان را با استفاده از این سوکِت ادامه دهند.


این مجرا یا کلید به دریچه‌ای بسته شده که باعث می‌شود داروهای مربوط به شیمی‌درمانی از طریق یک سوند با دقت و ظرافت تمام به تومور مغزش پمپاژ شود.
جیمز یکی از سه بیمار سرطانی در جهان است که این عمل با ریسک بالا رویش انجام شده و به آن عمل رسانش همرفت پیشرفته (CEH) می‌گویند.
در ژانویه ۲۰۱۴ پزشکان تشخیص دادند که جیمز بیماری گلیوبلاستوما دارد، البته این مسئله بعد از آن رخ داد ‌که او از میگرن و اضطراب خود می‌نالید.


در بیمارستان Frenchay در بریستول، یک عمل ۱۲ ساعته رویش انجام شد تا توموری که اندازه‌ی یک توپ تنیس بود از سرش خارج شود. ناگفته نماند که این تومور باعث شده بود که حافظه‌ی کوتاه مدتش بسیار ضعیف شده و عملکرد سمت چپ بدنش با اختلال روبرو شود.
او می‌گوید: «اولین چیزی که باید بگویم این است که فکر می‌کردم بعد از انجام این عمل شبیه آدم‌آهنی خواهم شد. وقتی آن‌ها با پیچ آن را بستند و سفت کردند، سر و صدای زیادی در مغزم حس کردم. زمان شروع اتصال کاملا آن را حس می‌کنم، اما وقتی اتصال برقرار می‌شود همه چیز به خوبی پیش می‌رود و اصلا اذیتم نمی‌کند.»
(منبع: دیلی میل)

خبر مرتبط:
تومور ۷/۵ کیلیویی در سر یک مرد+گزارش تصویری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ