پاکسازی روده با معجون ساده و خوشمزه

مهرناز زاوه
پاکسازی روده امری بسیار مهم و ضروری برای سلامت سیستم گوارشی‌، جلوگیری از سرطان روده و همچنین شادابی پوست است. در این مطلب طرز تهیه معجونی را یاد می‌گیرید که برای پاکسازی روده بسیار مفید است.

پاکسازی روده امری بسیار مهم و ضروری برای سلامت سیستم گوارشی‌، جلوگیری از سرطان روده و همچنین شادابی پوست است. اگر روده به درستی عمل نکند‌، فرد دچار ناراحتی‌های گوارشی مانند یبوست و تنبلی روده خواهد شد. در این مطلب طرز تهیه معجونی را یاد می‌گیرید که برای پاکسازی روده بسیار مفید است. ابتدا درباره مواد موجود در این معجون بخوانید:
چغندر
چغندر پاک کننده طبیعی روده است و علاوه بر این برای سلامت کلی بدن مفید است. چغندر حاوی مواد معدنی بسیاری از جمله پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم، آهن و ید و ویتامین‌های B1 ،B2 ،B6 ، C است.
برگ‌های چغندر حاوی کاروتنوئید و لوتئین هستند. این دو ترکیب آنتی اکسیدانی حاوی خواصی هستند که از چشمان شما محافظت می‌کند. این گیاه خوش‌رنگ و البته خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و به ویژه فلاوونوئید است که بدن را از شر رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان محافظت می‌کند. 
هویج
هویج دارای ویتامین A و غنی از آنتی اکسیدان‌ها و بتا کاروتن است که برای سم‌زدایی بدن بسیار مفید است،
روند پیری را به تعویق می‌اندازد و باعث می‌شود پوست سالم بماند.
کشمش، زردآلو و عسل
خوردن کشمش و زردآلوی خشک برای کارکرد روده ها خوب است. عسل هم به بهبود سریع زخم و بیماری‌های روده و معده کمک می‌کند. عسل همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و دارای خواص ضد‌باکتریایی قوی است.


طرز تهیه:
نیم کیلو هویج و چغندر را ریز ریز کنید. کمی زردآلو و کشمش را هم ریز کنید و مقداری آب به آنها اضافه کنید. آن را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. هنگامی که پخت مقداری عسل(یک قاشق غذاخوری) به آن اضافه کنید. سپس درب ظرف را گذاشته و به مدت ۱۲ ساعت در جای خشک و خنک نگهداری کنید. پس از آن مخلوط را صاف کرده و در یخچال نگه‌داری کنید. این معجون را سه بار در روز، قبل از غذا و به مدت ۴ هفته میل کنید.

مطلب مرتبط:
چطور تنها در ۴ روز کبدتان را پاکسازی کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محبوبه

محبوبه

1394-09-05 - 08:32 پاسخ

پسرم 95 کیلو بوده روز بروز لاغر تر میشود ولی سالمه من نگرانم ولی اسطرس داره دانشجو هست سر کلاس نگذاشتن بره گفتن برو سربازی چه کنم

admin

admin

1394-09-05 - 08:32

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .