دختربچه‌ای که بدون چشم به دنیا آمد+عکس

mojtaba
قبل از آن‌که دیسی به دنیا بیاید، پزشکان به مادر ۲۴ ساله‌اش خانم دنیئل دیویس و پدر ۳۱ ساله‌اش آقای اندرو اسمیت گفتند که نوزادشان بیماری نادری به نام آنوفتالمیا دارد، یعی بدون چشم به دنیا خواهد آمد.

‍قبل از آن‌که دیسی به دنیا بیاید، پزشکان به مادر ۲۴ ساله‌اش خانم دنیئل دیویس و پدر ۳۱ ساله‌اش آقای اندرو اسمیت گفتند که نوزادشان بیماری نادری به نام آنوفتالمیا دارد، یعی بدون چشم به دنیا خواهد آمد.
این وضعیت درمان‌ناپذیر است، و دیسی وقتی بزرگ شد فقط می‌تواند روی چشم‌های نداشته‌اش عینک بزند تا معلوم نشوند.
خانم دیویس مادر دیسی می‌گوید: «واقعا برایمان مثل یک شوک بود، ما هرگز نظیر چنین چیزی بین دوستان و آشنایان و اقوام نداشتیم و ندیده بودیم. وقتی این شرایط را به دیگران می‌گوییم واقعا هاج و واج می‌مانند. با همه‌ی این‌ها، او بچه‌ی زیبا و دلنشین ماست و اصلا بابت این مسئله ناراحت نیستیم. دوست داریم دیسی تا آن‌جا که ممکن است یک زندگی عادی و طبیعی داشته باشد و مثل سایر بچه‌ها از همه‌ی فرصت‌ها و امکانات بهره‌مند شود.»


آنوفتالمیا بیماری‌ای است که که در آن بچه بی‌چشم به دنیا می‌آید. این بیماری در طول بارداری شیوع پیدا کرده و از هر ۱۰۰۰۰ نوزاد در بریتانیا، یک نفر به آن مبتلا می‌شود و متأسفانه هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.


خانم دیویس می‌گوید: «هیچ‌کدام از دکترها به ما نگفتند که نوزاد ما نابینا به دنیا می‌آید. دیسی حالا هشت هفته است که به دنیا آمده و در خانه در کنار خواهر ۶ ساله‌اش لوگان و برادر ۴ ساله‌اش تیلور زندگی می‌کند.»
(منبع: دیلی میل)

خبر مرتبط:
عجیب اما واقعی: نوزادی با شکمی اندازه توپ فوتبال به دنیا آمد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ