کی فکرشو می کرد این خانم زیبا همسر حمید جبلی باشه؟!

معصومه صادقیان
عکسی از همسر حمید جبلی و مطالب خواندی درباره این بازیگر را در ادامه مشاهده می‌کنید. حمید جبلی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است.حمید جبلیبرای بعضی از ما تصویر ثابتی که از حمید جبلی به یاد مانده، نقش حمید جبلی در مجموعه های ” محله ی برو بیا ” و ” […]

عکسی از همسر حمید جبلی و مطالب خواندی درباره این بازیگر را در ادامه مشاهده می‌کنید.

حمید جبلی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است.حمید جبلیبرای بعضی از ما تصویر ثابتی که از حمید جبلی به یاد مانده، نقش حمید جبلی در مجموعه های ” محله ی برو بیا ” و ” محله ی بهداشت ” است : یعنی همان پسر خجول و گوشه گیر؛ بعدها هم که با حمید جبلیاز نزدیک برخورد داشتم، حس کردم این خجول بودن به صورت نوعی کناره گیری از حواشی سینما بروز کرده است. هرچند حمید جبلی همیشه موفق و موفق تر بوده ولی کمتر و کمتر از او حواشی دیده یا شنیده ایم.
واقعیت این است که او به کاری که می کند بیشتر علاقه مند است تا حواشی. چرا که حواشی هم موجب حواس پرتی می شود و هم این که کم کم باعث می شود آدم مطالب درباره ی خودش را که شاید خیلی هم واقعی نباشد، باور کند و این توهم برایش به وجود بیاید که آدم خیلی مهمی است، در چنین شرایطی کار کردن برای آدم خیلی مشکل می شود و او به واقع اینچنین است و کار کردن بدون حواشی را بیشتر دوست دارد.

زوج هنری حمید جبلی و ایرج طهماسب

بی تردید «ایرج طهماسب» و «حمید جبلی» از موفق ترین و ماندگارترین زوج های هنری ایران هستند که سال های سال است در کنار هم فعالیت می کنند. به قول خودشان از کودکی در کلاس های کانون پرورش فکری بازی کردند و آموختند و تجربه کردند. این آموخته ها را همراه با فرمول های ازلی و ابدی کمدی عامل موفقیت در کارهایشان می دانند. به هر حال این ترکیبی است که تا به امروز در جذب مخاطب به آنها کمک کرده و فیلم هایشان را در ردیف رکوردهای فروش سینمای ایران قرار داده است. به ندرت هم طی این سال ها مصاحبه ای کردند.

حمید جبلی صداپیشه و عروسک گردان

بعد از انقلاب سینمای ما احتیاج به فیلم داشت. به خصوص برای بچه ها که فیلمی وجود نداشت. یکی دو فیلم ساخته شد که نیاز بچه ها را برآورده نمی کرد. بنابراین تصمیم گرفته شد فیلم «شهر موش ها» که سابقه آن هم از تلویزیون می آمد ساخته شود. در حدود صد و اندی قسمت در تلویزیون به همراه گروه بزرگی آن را کار کرد که نتیجه آن در شکل سینمایی شد فیلم «شهر موش ها» و از اینجا بود که جبلی صداپیشه هم رشد کرد.

صدای جبلی روی بسیاری از عروسک ها به ویژه ” کپل ” و ” کلاه قرمزی ” خیلی ماندگار است و پرطرفدار، جنس صدا مهم نیست، صحبت او به جای کلاه قرمزی و پسرخاله به این دو عروسک جلوه ای ماندگار بخشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ