این دختر با هربار خندیدن فلج می‌شود+عکس

مهرناز زاوه
جودی کلی به خاطر یک وضعیت نادر پزشکی هربار که می‌خندد نقش زمین می‌شود. جودی اولین بار وقتی دچار این حالت شد که داشت به جُکی که در فیلم هری پاتر گفته می‌شد می‌خندید.

خانم جودی کِلی ۱۹ ساله اهل دوبلین از مشکل فلج ماهیچه‌ای رنج می‌برد و معمولا بعد از خندیدن و در حدود ۱۰ بار در روز روی زمین می‌افتد.
این مسئله به خاطر یک وضعیت عصبی به نام خوابِ حیوانی است- که منجر به ضعیف شدن بخش‌هایی از ماهیچه‌ها به خاطر احساسات شدید می‌شود.
عدم کنترل ماهیچه‌ها می‌تواند از ضعیف شدن زانو‌ها شروع شده و به افتادن روی زمین بیانجامد.


این حمله‌ها از چند ثانیه تا ۲ دقیقه بوده و آمار نشان می‌دهد برخی افراد حملاتشان حدود ۳۰ دقیقه هم ادامه دارد.
خانم کِلی اولین بار وقتی دچار این حالت شد که داشت به جُکی که در فیلم هری پاتر گفته می‌شد می‌خندید. بعدها واکنش وی نسبت به سایر احساسات مثل تعجب کردن و یا عصبانیت هم منجر به فلج ماهیچه‌ای شد. 


خانم کِلی که دانشجوی رشته‌ی مدیریت بازرگانی است می‌گوید: «دقیقا می‌توانم حس کنم به محض این‌که می‌خندم انگار دیگر زانوهایم را نمی‌توانم حس کنم. احساس عجیب‌غریبی است و نمی‌توانم با کلمات وصفش کنم. سرم به ناگهان گیج می‌رود و قبل از این‌که بفهمم روی زمین می‌افتم. هرچقدر خسته‌تر باشم٬ این وضعیت بدتر می‌شود بنابراین در آن لحظه شدیدا به خواب نیاز دارم و باید حتما بخوابم. سعی می‌کنم خوش‌بین باشم اما گاهی شرایط افسرده‌ام می‌کند. خوشبختانه دوستان و خانواده‌ی خوبی دارم که شرایطم را درک کرده و کمکم می‌کنند».

مطلب مرتبط:
کودکی که استخوان‌هایش حتی در آغوش مادرش هم می‌شکند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ