هشدار درباره خوردن شیر خام

maryam01
در ایالات متحده٬ بیش از نیمی از بیماری‌های غذایی، به خاطر خوردن شیر خام است، و این در حالی است که تنها ۳.۵ درصد از مردم آمریکا شیر خام می‌خورند.

در ایالات متحده، بیش از نیمی از بیماری‌های غذایی، به خاطر خوردن شیر خام است، و این در حالی است که تنها ۳.۵ درصد از مردم آمریکا شیر خام می‌خورند. محققان هشدار دادند که احتمال این که مردم به خاطر مصرف شیر خام (شیر پاستوریزه نشده) دچار بیماری‌های غذایی شوند حدود ۱۰۰ برابر بیشتر از شیر پاستوریزه است.
در حالی که برخی ادعا می‌کنند که شیر خام سالم‌تر بوده و مزه‌اش بهتر از شیر پاستوریزه است، اما محققان می‌گویند که یافته‌هایشان نشان می‌دهد که شیر خام خطرات شاخصی با خود به همراه دارد. آنها می‌گویند مردم نباید آن‌ها را بخورند.
تیمی از محققان در مرکز جان هاپکینز حدود ۸۱ مقاله را در‌باره شیر خام بررسی کردند. آنها دریافتند که این نوع شیر اغلب با باکتری‌هایی به نام سالمونلا، کامپیلوباکتر، لیستریا و نوع خطرناک آن یعنی ای.کولی آلوده می‌شود. این باکتری‌ها می‌توانند منجر به وضعیت‌هایی نظیر اسهال، گرفتگی عضله، تب و هر نوع اختلال کلیوی و یا مرگ شود.
در نهایت تحقیقات علمی نشان داد که خطر ابتلا به بیماری‌های غذایی از شیر خام تا ۱۰۰ برابر بیشتر از شیر پاستوریزه است. اگرچه مزایای ناشناخته‌ی دیگری مربوط به شیر خام نیاز به تحقیق بیشتری دارد، ما معتقدیم که از دیدگاه سلامت عمومی، خودداری از مصرف شیر خام بسیار بعید است.
(منبع: webmd)

آیا باید شیر را جوشاند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ