این دختر لوزالمعده، طحال، کیسه‌ی صفرا، آپاندیس و دوازدهه‌اش را برداشت+عکس

mojtaba
کایلی ویلفسون وقتی برای نخستین بار، دردهای زجرآوری را تجربه کرد، ۲۶ سال داشت- دردهایی که به قول خودش طوری بود که انگار کسی به شکمش لگد زده باشد.

کایلی ویلفسون وقتی برای نخستین بار، دردهای زجرآوری را تجربه کرد، ۲۶ سال داشت- دردهایی که به قول خودش طوری بود که انگار کسی به شکمش لگد زده باشد. هر وقت چیزی می‌خورد، شکمش شروع می‌کرد به درد گرفتن. علائمی که دکترها گفتند به خاطر مشکلات لوزالمعده رخ می‌دهد.
او در حال حاضر ۲۹ سال دارد. سه سال پیش او فهمید که دارای اختلال مزمن لوزالمعده است و پی برد که باید باقی عمرش را با لوله غذا بخورد. ظرف چند ماه اخیر وزنش به ۴۰ کیلو کاهش یافت و مجبور شد تاریخ ازدواجش را به خاطر این مشکل به تعویق بیندازد.
کایلی برای سال‌ها مشکلات هاضمه داشت. در ابتدا پزشکان نتوانستند بیماری نادر او را شناسایی کنند. با این حال او هر وقت چیزی می‌خورد –حتی سوپ- دردش ادامه پیدا می‌کرد و باعث می‌شد که به بیمارستان‌  جدیدی برود و راه درمان پیدا کند. وقتی برای اولین بار مشخص شد که التهاب مزمن لوزالمعده دارد واقعا دیگر توانی برای انجام آخرین روش درمانی، بعد از پشت سر گذاشتن درمان‌های مختلف نداشت. 


افرادی که این بیماری را دارند باید با لوله غذا بخورند چرا که این باعث می‌شود که بیماری تشدید پیدا نکند.
خوشبختان کایلی توانست گروهی را در فیسبوک پیدا کند که آن‌ها هم التهاب مزمن لوزالمعده داشتند و برخی از آنها راهی را برای غذا خوردن یافته بودند: یک روش جراحی توأم با ریسک برای برداشتن لوزالمعده، طحال، کیسه‌ی صفرا، آپاندیس و دوازدهه که به سلول‌های لوزالمعده این امکان را می‌داد تا به کبد پیوند بخورند و کبد نقش لوزالمعده را بازی کند.
کایلی در ژانویه ۲۰۱۴ این عمل جراحی را انجام داد. پس از آن حدود دو هفته و نیم با لوله غذا می‌خورد. بعد از مدتی توانست کم‌کم بستنی، خرچنگ، و پیتزا هم بخورد و به وزن طبیعی خود یعنی ۵۵ کیلوگرم برگشت. او می‌گوید: بیشترین چیزی که کمکم کرد اعضای آن گروه بودند که به من امید دادند.
(منبع: دیلی‌میل)

دولت شیلی درخواست مرگ راحت (اتانازی) دختر ۱۴ ساله بیمار را رد کرد+ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ