طبقه بندی تغذیه صحیح روزانه

a.mahammadi
هر رژیم غذایی که نوشته می شود باید متناسب با قد فرد، وزن فرد، سن فرد و علایق و عادات غذایی فرد نوشته شود. بنابراین رژیم غذایی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و نمی شود یک رژیم غذایی را بطور عمومی برای همه افراد بکار برد.

سلام، من هانیه جباریان کارشناس ارشد تغذیه و مشاور تغذیه و رژیم درمانی هستم

یکی از سوالات متداول کاربران الودکتر در رابطه با این است که یک رژیم صحیح کاهش وزن به چه نحوی باید باشد و چگونه باید این مواد غذایی در طول روز طبقه بندی شود؟

اولا باید بگویم که هر رژیم غذایی که نوشته می شود باید متناسب با قد فرد، وزن فرد، سن فرد و علایق و عادات غذایی فرد نوشته شود. بنابراین رژیم غذایی هر فردی با فرد دیگر متفاوت هست و نمی شود یک رژیم غذایی را بطور عمومی برای همه افراد بکار برد. اما اگر بخواهم به شکل کلی یک رژیم غذایی معمولی را که بتواند کاهش وزن حدود یک کیلوگرم در هفته را برای شما ایجاد کند بگویم این گونه است که بهتر است صبح بعنوان صبحانه که حتماباید بین ساعت 6 تا 9.30 خورده شود 2 واحد غلات، دو کف دست نان، یک قوطی کبریت پنیر و 2 عدد گردو باشد برای ساعت بین 10 تا 11 یک میان وعده سبک مثل یک عدد میوه یا یک عدد بیسکوییت یا دو عدد خرما خورده شود، برای ساعت 12 تا نهایت 3 بعد از ظهر نهار باشد که این می تواند شامل دو کف دست نان یا 7 تا 8 قاشق برنج سرصاف کم روغن به همراه 3 تا 4 قاشق انواع خورشت کم روغن یا یک برش کوکوسبزی یا دو عدد کتلت یا یک تکه مرغ باشد به همراه سبزیجات و سالاد و بین 4 تا 5 قاشق ماست کم چرب. بین ساعت 4 تا 6 بهتر است یک میان وعده شامل یک یا دو واحد میوه به همراه یک تا دو عدد بیسکوئیت ساقه طلایی باشد یا یک لیوان شیر به همراه یک بیسکوئیت یا دو عدد خرما و برای ساعت 6.30 تا 8.30 شب هم یک شام سبک بهتر است مصرف شود که بهتر است یک یا دو کف دست نان به همراه یک تکه پروتئین یا حبوبات پخته شده باشد و برای قبل خواب هم می توانید یک میان وعده خیلی سبک یا یک لیوان شیر مصرف کنید.

با این رژیم در صورتیکه تنقلات دیگر را حذف کنید می توانید در هفته به میزان یک کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید و در صورتیکه ادامه بدهید تا ماهی 4 کیلوگرم می توانید اضافه وزن خودتان را از دست بدهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ