میکرونیدلینگ معجزه‌ای برای درمان جای جوش - کلینیک آبادیس

میکرونیدلینگ معجزه‌ای برای درمان جای جوش

میکرونیدلینگ معجزه‌ای برای درمان جای جوش

 

کلینیک آبادیس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک آبادیس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

یکی از اصلی‌ترین مشکلات پوستی در مردان و زنان جوش و جای جوش می‌باشد. تقریباً از سن نوجوانی به بعد (شاید به دوران پیری هم برسد) شاهد جوش و اسکارهای آن بر روی پوست هستیم. اسکار یا جای جوش به‌سختی از بین می‌روند. میکرونیدلینگ روشی برای درمان جای مانده از جوش‌ها، ترمیم پوست و جوانسازی پوست است و پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن سازی انجام گیرد. البته هزار و یک درمان سنتی و راه‌های مدرن برای جای جوش تا به الآن به کار گرفته‌شده‌اند که با توجه به میزان عمیق بودن اسکارها نتیجه دلخواه داشته‌اند.

 

شاید دنباله‌رو بودن درمان‌های سنتی و استفاده از ماسک‌های طبیعی مدت‌زمان طولانی‌تری را از شما بگیرد و آن‌طور که انتظار داشته باشید نتیجه‌بخش نباشد. خوشبختانه علم پزشکی پوست در یک‌روند رو به رشد قرار دارد، پس نگران نباشید. روش‌هایی مانند میکرونیدلینگ می‌تواند توسط پزشک متخصص پوست به شما برای جوانسازی پوست پیشنهاد داده شود.

 

به عقیده مشاورین کلینیک زیبایی آبادیس از واقعیت به دور است که داشتن پوستی یکدست و بدون اسکارهای پوستی را عاملی زیباکننده ندانیم. پوست سلامت و صاف از موهبت‌های الهی برای یک انسان به شمار می‌رود.

اصلاً چرا جای جوش؟

عوامل مختلفی مثل تغییرات هورمونی، به هم ریختن سیستم عصبی، افزایش استرس، پوست چرب و آلودگی در بر هم زدن آرامش پوست شما و درنهایت ظاهر شدن جوش بر روی پوست مؤثر هستند. همیشه به ما گوشزد شده که به جوش خود دست نزنید و اوضاع را بدتر نکنید.

 

واقعیت همین است، جوش برای پدیدار شدن و ناپدید شدن نیاز به مدت‌زمان و یک فرد صبور دارد. هر جوش درست از جایی که برآمده فرو می‌رود. برخی افراد صورت جوشی خود را نمی‌توانند تحمل کنند و با دست‌کاری آن درصدد رفع جوش هستند، اما این‌یک خیال باطل است. جوش به‌وقت خودش باید سر بزند و تخلیه بشود. پس شما دخالتی در کار نداشته باشید. براثر جوش لایه رویی پوست شما ضعیف شده و سلول برای بازسازی و ایجاد کلاژن (عامل زیبایی پوست) ندارد.

بعد از دست‌کاری جوش، وقتی اسکارهای عمیق آن را روی پوست مشاهده کردید نوبت به رفع جای جوش می‌رسد. به نظر شما آیا داروهای سنتی و ماسک عسل تأثیری دارد؟

کلینیک تخصصی زیبایی آبادیس “میکرونیدلینگ” را پیشنهاد می‌کند.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرو/ micro یعنی بسیار کوچک

نیدل/ needle یعنی سوزن

یک سری سوزن‌های بسیار ظریف و حساس قرار است به‌آرامی در پوست شما بروند و بعد از گذشت مدت‌زمان مشخصی پوستی نو را برای شما بسازند. در پروسه میکرونیدلینگ پوست به بازسازی سلول‌های مرده و کلاژن سازی می‌پردازد. چیزی که یک پوست مرده به آن احتیاج دارد، کلاژن می‌باشد. در کنار میکرونیدل از رعایت رژیم غذایی و خوردن میوه‌ها و سبزیجات مثل پرتقال و گوجه‌فرنگی غافل نشوید.

با میکرونیدلینگ پوست مقاوم‌تر و درخشنده‌ای برای مدتی طولانی خواهید داشت.

چه کارهایی را قبل از میکرونیدلینگ انجام بدهیم؟

بعد از مطمئن شدن از انجام میکرونیدلینگ و انتخاب کلینیک و پزشک حاذق در این زمینه، پزشک متخصص پوست را از هرگونه حساسیت‌های پوستی و آلرژی که دارید مطلع کنید. برای انجام این کار منتظر باشید که التهابات و جوش‌های تازه روی پوست فروکش شوند و بعد دست‌به‌کار بشوید.

میکرونیدلینگ برای چه افرادی مناسب است؟

از زمانی که احساس کردید پوستتان به یک ترمیم و بازسازی احتیاج دارد، در هر سنی که بودید با هر نوع رنگ پوستی، میکرونیدلینگ مناسب برای شما خواهد بود.

بعد از میکرونیدلینگ احساس می‌کنید پوستی از نو دارید، درست مثل زمان نوزادی همان‌قدر لطیف و دوست‌داشتنی.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

قبل از شروع میکرونیدلینگ پوست شما توسط کرم بی‌حس‌کننده، سر می‌شود و تجربه‌ای بدون درد را خواهید داشت. بعضی از افراد ممکن است در پروسه میکرونیدلینگ با دردی مثل گزیدن پشه مواجه شوند که بسیار خفیف خواهد بود.

 

با توجه به میزان مقاومت پوست شما احتمال دارد که خونریزی ناچیزی در حین میکرونیدلینگ داشته باشید.

قبل از شروع کار و بعد از اطمینان از بی‌حسی، از سرمه‌ای ویتامینه و پرکننده بر روی پوست استفاده می‌شود، میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای جوش، لک و روشن شدن پوست هم کاربرد دارد.

 

بعد از میکرونیدلینگ چه کارهایی را انجام دهیم؟

مراقبت‌های پوستی بعد از میکرونیدلینگ از هر مرحله‌ای مهم‌تر است. از روز دوم بعد از ترمیم با به‌اصطلاح پوست‌ریزی مواجه می‌شوید، این نوید تولد پوست تازه می‌باشد. تورم خفیف، قرمزی پوست و خارش از عوارض بعد از میکرونیدلینگ می‌باشند.

 

درست چند ساعت بعد از میکرونیدلینگ احساس رضایتمندی و خوشایندی از پوست خود خواهید داشت. به‌راستی‌که این حرکت تحولی در بازسازی پوست (جوانسازی پوست) با سلول‌های مرده در علم پزشکی زیبایی است.

چقدر برای میکرونیدلینگ هزینه کنم؟

هزینه‌های میکرونیدلینگ معمولاً به‌صورت جلسه‌ای محاسبه می‌شود، از سال پیش تا الآن افزایش قیمت در این نوع ترمیم پوست بوده، با توجه به پیشرفته بودن دستگاه‌ها و کرم‌های بازسازی‌کننده‌ی موجود، می‌توان هزینه مناسبی را برای میکرونیدل تخمین زد. تأثیر شگرف این نوع درمان آن‌قدر شما هیجان‌زده می‌کند، حاضرید کل دارایی خود را اختصاص به میکرونیدل بدهید.

 

کلینیک تخصصی زیبایی آبادیس پیشنهاد می‌کند بعد از انجام میکرونیدلینگ از لوازم آرایشی پوستی حتی‌الامکان استفاده نکنید، از کرم‌های ضد آفتاب قوی در برابر نور خورشید حتی در مواقع غروب خورشید هم استفاده کنید.

 

میکرونیدلینگ مناسب برای محو شیارهای نواحی کشیده شده پوست مثل ران، پا و سینه هم می‌باشد. بهتر است که میکرونیدل را حداقل سالی یکبار انجام دهید و درصورتی‌که پوست شما به آن احتیاج داشته باشد ماهی یکبار مناسب است.

آیا میکرونیدلینگ و درمارولر تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت این دو دستگاه در نوع تأثیرگذاری و بی‌ضرر بودن برای پوست می‌باشد. برای استفاده از هرکدام با پزشک متخصص پوست خود مشورت کنید.

پیام کلینیک زیبایی آبادیس

میکرونیدلینگ یک ترمیم بی‌نظیر برای پوست‌های آسیب‌دیده است که تقریباً در اکثر کلینیک‌های تخصصی زیبایی انجام می‌شود. در واقع برای جوانسازی پوست و کلاژن سازی روش بسیار مناسبی است. تا جایی که امکان دارد از اعتماد به درمان و استفاده خانگی از دستگاه میکرونیدلینگ با توجه به کم‌تجربه بودن شما در این زمینه خودداری کنید. برای این کار هزینه کنید اگر مصمم به درمان هستید. برای دیدن نتیجه کار در صورت داشتن پوست وخیم بعد از ۳ الی ۴ بار انجام دادن میکرونیدل صبور باشید. یکی از راه‌های بی‌ضرر و امن در مقایسه با مصرف داروهای شیمیایی است. این ترمیم کامل‌کننده دیگر موارد قبل از خود است.

کلینیک آبادیس

کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس کلینیک کاشت مو آبادیس به عنوان یکی از مجهزترین و برترین کلینیک‌های فعال در حوزه زیبایی، پوست، مو و لیزر شناخته می‌شود. در این کلینیک...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ