صحبت های روشنک عجمیان در برنامه ی خندوانه

شب گذشته روشنک عجمیان مهمان برنامه دورهمی بود، بخشی از گفتگوی وی با مهران مدیری در متن زیر بیان شده است. درابتدای گفتگو مهران مدیری درباره ذاتی بودن خوش اخلاقی و مهربانی روشنک عجمیان سوال کرد وی پاسخ داد: اینکه می گویید مهربان هستم لطف شماست، اما فکر میکنم ذاتی است، همیشه میخندم.

وقتی به همه میخندم انرژی خوبی میگیرم، وقتی خیلی از آدما من را به این صورت می بینند حتی زمانی که حال خودم خوب نیست ودنبال کارهای اداری هستم، به صورت آگاهانه به خودم یادآوری می کنم که لبخند داشته باشم تاحال طرف مقابلم را خوب کنم تا با این کار از طرف مقابلم جواب مثبت بگیرم.

روشنک عجمیان در کلامی جالب درباره ماه تولدش چنین گفت: من بهمنی هستم، متولد 20 بهمن 55 هستم. بهمنی ها انسان متفاوت و دوست داشتنی و مردم داری هستند. البته این متفاوت بودن، گاهی اوقات خوب نیست و ممکن است به هرقیمتی باشد. غیرقابل پیش بینی هستم و از تکرار متنفرم. گفتن این جمله باعث شد مهران مدیری در طول گفتگو از کنایه هایی استفاده کند.

وی درباره حرفه و علاقه اش به بازیگری می گوید: جدا از دوران مدرسه که برای همه کلیشه ای است، من در دوران راهنمایی کارگردانی میکردم و نمایشنامه می نوشتم و بازی میکردم، ولی از این حرفه جدا شدم و خیلی به دنبال بازیگری نبودم چون به طور حرفه ای به سمت نقاشی رفتم. بازیگری من از پدرم شروع شد، چون ایشان خیلی به سینما و تلویزیون وتئاتر علاقه داشتند درمنزل ما همیشه نقد فیلم وجود داشت. پدرم یک آگهی از کلاس های بازیگری به منزل آوردند از خانم رویا افشار و بنده با ایشان شروع کردم. البته پدرم یک سری شرط ها برای من گذاشتند که این کار حتما باید به صورت آکادمیک وهمراه تحصیلات باشد. پدرم خیلی اهل کتاب و مطالعه هستند و همیشه ناراحت هستم که چرا مثل پدرم نبودم، ایشان خیلی خارق العاده هستند و دوستانش به اسم دایره المعارف متحرک می شناسند بااین حال من هم سعی می کنم مطالعه کنم. برای کم بودن آمار مطالعه درایران پیشنهاد می کنم که مردم عضو کانال هایی شوند که بخش های کوچکی از کتاب ها را می نویسند و بعنوان حداقل ها هم می شود استفاده کرد.

از سال 73 تا 76 تئاتر کار کردم تا اولین سریالم که به صورت حرفه ای شروع کردم، و سال 81 با سریال «کوچه اقاقیا» شناخته شدم.لیسانس بازیگری نمایش و فوق لیسانس کارگردانی نمایش دارم. من سابقه اجرا هم داشتم، بمدت 8 سال مجری شبکه جام جم بودم ولی چندمسابقه هم در تلویزیون اجرا کردم و مورد استقبال مردم قرار گرفت و لطفشان شامل حال من شد.

خود من بازیگری را بیشتر دوست دارم، چون تمام تلاش من برای این کار بود واجرا برای من بیشتر بعنوان یک  سابقه ست.اگر یک کارخوب و یک متن درست و هدایت مطلوب باشد، فکر میکنم که بازیگر خوبی هستم.

در ادامه مهران مدیری از اعتیاد عجمیان به فضای مجازی پرده برداشت و غافلگیرش کرد و گفت: من اوایل اینستاگرام داشتم و معتاد این قضیه شده بودم و چون خیلی اعتیاد داشتم و با خواندن کامنت دوستان ناراحت میشدم، صفحه ام را به طور کامل بستم و هجومی شد و هک شد و پلیس فتا کمک کرد و صفحه برگشت اما من دیگر فعال نبودم. همه این ها باعث شد که خیلی دل نبندم و مدیریت شده به اینستاگرام سر میزنم و سعی میکنم وقتم را درست تر بگذرانم.

در انتهای برنامه روشنک عجمیان رژیم مهران مدیری را شکست و غذای مورد علاقه اش، دمپختک

عجمیان درباره عاشق شدنش گفت: من عاشق یک فرشته نجات شدم که همسرم هستند. اول جواب رد دادم ولی لطف داشتند و سعی کردند که اعتماد مرا جلب کنند و فهمیدم که اشتباه میکردم و جواب مثبت دادم، و سال 82 باهم ازدواج کردیم. یک دختر 7 ساله به نام آروشا دارم به معنی درخشان و نورانی است و تازه باسواد شده است. برایم فرقی نمی کند که دخترم با چه کسی ازدواج کند، اگر لازم شد با بازیگر هم مشکلی ندارم.

اگر بازیگر نبودم دلم میخواست خلبان شوم یا یک گلخانه بزرگ بزنم و گل پرورش دهم.

من به جراحی زیبایی و مهریه هم اعتقادی ندارم، البته با احترام به همه خانم ها که قبلا هم گفته بودم و مورد هجوم واقع شدم. پایه زندگی خیلی مهم است، من معتقدم که اگر عشق در زندگی نباشد به مهریه فکر نمیکنم و اگر زندگی پراز عشق و خوشی باشد دیگر نیازی به مهریه نیست.

کلام اخر اینکه من با تلویزیون شروع کردم و خیلی برای من مقدس است و باید حواسمان به رسالت تلویزیون باشد. و به موزه دورهمی هم دوجلد اول دانشنامه مردم ایران و کتابی که خرداد 82 اقای نوذری امضا کردند و به من دادند، مجموعه لطیفه های خودشان بود.

عجمیان در ادامه صحبت‌ها، چند سوال از مجری برنامه تلویزیونی دورهمی پیرامون اخلاق در حرفه کاری، بحث‌های سیاسی در برنامه و … پرسید.

مدیری در پاسخ به این سوالات عنوان کرد: من سر تولید و ضبط برنامه بداخلاق نیستم. ولی چون تنبل و بد قول هستم و باید روزی هفت ساعت کار کنیم، مجبورم آن چند ساعت را جدی باشم تا کار انجام شود.

کارگردان برنامه تلویزیونی دورهمی از نام بردن بهترین بازیگر طنز زن و مرد ایران خودداری کرد و گفت: همه آنها بهترین هستند.

عجمیان درباره بحث‌های سیاسی در دورهمی پرسید و مدیری پاسخ داد: من از سال ۸۸ تا ۹۳، به مدت ۶ سال اصلا در تلویزیون نبودم و چون در فضای مجازی هم حضور ندارم، فضایی نبود که بخواهم نقد کنم. دو سال است که به تلویزیون برگشتم. هر چیزی که می‌گویم، چیزی است که به ذهنم می‌آید و در برنامه آخر درباره هدف دورهمی و حرف‌هایی که زده شده، حتما خواهم گفت.

وی افزود: من فقط بر اساس حس مسئولیت و وظیفه شناسی خودم، مسائل اجتماعی روز را بیان می‌کنم. این طور نیست که از جایی خط بگیرم. شکل و هدف دورهمی اینگونه نیست.

بیوگرافی روشنک عجمیان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ