تعرفه اینترنت نامحدود

پانته آ توتونپیان
صبح امروز(1 مرداد 96) طرح توقف فروش اینترنت حجمی و ارائه اینترنت نامحدود به تصویب رسید.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،اعلام علی اصغر عمیدیان صبح امروز از تصویب طرح ارتباطات توقف فروش اینترنت حجمی و ارائه‌ی اینترنت نامحدود به کاربران اینترنت در کشور خبر داد.

 این مصوبه به‌زودی به اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت ثابت ابلاغ می‌شود. 

طرح تعرفه ی اینترنت نامحدود برای چه خدماتی قابل استفاده است؟

این مصوبه خدمات زیر در نظر گرفته شده است و به زودی به تمامی ارائه دهندگان خدمات اینترنت در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد:

خدمات ADSL
اینترنت فیبر نوری
VDSL 

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد:

طبق این مصوبه کاربران می‌توانند در چند سقف مختلف از سرعت اینترنت استفاده کنند؛ چرا که سرعت استفاده از شبکه ملی اطلاعات با اینترنت جهانی در این مصوبه تفکیک شده است.   
 به گفته عمیدیان، به‌زودی جزئیات بیشتری از این مصوبه ارائه و به اپراتورها ابلاغ می‌شود؛ به‌عنوان مثال مشترکان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی ماهانه حداقل ۱۰ هزار تومان، از سرعت بالای اینترنت بدون محاسبه‌ی حجم مصرفی استفاده کنند؛ البته این به معنای استفاده‌ی نامحدود نیست و کاربران بر اساس سرعتی که درخواست می‌کنند از این سرویس استفاده خواهند کرد، چرا که در این تکنولوژی چیزی به‌عنوان نامحدود وجود ندارد.

مدل نهایی تعرفه طرح اینترنت نامحدود:

بر اساس مدل نهایی‌شده، هر بسته‌ی اینترنتی شامل یک کف و یک سقف سرعت است و برای حفظ کیفیت و سرعت ADSL، سرعت سرویس نباید از کف کمتر باشد و این موضوع در این مدل تضمین شده‌ است. سرعت‌های این بسته‌ها شاملِ تا دو مگابیت بر ثانیه، تا شش مگابیت بر ثانیه و ۱۶ مگابیت بر ثانیه هستند.

کاربر خانگی در صورت استفاده از سرویس ویدئوی آنلاین داخلی می‌تواند روزی ۵ ساعت ویدئو تماشا کند و نیازی به پرداخت ندارد. این موضوع به رشد محتوای صوتی و تصویری در شبکه‌ی ملی اطلاعات کمک زیادی خواهد کرد و به دنبال آن، زمینه برای اشتغال در حوزه‌ی فرهنگی مهیا خواهد شد.

برای تحقق این مدل تعرفه‌ی سرویس‌های اپراتورها، شرکت‌های مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت اصلاح شده‌اند. جزئیات قیمت و سایر مسائل مربوط به این طرح پس از تصویب توسط سازمان تنظیم مقررات ابلاغ خواهند شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ