طرز شارژ همراه اول

toranj
طرز شارژ همراه اول برای خیلی از مردم هنوز پیچیدگی دارد. در این مطلب سعی بر آن شده است تا از پیچیدگی این کار بکاهیم.

بر طبق آمار گرفته شده از مشترکین خط اعتباری همراه اول ، تعداد زیادی از مشترکین با در دست داشتن کد شارژ نمی توانند به راحتی خط اعتباری خود را شارژ کنند و همیشه به دنبال کسی هستن تا خط آنها را شارژ کند.

راه های زیادی برای شارژ همراه اول وجود دارد که نیازی نیست به اینکه شما بدانید از چه طریق باید کد شارژ را وارد کنید. اما به هر حال گاهی ممکن است روش شارژ مستقیم جوابگو نباشد و نیاز به وارد کردن دستی کد شارژ باشد. در این مطلب به شما نحوه های مختلف شارژ همراه اول نشان داده خواهد شد.

طرز شارژ همراه اول

 ۱- راهکارهای  حضوری

    خرید از فروشگاه ها و نمایندگی های  مجاز فروش شارژ سیم کارت های اعتباری همراه اول
    خرید از دستگاه های POS و خودپردازهای الکترونیکی
    خرید از دستگاه های “وب کیوسک” همراه اول

  ۲- راهکارهای غیر حضوری

 – شارژ خودکار (Top Up)

 – از طریق وب سایت همراه اول و یا عاملین مجاز ، کاربران می توانند نسبت به خرید شارژ به میزان مورد نیاز خود اقدام نمایند و پس از پرداخت آنلاین به صورت مستقیم و بدون نیاز به وارد کردن کد شارژ ، سیم کارت اعتباری خود را شارژ نمایند.

 – برقراری تماس تلفنی با مرکز تلفن ۴۴۴ (IVR)

 – تهیه شارژ توسط سایت های معتبر فروش شارژ

راهنمای استفاده از رمز شارژ

پس از دریافت رمز شارژ با پیروی از دستور زیر سیم کارت شما به مقدار مورد نظر شارژ می گردد :

Send یا Ok یا دکمه سبز # شماره رمز شارژ #*۱۴۰*

استعلام باقیمانده اعتبار

کاربران سیم کارت های اعتباری همراه اول می توانند با استفاده از کدهای دستوری زیر از مانده اعتبار سیم کارت خود مطلع گردند :

Send  یا Ok یا دکمه سبز #۱۱*۱۴۰*

همچنین می توانند از طریق سیستم پاسخگوی خودکار IVR  (تماس با شماره ۴۴۴ از سیم کارت اعتباری خود) از مانده اعتبار خود مطلع گردند.

موارد عدم انجام شارژهمراه اول

 ۱- سلب امتیاز :

در صورت عدم افزایش اعتبار برای حداقل ۱۲ ماه ، امتیاز استفاده از سیم کارت برای کاربر سلب و دیگر امکان شارژ برای ایشان میسر نخواهد بود.

 ۲- خط استفاده نشده :

مشابه وضعیت سیم کارت در زمان تحویل ، که هنوز فعال نگشته است.

 ۳- لیست سیاه :

در صورتی که هنگام فعالسازی رمز شارژ بیش از ۴ مرتبه با خطا وارد شود ، سیم کارت کاربر قفل شده و  اصطلاحاً وارد لیست سیاه (BlackList) می شود.

 ۴- قطع تقاضای مشترک :

مالک برای مدت مشخصی که حداکثر می تواند برای ۳ ماه در نظر گرفته شود ، با مراجعه به ادارات مشترکین ۸ گانه در تهران و یا ادارات مشترکین سایر  استان ها نسبت به قطع تقاضای مشترک اقدام نموده باشد.

 ۵- مفقودی توسط تلفن گویای 444 :

اعلام مفقودی سیم کارت از طریق تماس با تلفن گویای ۴۴۴ صورت گرفته باشد.

خروج از لیست سیاه (Black List)

برای خروج سیم کارت اعتباری از لیست سیاه ، مشترکین می توانند از روش های زیر استفاده نمایند :

 ۱- مراجعه حضوری به دفاتر ادارات مشترکین ۸ گانه در تهران و یا دفاتر ادارات مشترکین در سایر استان ها.

 ۲- تماس با شماره ۹۹۹۰ و ثبت درخواست حذف سیم کارت از لیست سیاه که حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت از لیست خارج و قابل استفاده خواهد گشت. 


نکات امنیتی

    برای تهیه رمز شارژ الکترونیکی ، از پایانه های فروش و نمایندگی های معتبر استفاده نمایید.
    هرگونه رسید و یا برگه ای که از قبل چاپ شده باشد را خریداری ننمایید.
    فقط شما مجاز به مشاهده اطلاعات مندرج روی برگه رمز هستید. برگه محتوی رمز شارژ را نزد خود نگه دارید و برای راحتی در پیگیری های احتمالی بعدی ، بهتر است از کارت های بانکی متصل به شتاب که متعلق به خودتان می باشد استفاده کنید.
    برای جلوگیری از لیست سیاه شدن سیم کارت خود در هنگام وارد کردن رمز عبور دقت نمایید چرا که پس از ۴ بار درج اشتباه رمز شارژ ، سیم کارت شما وارد لیست سیاه می گردد.
    جهت پیگیری های احتمالی بعدی ،‌ رسید دستگاه POS و یا عابربانکی که برای تهیه رمز شارژ از آن استفاده نموده اید را تا پایان زمان اعتبار نزد خود نگه دارید.
    در مواقع بروز مشکل ، با مرکز پشتیبانی شرکت توزیع کننده تماس بگیرید و یا از فروشنده راهنمایی بخواهید و چنانچه موفق به ارتباط نشدید جهت پیگیری با سامانه ارتباط مردمی همراه اول (۹۹۹۰) تماس برقرار نمایید.
    پیشنهاد ما برای امنیت و سهولت بیشتر ، استفاده از شارژهای الکترونیکی می باشد.

سرویس تماس های از دست رفته همراه اول – تماس بان همراه اول

در صورتی که کسی با شما تماس بگیرد و شما به هر دلیل در دسترس نباشید و یا خاموش باشید،بلافاصله بعد از روشن شدن و در دسترس قرار گرفتن شما پیام کوتاهی برای شما ارسال می شود و زمان دقیق و شماره هایی که موفق نشدند با شما تماس بگیرند را در اختیارتان قرار می دهد.
فعال سازی:
ارسال پیامک با محتوای عدد 1 لاتین به شماره 9914
برای غیر فعال سازی عدد 5 و اعلام وضعیت سرویس عدد صفر و دریافت راهنما پیامک خالی به شماره 9914 ارسال کنید.

سرویس انتقال شارژ همراه اول
برای انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری همراه اول به اعتباری به این روش عمل کنید:
# (********۹۸۹۱)شماره مشترک دریافت کننده *میزان اعتبار* رمز انتقال *۱۳۲*

برای انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی همراه اول به اعتباری به این روش عمل کنید و در پایان مربع # را بزنید:
از چپ به راست:
شماره مقصد به صورت کامل با پیش شماره*مبلغ انتقال به ریال*رمز انتقال

مانند زیر
۰۹۱۹۱۱۱۱۱۱۱*۱۰۰۰۰*۱۲۳۴۵۶۷۸

 سرویس آهنگ پیشواز همراه اول – آوای انتظار

برای استفاده از این سرویس می توانید با ارسال کد آهنگ مورد نظر از طریق پیامک به شماره 8989 اقدام نمایید برای مشاهده آهنگ ها و کد آنها می توانید از طریق لینک آوای انتظار اقدام کنید.

نحوه وارد کردن شارژ همراه اول ۱۰۰۰ تومانی


نحوه وارد کردن شارژ ۱۰۰۰ تومانی همراه اول، با بقیه‌ی انواع شارژهای همراه اول متفاوت است. شما برای وارد کردن شارژ همراه اول هزار تومانی، باید در سرویس جیرینگ همراه اول ثبت نام کنید. این کار تنها زمانی که برای اولین بار می‌خوهید از این نوع شارژ استفاده کنید، لازم است. برای ثبت نام در جیرینگ، کد زیر را وارد کنید:

*123#دکمه سبز یا ok

پس از وارد کردن این کد، در پنجره‌ای که باز می‌شود، ابتدا عدد ۰ را برای ثبت نام، و سپس عدد ۱ را برای تأیید اطلاعات وارد کنید. بسیار خب، ثبت نام شما تکمیل شد و شما پیامکی حاوی رمز سرویس جیرینگ دریافت خواهید کرد. از این به بعد، برای وارد کردن شارژ ۱۰۰۰ تومانی همراه اول، کافی است کد زیر را وارد کنید:

*123*44*کد 14 رقمی شارژ 1000 تومانی

نکته: در  هنگام  فعالسازی  رمز  شارژ  الکترونیکی خود دقت نمایید، زیرا  در صورت تکرار  بیش از   4  بار  خطا  در ورود رمز،  سیم کارت شما قفل شده و وارد لیست سیاه می شود. در این صورت برای  برقراری مجدد  ارتباط ،‌ به  دفاتر خدمات ارتباطی ،  مراکزتلفن ثابت (درتهران ) و ادارات مشترکین (سایراستان‌ها) مراجعه و  یا با مرکز اطلاع رسانی تماس حاصل نمایید.

چطور بدون اینترنت و از طریق تلفن، شارژ همراه اول بخریم و طرز شارژ همراه اول

شارژ تلفن همراه‌تان تمام شده و به اینترنت دسترسی نداشته و امکان مراجعه به فروشگاه‌ها یا دستگاه‌های خود پرداز را ندارید؟ دوست دارید سیم کارت دوست خودتان را بدون اینکه مطلع شود، شارژ کنید؟ همه این کارها با استفاده از سرویس USSD و از طریق تلفن همراه چه هوشمند باشد و چه معمولی میسر است
برای استفاده از سرویس‌های USSD نیازی به نصب اپلیکیشن نیست و تنها کافی است رمز دوم کارت بانکی خود را در اختیار داشته باشید. برای استفاده از این سرویس مراحل زیر را طی کنید:
. در تلفن خود ابتدا عبارت  *733# را شماره گیری نموده و دکمه سبز رنگ تماس را فشار دهید. توجه داشته باشید که در کل روند استفاده از این سرویس باید اعداد را بصورت انگلیسی وارد نمایید، نه فارسی
. سپس با وارد کردن یکی از شماره‌های 1 تا 3 زبان را از میان گزینه‌های فارسی، انگلیسی و فینگلیش انتخاب نمایید. در برخی از تلفن‌های معمولی که پشتیبانی مناسبی از زبان فارسی ندارند، این مرحله نمایش داده نمی‌شود و به صورت پیش فرض حالت فینگلیش انتخاب می‌گردد.
3. در این مرحله، منوی امکانات این سرویس از جمله نمایش موجودی حساب بانکی، خرید کارت شارژ، پرداخت، خرید، نیکوکاری یا تنظیمات نمایش داده می‌شود. برای خرید شارژ عدد 2 را وارد کنید.
. در این مرحله می‌توانید شماره موبایلی که از طریق آن به سرویس *733# متصل شده‌اید را انتخاب نموده یا شماره موبایل دیگری که قصد شارژ آن را دارید، وارد کنید. اگر قصد شارژ همین موبایل خود را دارید عدد 1 را شماره گیری کنید در غیر اینصورت شماره کامل موبایل مد نظر خود را وارد نمایید.
. در این مرحله 4 مبلغ 10 هزار، 20 هزار، 50 هزار و 200 هزار ریال برای شارژ نمایش داده می‌شود که با عداد 1 تا 4 قابل انتخاب هستند. عدد مربوط به مبلغ مورد نظر خود شماره گیری کنید.
. سپس شماره کارت بانکی شما درخواست می‌شود، شماره 16 رقمی کارت خود را بدون درنظر گرفتن خط تیره وارد کنید و در مرحله آخر نیز رمز دوم خود را وارد کنید. برای دریافت رمز دوم تنها کافی است یک بار به دستگاه‌های خود پرداز بانک مراجعه نمایید. مرحله خرید شارژ به پایان رسید و حالا مبلغ خریداری شده از حساب‌تان کسر گردیده و بلافاصله به شارژ سیم کارتتان اضافه شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ