بهترین جایگزین برای مکمل لاغری چیست؟

maryam01
چای سبز یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌هایی‌ست که متخصصان غذایی مصرف آن را توصیه می‌کنند و در بین چهره‌های سرشناس و مشهور بسیار شناخته‌شده و پرطرفدار است. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه چیز آن را این‌قدر مفید و مغذی کرده؟

چای سبز یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌هایی‌ست که متخصصان غذایی مصرف آن را توصیه می‌کنند و در بین چهره‌های سرشناس و مشهور بسیار شناخته‌شده و پرطرفدار است. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه چیز آن را این‌قدر مفید و مغذی کرده؟ خب، بهتر است بدانید که چای سبز شامل مواد بسیاری از جمله کافئین، تئوبرومین، ساپونینز، تئوفیلین، ویتامین‌ها و اپیگالوکاتوچین است که هر یک از این‌ها دارای مزیت‌های متعددی برای سلامتی هستند.
محققان هشدار داده‌اند که استفاده از مکمّل‌ها می‌تواند به عوارض جانبی مضری مانند سمی شدن کبد بینجامد. نوشیدن چای سبز به جای استفاده از مکمل، به شما کمک می‌کند تا از مزیت‌های مرتبط با این نوشیدنی بهره‌مند شوید و در عین حال از خطر سمی شدن کبد در امان باشید.
ترکیب اپیگالوکاتچین (EGCG) باعث بالا رفتن میزان متابولیسم شده و اشتهای شما را کم می‌کند. تمام این ترکیبات به گرمازایی می‌انجامد و در بدن گرما ایجاد می‌کند و بعد از آن میزان فعالیت‌های متابولیسمی شما را افزایش می‌دهد. دو تا چهار فنجان چای سبز در روز ۷۰ الی ۸۰ کالری را می‌سوزاند، در حالی که متابولیسم‌تان را بالا برده تا بتوانید با استقامت بیشتر به مدت طولانی‌تری ورزش کنید. از دیگر مزیت‌های آن کاهش میل زیاد به خوردن غذاهای سرپایی و هله‌هوله است و از طرفی به تشدید سوزاندن چربی در بدن کمک می‌کند.
از سوی دیگر نوشیدن چای سبز در هفته‌های قبل از مصرف مکمل‌ها تا حدی خطر عوارض جانبی آنها را کاهش می‌دهد. نوشیدن چای سبز به جای استفاده از مکمّل‌ها تا حد زیادی به کاهش خطر سمی شدن کبد کمک می‌کند. تحقیقی نشان داده که از تأثیرات مفید مربوط به نوشیدن چای سبز، مصرف مواد مغذی به جای استفاده و مصرف مکمل‌هاست.
(منبع: webmd)

مطلب مرتبط:
بهترین مکمل رژیمی برای کاهش وزن در زنان


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ