بیوگرافی آریانا سعید

parya
آریانا سعید خواننده ۳۲ ساله افغانی واهل شهر کابل است .مادر آریانا دری زبان و پدرش پشتو زبان است.آریانا در کودکی افغانستان را ترک کرد و با خانواده‌اش بعد از مهاجرت به پاکستان به اروپا سفر کردند و بعد از سپری کردن چند سال در سوئیس، در شهر لندن سکونت کردند.

بیوگرافی آریانا سعید خواننده افغان

آریانا سعید خواننده ۳۲ ساله افغانی واهل شهر کابل است .مادر آریانا دری زبان و پدرش پشتو زبان است.آریانا  در کودکی افغانستان را ترک کرد و با خانواده‌اش بعد از مهاجرت به پاکستان به اروپا سفر کردند و بعد از سپری کردن چند سال در سوئیس، در شهر لندن سکونت کردند. 
او از همان کودکی علاقهٔ اش به موسیقی شروع شد. آریانا در دوران تحصیل در سوئیس عضو گروه سرود بود. بعد از فارغ‌التحصیل شدن از رشتهٔ مدیریت تجارت، وی تصمیم گرفت که به عنوان یک هنرمند در عرصهٔ موسیقی فعالیت خود را آغاز کند.

علی‌رغم اینکه، آریانا در روزهای آغازین کار خویش با چالش‌های زیادی روبه رو شد، اما بالاخره استعداد او با گرفتن جوایز زیادی، در بین مردم مطرح شد و اکنون او یکی از سرشناس‌ترین هنرمند افغان است. گرفتن جوایزی چون: بهترین خوانندهٔ زن جوان، بهترین آوازخوان زن، بهترین اجرا کنندهٔ زنده و بهترین ویدیوی سال از جمله دست‌آوردهای هنری آریانا است.

افتخارات آریانا سعید:

آریانا سعید در سال ۲۰۱۶ از جمله ده شخص تأثیرگذار در جامعه افغانستان انتخاب شد. در مجموع ویدیو کلیپ‌های آریانا در یوتیوب توجه بیش از ۶ میلیون ببینده را به خود جلب کرده‌است. اکثر شعرها و آهنگ‌های ترانه‌هایی که می‌خواند، از ساخته‌های خود او است. آریانا اولین هنرمند افغان بوده که آهنگش «ماشاالله» در شبکه‌های جهانی پخش شده‌است و آهنگ بانوی آتش‌نشین او در شبکه جهانی “Mtv world” پخش شد.
آریانا سعید، هنرمند شناخته شده افغانستان  لباسش در کنسرتی که در  در پاریس به اجرا گذاشت در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی  جنجال برپا کرد، در یک اقدام سمبولیک این لباس را آتش زد.سعید با انتشار یک ویدئوی نیم ساعته ابتدا دلیل تصمیمش برای آتش زدن این لباس را مفصل توضیح می‌دهد و سپس با ریختن نفت بر روی این لباس آن را آتش می‌زند.
آریانا سعید در کنسرتی که در پاریس برگزار شد، پوششی بر تن داشت که کاربران افغان را دو دسته کرد.شماری آن را ناقض ارزش‌های دینی و مذهبی خواندند و عده‌ای دیگر هم گفتند که انتخاب لباس حق فردی است و باید به آن احترام گذاشته شود.
لباس جنجالی خانم سعید در کنسرت پاریس یر تن داشت و از سوی او به آتش کشیده شد، آستن‌های بلند، یقه بسته و رنگ کریمی (کرم) شبیه بدن داشت و هیچ جای از بدن او را نشان نمی‌داد اما منتقدانش بدین باور بودند که طراحی این لباس طوری صورت گرفته بود که برجستگی برخی اعضای بدن او را نشان می‌داد.

 در سال ۲۰۱۵ در مراسم جایزه موسیقی ‘بیگ اپل موزیک’ که در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد، آریانا سعید جایزه بهترین آوازخوان زن افغانستان را بدست آورد.
 در سال ۲۰۱۱ جایزه بهترین هنرمند زن در جوایز بینالمللی تلویزیون آریانای افغانستان
در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه بهترین اجرای زنده مجری تلویزیون بین‌المللی افغانستان آریانا
در سال ۲۰۱۰ بهترین هنرمند جدید زن توسط “ATN” (شبکه تلویزیونی آریانا)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ