بیوگرافی صادق خرازی

پانته آ توتونپیان
صادق خرازی مدیرمسئول روزنامه وقایع اتفاقیه و سفیر و معاون دائم ایران در سازمان ملل در سال نای ١٩٨٩ تا ١٩٩٥ و سفیر ایران در فرانسه است.

بیوگرافی صادق خرازی

صادق خرازی  سفیر و معاون دائم ایران در سازمان ملل در  سال نای ١٩٨٩ تا ١٩٩٥ و سفیر ایران در فرانسه در فاصله بین سال های  ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ و همچنین مشاور ارشد محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری اوست.

صادق خرازی  متولد ٢فروردین میباشد که در سال١٣٤٢  در تهران دیده به جهان گشود.ضادق خرازی دوران نوجوانی خود را در قم و مدارس اوحدی ،حکیم نظامی و دین و دانش گذراند و مصادف با وقوع انقلاب در سال ١٣٥٧ به زادگاه خود تهران بازگشت.

محمد صادق خرازی در عنفوان جوانی ازدواج کرده است و سه فرزند پسر دارد. یکی از آنها دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد از انگلستان است و قصد دارد که دکتری خود را به زودی شروع کند ، فرزند دوم  او دانشجوی حقوق است و سومین فرزندش دانشجوی پزشکی است.پدر سیدصادق، آیت الله سید محسن خرازی بر خلاف سایر روحانیون که غالبا کسوت روحانی را از پدر به ارث می برند، فرزند یکی از تجار معروف تهران بود و سید صادق نوجوانی خود را در حجره پدربزرگ گذراند تا تجارت و کسب را بیاموزد  تا بعدها تجربه معامله و چانه زنی در کسب را به عرصه دیپلماسی و لابی گری هم منتقل کند.
عموی نامدار سید صادق؛ سید کمال خرازی ، وزیر خارجه هشت ساله اصلاحات و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در سالهای جنگ است، سید کمال خرازی ناظم مدرسه علوی بود، مدرسه ای که خاستگاه بسیاری از شخصیت ها و معتمدان امروز و دیروز نظام است، پیوندی مجسم از دین و دنیا، علم و دین، این مدرسه در سالهای اول انقلاب، همان نقشی را ایفا کرد که امروز “دانشگاه امام صادق(ع)” دارد. از سوی دیگر، پسر سیدصادق داماد سید محمد رضا خاتمی است و خواهرش هم عروس رهبرمعظم انقلاب.

صادق خرازی و روزنامه وقایع اتفاقیه:

روزنامه وقایع اتفاقیه اولین بار در  سومین روز  آذر ماه ١٣٩٤ به چاپ رسید.روزنامه وقایع اتفاقیه به  مدیر مسئولی سید محمد صادق خزازی میباشد که  در هشت صفحه و به صورت تمام رنگی به چاپ میرسید.
وقایع اتفاقیه، روزنامه اصلاح‌طلبی است که در شماره 20 خود بخاطر تیتر و عکس یک انتخابی، مورد انتقاد رسانه‌های اصولگرا قرار گرفت که این ادعا از طرف دبیر سرویس اجتماعی این روزنامه رد شد.

 سید شهاب‌الدین طباطبایی سردبیر روزنامه وقایع اتفاقیه می باشد. صاحب امتیاز این روزنامه مصطفی خانزادی می باشد.

مسئولیت های مهم صادق خرازی

صادق خرازی در دوران جنگ ایران و عراق معاون ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع و عضو شورای عالی پدافند ملی بود.
با روی کار آمدن هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت ایران در سال ۱۳۶۸صادق خرازی به عنوان سفیر و معاون نماینده دائم ایران به سازمان ملل متحد در نیویورک رفت و پس از شش سال به ایران بازگشت. در زمان وزارت کمال خرازی به سمت معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ایران منصوب شد و سپس به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در پاریس به مدت سه سال و چهار ماه انجام وظیفه کرد.
در سال ۱۳۹۳، صادق خرازی، از وقف کردن منزل شخصی خود برای تبدیل شدن به کتابخانه، خبر داد. وی در منزل شخصی خود، ۳۰۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری کرده که بیش‌تر آن‌ها، از نسخ خطی و نفیس بوده و همراه با خانه، وقف شده‌اند.
در دوران انتخابات و در زمان نام نوسیس کاندید های ریاست جمهوری  خبرهایی از آمدنیوز حاکی از آن بود که صادق خرازی قصد دارد به صف کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم بپیوندد اما علی‌رغم حدس و گمان‌ها در روز آخر مهلت ثبت نام با قرار دادن تصویر روحانی در صفحه اینساگرام خود تلویحاً از روحانی  حمایت کرد و در وزارت کشور نام‌نویسی نکرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ