محمد رضا نکونام کیست؟

پانته آ توتونپیان
محمدرضا نکونام در سال ۱۳۲۷ در شهر گلپایگان متولد شد. محمد رضا نکونام از فقها و مراجع تقلید معاصر شیعه و مدرس سطوح عالی فقه و فلسفه حوزه علمیه قم است.

بیوگرافی محمدرضا نکونام:

محمدرضا نکونام در سال  ۱۳۲۷ در شهر گلپایگان متولد شد.
محمد رضا نکونام از فقها و مراجع تقلید معاصر شیعه و مدرس سطوح عالی فقه و فلسفه حوزه علمیه قم است.

نام پدر محمد رضا نکونام

 محمدباقر از اهل و ساکن شهرری است. محمد رضا نکونام دروس حوزه را در تهران شروع کرد و تا قسمتی از خارج خواند. سپس در قم به درس خارج محمدرضا گلپایگانی، میرزا هاشم آملی، مرتضی حائری حاضر شد.

فعالیت های مهم محمدرضا نکونام:

 محمدرضا نکونام یکی از روحانیان مبارز علیه حکومت پهلوی بوده است. محمد رضا نکونام  خود در مصاحبه با خبرگزاری فارس اظهار داشته است که از ۱۴ سالگی با سید روح‌الله خمینی آشنا شده و برای تبلیغ قبل از انقلاب به شهرهایی از ایران رفته و بخصوص در شهر کرمان در برانگیزی بعضی حرکات انقلابی نقش داشته است. همچنین در اظهاراتش آورده که بارها توسط ساواک بازداشت شده و اوایل انقلاب مدتی اداره کیش و سپس بندر امام خمینی (بندر شاهپور سابق) را به عهده گرفته است.

دستگیری و محکومیت محمدرضا نکونام:

محمدرضا نکونام در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۳ به دلایل نامعلومی بازداشت شد و در ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ آزاد شد که به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شد.

علت بازداشت محمدرضا نکونام:

برخی از رسانه‌ها علت بازداشت محمد رضا نکونام را انتقاد نکونام از آیت الله مکارم شیرازی دربارهٔ موضوع اینترنت پرسرعت تحلیل کرده‌اند و گفته شده دو روز پس از آنکه آیت الله مکارم شیرازی علت بازداشت وی را با موضوع فوق رد کرده نکونام آزاد شده است

پسر محمد رضا نکونام اخباربازداشت نکونام را «حرفهای بی‌مورد» نامید و آنرا مراجعه به دادسرای ویژهٔ روحانیت جهت پاره‌ای از توضیحات اظهار کرد و ضمن اعلام سلامتی وی گفت برخوردها با وی خوب بوده است و ابراز امیدواری کرد که مسئلهٔ پیش آمده «به زودی برطرف» شود

محمد رضا نکونام پس از انتشار مطلبی در روزنامه قانون دوباره بازداشت شد و از اول دی ۱۳۹۵ به خاطر اعتراض به «بی‌عدالتی‌های دادگاه ویژه روحانیت، فشار برای پذیرش شروط غیرشرعی و غیرقانونی آن‌ها برای آزادی و محرومیت از پزشک و درمان بیماری‌هایش» اعتصاب کرد که منجر به وخامت حال وی شده‌است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ