بیوگرافی ماریو فیگوئرا فرناندز

bagheri.mry
فرناندز مدافع جدید تیم ملی روسیه که برزیلی الاصل است، با حضور خود باعث شده است نام او سر زبان ها بیفتد و تیم های آسیایی از رویایی با او هراس داشته باشند.

ماریو فیگوئرا فرناندز (که نام کامل او به زبان پرتغالی Mário Figueira Fernandes است) بازیکن و مدافع برزیلی- روسیه ای است که در سال 19 سپتامبر سال 1990 در شهر سائو کتانو دو سول در برزیل به دنیا آمد.

باشگاه های ماریو فیگوئرا فرناندز

فرناندز از مارس 2009 تا 2014 به عنوان مدافع برای باشگاه برزیلی Gremio بازی کرده است. در طی بازی برای این باشگاه، فرناندز نمایش های چشم گیری ارائه و توجه باشگاه هایی مانند ولفسبورگ، بروسیا دورتموند، آث میلان، اینتر میلان، ناپولی، منچستر یونایتد، آرسنال و بارسلونا را به خود جذب کرده و باعث شد آنها شرایط فرناندز را از نزدیک زیر نظر گرفته و برای فصل جدید فوتبال او را در نظر بگیرند.
در آوریل 2012 باشگاه گرمیو قراردادی 15 میلیون یورویی با باشگاه CSKA مسکو بست تا بعد از معاینات پزشکی، فرناندز به آن تیم روسیه ای بیپوندد. اما جراحت از ناحیه ی زانو باعث شد او 4 ماه اول فصل جدید فوتبال در سال 2013- 2014 را از دست بدهد. در سال 2015 فرناندز یکی از بازیکنان اصلی CSKA بود.
در 29 ژانویه 2017، فرناندز قرارداد جدیدی با باشگاه CSKA مسکو امضا کرده و به موجب آن مقرر شد تا تابستان 2022 برای این باشگاه بازی کند.

بازی های ملی ماریو فیگوئرا فرناندز

از بازی های ملی فرناندز می توان به دیدار دوستانه برزیل – ژاپن در اکتبر 2014 اشاره کرد که برزیل با برتری 4 بر صفر مقابل ژاپن پیروز شد و فرناندز طی این بازی موفق به کسب 1 گل زده ملی شد. این تنها حضور او در تیم ملی برزیل بود.
در 13 جولای 2016، فرناندز به طور رسمی شهروند روسیه شد و پس از برای بازی های دوستانه ی این تیم در برابر ترکیه که قرار بود در 31 آگوست 2016 و در برابر غنا در تاریخ 6 سپتامبر همان سال برگزار شود، دعوت به عمل آمد. با این که فرناندز از سال 2012 برای باشگاه CSKA بازی می کند، به دلیل عدم سکونت پیوسته در روسیه به مدت 5 سال، تا سال 2017 به لحاظ قانونی نمی توانست برای تیم ملی روسیه بازی کند. اولین بازی رسمی فرناندز برای تیم ملی روسیه در 7 اکتبر 2017 یعنی سه روز پیش در یک بازی دوستانه مقابل کره جنوبی بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ