روش دکلره کردن مو

a.mahammadi
دکلره کردن و مش کردن موها معمولا باعث آسیب رسانی به بافت موها می شود. بخصوص خانم هایی که موهای شکننده و ظریفی دارند باید بیشتر مواظب موهایشان باشند تا آسیب کمتری به آنها برسد.

نوع رنگ دکلره مو بستگی به نوع مو دارد و البته سلیقه؛ دکلره کردن و مش کردن موها معمولا باعث آسیب رسانی به بافت موها می شود. بخصوص خانم هایی که موهای شکننده و ظریفی دارند باید بیشتر مواظب موهایشان باشند تا آسیب کمتری به آنها برسد.

جهت دکلره کردن موها باید شرایطی را برای موهایتان فراهم کنید : در صورتی که موی شما طبیعی باشد ممکن است از موها از تیره به رنگ زرد روش تا تولانیته رنگ پلاتینی تغییر میکند. به این نکته توجه داشته باشید که دکلره موهای تیره و مشکلی به مراتب سخت از موهای روش است.

در صورتی که بخشی از موها از قبل رنگ شده باشد این احتمال وجود دارد که بعد از دکلره کردن مو به رنگ نارنجی و یا قرمز بزند.

در صورتی که قبل از دکلره مو توسط حنا، رنگ های طبیعی و گیاهی و یا رنگ های تیره شیمیایی رنگ کرده باشید، ممکن از هنگام دکلره ترکیب رنگ موهای شما به خوبی در نیاید. ممکن است رنگدانه های آبی و زرد با هم ترکیب شوند و به شکل سبز پر طاووسی در آیند. در صورتی که موهای شما اینچنین است حتما قبل از دکلره با آرایشگر خود در میان بگذارید.

بعد از دکلره کردن، موهایتان را در زیر کلاه پلاستیکی قرار ندهید. این عمل باعث می شود محلول دکلره خشک شود و نتیجه مورد نظر را روی موها نداشته باشد. همچنین باعث می شود ظرافت و حالت موها از بین برود.

بهترین پودر برای دکلره کردن موها: امروزه برندهای مختلفی در بازار می توان یافت که پودر دکلره عرضه می کنند. اما به طور کلی آنها به دسته تقسیم می شوند.

الف) پودرهای دکلره سفید: این نوع پودرها جهت موهای حساس، نازک و شکننده استفاده می شوند و عملکرد ضعیف تری نیز دارند.

ب) پودر دکلره آبی: این نوع پودر دکلره جهت موهای طبیعی و سالم استفاده می شود و قوی تر از پودر دکلره سفید است. به طور کلی معمولا به این شکل است که اگر موها رنگ تیره داشتند از پودر دکلره آبی و در صورتی که رنگ موها روشن تر باشد می توان از پودر دکلره سفید استفاده کرد. دقت داشته باشید که برای جلوگیری از سوختگی و پوسیدگی مو در هنگام دکلره مدام موها را کنترل نمایید و مقاومت آنها را بررسی کنید. اگر قسمتی از مو را جدا نمودید و کش می بایست بلافاصله موها را شسته و خشک نمایید.

پایه های دکلره:1- قرمز2-  قرمز نارنجی3-نارنجی قرمز4- نارنجی

هرگاه موها به هر یک از چهار رنگ بالا برسد می گوییم مو در حد دکلره ی ضعیف رنگ باز کرده و مو دیگر بیشتر از این مقاومت نداشته است . بنا براین رنگهای انتخابی برای این پایه ها می تواند شامل قهوه ای متوسط ( پایه ی چهار ) بلوطی ، مسی ، آکاژو ، فندقی تیره و قهوه ای صدفی باشد .

5-  نارنجی زرد 6-   زرد نارنجی 7-  زرد ( پایه ی زرد را پاستیل نیز می گویند)

به این سه پایه دکلره ی متوسط می گوید . رنگهای آکاژو ، قهوه ای روشن ، بلوند تیره ، رنگهای خاکستری پایه ی پنح و شش می تواند رنگهای انتخابی باشد.

8- زرد روشن 9-  زرد خیلی روشن 10-11-12- پلاتینه تا سفید می باشد
به این دو پایه دکلره ی قوی می گویند بلوند روشن . بلوند طلایی . بلوند خاکستری و بلوند زیتونی می تواند از رنگهای انتخابی باشد.

چگونگی رساندن موها به پایه 10: جهت راندن موها به پایه 10 در دکلره، پیمانه پودر دکلره همراه با 120 میل اکسیدان 12 درصد کاملا ترکیب نمایید و سپس روی موها بزنید. اجازه دهید مواد 15 دقیقه روی موها باشد و یا اینکه تا زمانی که مو رنگ باز کند.به این نکته توجه داشته باشید که پودر دکلره پس از مدت زمان کوتاهی زورش گرفته خواهد شد و از آن به بعد است که قدرت تخریب پیدا می کند، موهایتان را با کمک نرم کننده مناسب شسته و به آرامی خشک نمایید نگذارید که رطوبت و نم روی موهایتان باقی بماند.

اکنون می بایست دوباره 2 پیمانه پودر دکلره را همراه با 150 میل اکسیدان 9 درصد به علاوه یک قاشق سوپ خوری از ماسک مو را باهم مخلوط نمائید. سپس به میزان 15 دقیقه روی سر خود قرار دهید و بعد از آن مانند مرحله قبلی موهایتان را با نرم کننده خوب شسته و خشک نمایید.

در قسمت بعدی دکلره کردن موها می بایست 2 پیمانه پودر دکلره را همراه با 150 میل اکسیدان شماره 1 مخلوط نمایید. سپس مدت 15 دقیقه روی موهای سرتان قرار دهید و در پایان مانند مراحل قبل موهارا کامل شسته و خشک نمایید.در صورت تمایل می توانید در آخر از یک رنگساژ مناسب نیز استفاده نمایید و بعد از آن رنگ اصلی را بزنید. اگر مایل هستید که پایه 10 بدون قرمزی باشد استفاده از رنگساژ می تواند به شما کمک کند.

نکات: هنگام دکلره مدام باید مو را کنترل کرد زمانی که به پایه مورد نظر رسید موها را می شوییم و از رنگساژ یا رنگ موردنظر استفاده می کنیم.

اگر تکه ای از مو را برداشتید و کشیدید اگر کش آمد بلافاصله باید مو رابشویید زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی مو می شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن موها اگر داخل پودر دکلره قسمت ساقه را نمک بزنیم و قسمت ریشه را شکر بزنیم آسیب دیدگی مو کمتر می شود.

 موی ضخیمتر  بسیار مشکل تر و در زمان طولانی تری دکلره می شود .

در مواردی از قبیل زمان پریود و یا حاملگی(مخصوصاتا ۴ماهگی که جنین در حال شکل گرفتن است ودر 8 و 9  ماهگی دوران حاملگی) و یا بیماری های عصبی از این عمل خودداری کنید.

کسانی که از داروهای اعصاب استفاده می کنند با نظر پزشک عمل دکلره را انجام دهند.

هنگام دکلره پوست سر نباید تمیز باشد بلکه ۴- ۵ روز از شستن آن گذشته باشد.(چرب بودن مو و پوست سراز وارد شدن آسیب ها جلوگیری می کند.)

بهتر است سالانه ۱ تا ۲ بار بیشتر به سراغ دکلره نروید تا موی شما در این فاصله فرصت کافی برای رشد داشته باشد و رنگ های جدید آسیب بیشتری به مو وارد نکنند، چراکه دفعات زیاد این کار، مو را خشک و شکننده و مستعد آسیب جدی می کند.

بعد از دکلره کردن از شامپوهای ملایم مانند شامپو بچه و نرم کننده استفاده کنید، زیرا باعث لطافت بیشتر موها و شانه کردن آسان آنها می شود و حتما بعد از استحمام سطح مو را با یک لایه از لوسیون ها و روغن های محافظ بپوشانید تا به تدریج مو بتواند به حالت اولیه برگردد.

همچنین برای شکل دادن به این موها هرگز از باد گرم سشوار، اتوی مو و اسپری های حالت دهنده استفاده نکنید، چراکه در صورت استفاده، شکنندگی و خرد شدن مو را به همراه دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ