چگونه جذاب باشیم؟

a.mahammadi
مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده ای نیست اما برخی از کارها هستند که شما به سادگی می توانید انجام دهید تا چهره ای دوست داشتنی تر از قبل در نظر دیگران داشته باشید.

همه ما دوست داریم که در نگاه دیگران جذاب و دوست داشتنی باشیم اما این کار چگونه ممکن است؟ اغلب تصور می‌شود برای داشتن شخصیت جذاب یا اصطلاحاً فرهمند باید کارهای بزرگی انجام داد. اما روانشناسان بر این باورند با اقداماتی ساده و در عین حال تاثیرگذار می‌توان توجه اطرافیان را جلب کرد و جذاب تر ظاهر شد. رعایت نکات پایین به ما کمک می کند که شخص جذاب تری به نظر برسیم:

خوب گوش کنید:بقیه را تشویق کنید که در مورد خودشان حرف بزنند. شما هم با دقت به حرف هایشان گوش دهید.وقتی افراد در مورد خودشان حرف می زنند و شما با اشتیاق به آن ها گوش می دهید باعث می شود حس خیلی خوبی در مغز آن ها بوجود بیاید.همه ی چیزهایی که دور و برتان وجود دارد و موجب حواس پرتی شما می شود را دور نگه دارید.

در انتخاب واژگان خود دقت کنید:کلماتی که استفاده می کنید تاثیر بسیار زیادی بر مخاطب شما خواهد گذاشت.تا جایی که می توانید منفی نباشید.کلمات مثبت را جایگزین کلمات منفی کنید

لبخند بزنید:به راحتی بخندید. ما دوست داریم کنار افرادی باشیم که خنده بر لب دارند.اصلا آن ها خود جذابیت هستند. آن ها خود انرژی مثبت هستند.

به ظاهر و سلامت خود اهمیت دهید: افرادی که به سلامت و ظاهر خود اهمیت می دهند فرد جذاب تری هستند.برای اینکه جذابیت ظاهری بیشتری داشته باشیم باید موارد زیر را رعایت کنیم:

خوب بخوابید:  افرادی که خواب کافی در شبانه روز دارند پوست بهتری هم دارند و شاداب تر نسبت به دیگر افراد به نظر می رسند.

به خودتان برسید: همیشه موهای خود را شانه و مرتب کنید٬ بهداشت فردی را رعایت کنیددندان ها را مسواک بزنید و از مواد بهداشتی استفاده کنید. همچنین لباس شیک و مناسب بپوشید. شاید بگویید این موارد که از بدیهیات می باشد ولی اجازه دهید تاکید کنم که اگر این کار را آگاهانه انجام دهیم جذاب تر است. کمتر کسی می‌تواند تاثیر لباس را بر ذهنیت افراد نادیده بگیرد. مردم از روی ظاهرتان در مورد شما قضاوت می‌کنند. لباس را متناسب با موقعیت و مکان انتخاب کنید.

وقت‌شناس باشید: زمانی که دیر به قراری می‌رسید در واقع به افراد اجازه می‌دهید راجع به شما قضاوت کنند. همین کافی است تا از جذابیت‌هایتان کاسته شود.

سر قولتان بمانید:افراد بسیاری وجود دارند که سر قولشان نمی‌مانند. قول دادن به افراد برای مدتی رضایت آنان را به همراه دارد. اما زمانی که وعده‌هایشان تو زرد از آب در می‌آید، این رضایت مقطعی جای خود را به دلخوری و عصبانیت می‌دهد.

دائماً از تلفن همراهتان استفاده نکنید: تلفن همراه تکنولوژی جذابی است اما باید توجه داشت که همین تکنولوژی گاهی باعث دلخوری می‌شود. کار کردن با گوشی حین صحبت کردن با دیگران حرکت توهین‌آمیزی محسوب می‌شود.

ارتباط چشمی را فراموش نکنید: زیرلبی صحبت کردن یا رو برگرداندن از افراد هنگام صحبت کردن با آنان قرار نیست حس خوبی را به آنها انتقال دهد. با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و جملات را درست ادا کنید تا این ذهنیت را در آنان ایجاد کنید که درگیر موضوع بحث شده‌اید.

بذله‌گویی و مزاح را چاشنی سخنانتان کنید: شوخی کردن یخ افراد را باز و شرایط بحرانی را مهار می‌کند. البته شوخی‌های نسنجیده به همان اندازه باعث دلخوری و دفع افراد می‌شود.

 با اطمینان خاطر دست بدهید:دست دادن یکی دیگر از راههای شناخت شخصیت طرف مقابل است. اگر شل و بی حال دست دهید، انرژی منفی را به طرف مقابل تان انتقال داده اید، از طرف دیگر خیلی محکم هم دست او را نفشارید که احساس ناراحتی و خفقان کند. درست دست دادن تاثیر مثبتی را در اولین لحظه دیدارتان بر جای خواهد گذاشت.

از دیگران تعریف کنید: تعریف کردن را با چاپلوسی اشتباه نگیرید. شما می‌توانید در نقاط مثبت افراد تمرکز کنید. برای مثال طرز لباس پوشیدن، محاسن کاری و حرفه‌ای و دیدگاه‌های خاص افراد را می‌توان به آنان بازگو کرد.

با دیگران تبادل اطلاعات داشته باشید: اگر در زمینه‌ای خاص تخصص یا مهارتی دارید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و آموخته‌های خود را به آنان نیز یاد دهید.

 مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید: به اشتباهات خود اعتراف کنید، مسئولیت آنها را بپذیرید و در صدد اصلاح آنها برآیید.

دیگران را با نام بخوانید: هنگام صحبت با دیگران، نام آنها را مکررا به زبان آورید. زمانی که می خواهید مکالمه خود را برای دیگران تعریف کنید، شخص سوم را به نام بخوانید در غیر این صورت به سرعت نام او را فراموش خواهید کرد. به زبان آوردن نام دیگران، چه در محیط خانه، چه در محیط کار یا حتی در رابطه عاطفی تان، پیوند مستحکم تری را میان شما می سازد. به علاوه، نشانه ای از احترام و هوش شماست که حس اطمینان را به طرف مقابل نیز انتقال می دهد.

تعریف و تمجید دیگران را به درستی پاسخ دهید: زمانی که شخصی در مقابل شما نشسته و از خوبی ها و نکات مثبت تان می گوید، عکس العمل شما چیست؟ این یکی از حساس ترین لحظه هاست زیرا جوابی که می دهید ممکن است که شما را فردی خودخواه جلوه دهد. برای جلوگیری از این کار به جای گفتن جمله هایی چون «مرسی، شما هم همچنین»، «شما خودتان که از من بهترید» یا «نظر لطف شماست» به شدت بپرهیزید و به جای آن بگویید «ممنون! شنیدن این تعریف ها از زبان شما حس خوبی به من می دهد.» یا «ممنون. شنیدن این تحسین ها تجربه واقعا خوبی برای من خواهد بود»

به حالت بدنی تان دقت کنید: هنگام بلند شدن، نشستن یا صحبت کردن، به حالت بدن تان دقت کنید. حرکات بد بدن، حس خوبی را به دیگران منتقل نمی کند و همچنین موجب دوری آنها از شما خواهد شد. به عنوان مثال نشستن با پاهای باز، قوز کردن یا دست به سینه بودن، نه تنها غرور و تکبر شما را نشان می دهد بلکه موجب دوری طرف مقابل تان از شما نیز خواهد شد.

مکالمه را عاقلانه به پایان برسانید: کلماتی که شما در انتهای مکالمه بیان می کنید، تاثیر زیادی بر دیگران خواهد گذاشت، بنابراین آنها را به درستی انتخاب کنید. جملاتی مانند «من از این گفتگو بسیار لذت بردم» یا «امیدوارم که باقی روزتان فوق  العاده باشد» یا «هیچوقت این مکالمه مان را فراموش نخواهم کرد.» می تواند تفاوت زیادی را در احساس طرف مقابل ایجاد کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ