پیگیری صدور ویزای اربعین چگونه است؟

پانته آ توتونپیان
زمان صدور ویزای اربعین،تا 72 ساعت بعد از زمان تحویل مدارک است.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی متقاضیان برای رفتن به کربلای معلی بیشتر از قبل می شود، زائرین حرم امام حسین علیه السلام با تحویل مدارک مورد نیاز خود می توانند ویزای اربعین خود را دریافت کنند. اگر شما هم از زائرین حرم امام حسین هستید و میخواهید بدانید پیگیری صدور ویزای اربعین چگونه است با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای اربعین

زمان صدور ویزای اربعین،تا 72 ساعت بعد از زمان تحویل مدارک است.

زائرین محترمی که قصد دریافت ویزا برای پیاده اربعین را دارند،باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشند:

1.اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان تشرف

پیگیری صدور ویزای اربعین  

سازمان حج و زیارت برای متقاضیان دریافت ویزا برای کشور عراق یک سامانه ایجاد کرده است. که شایان به ذکز است که بهتر است برای هرچه بهتر کار کردن این سامانه از مرورگر های fiefox 33 و chrome34  به بالا استفاده کنید. در صورتی که گروهی و ثبتنام کرده‌اید برای ویرایش اطلاعات کافی است از فرم “پیگیری وضعیت و ویرایش” استفاده کنید. داشتن گذرنامه با چهارماه اعتبار از زمان تشرف لازم است. 

طبق آخرین اطلاعات سازمان حج و زیارت نرخ نهایی پرداخت ویزا 190 هزار تومان برمبنای همان 40 دلار خواهد بود.

 زائران می‌توانند وجه مذکور را از طریق درگاه‌های اینترنتی موجود در سامانه سماح پرداخت کنند. با توجه به اجباری بودن بیمه اربعین، زائرین می‌توانند با بهره‌مندی از بیمه اجباری در این خصوص در صورت بروز حوادث مختلف، بیماری، تصادفات، فشارهای جمعیت یا حملات تروریستی از بیمه اجباری که پشتوانه حمایتی زائرین است، بهره‌مند شوند. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد:قیمت بیمه زائران اربعین حسینی که در سایت سماح نیز آورده شده و جزو الزامات محسوب می شود 10 هزار تومان در نظر گرفته شده و امیدواریم زائران به این مهم توجه داشته باشند، چرا که سال گذشته در جریان برخی حوادث رانندگی و یا تروریستی 70 نفر دچار مشکلاتی شدند که 68 نفر از آنها بیمه نبودند.

برای دریافت ویزای گروهی نیازی به حضور تمام افراد نبوده و حضور یک نفر به عنوان نماینده کافی است. دارندگان ویزای گروهی در تمام مدت سفر باید همراه کاروان بوده و اجازه عبور انفرادی از مرز را ندارند.

تاکنون قریب به 60 هزار نفر  برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ