نحوه ارسال لوکیشن در تلگرام

اخیرا اپلیکیشن تلگرام قابلیت های بسیاری را برای کاربران خود فراهم کرده است. یکی از این قابلیت ها ارسال لوکیشن است. برای آشنایی با نحوه ارسال لوکیشن در تلگرام با ما همراه باشید.

ارسال لوکیشن در تلگرام

اپلیکیشن تلگرام یکی از اپلیکیشن های پرکاربرد در بین اپلیکیشن های دیگر است. تلگرام هربار با به روزرسانی قابلیت های بسیاری را برای کاربران خود فراهم می کند. آخرین نسخه ی تلگرام که به روز شده است این قابلیت را دارد که موقعیت مکانی را که درآن قرار دارید را به مخاطب مورد نظر خود ارسال کنید. ارسال لوکیشن در تلگذام کار بسیار ساده ای می باشد کافی است برای اشنایی با نحوه ارسال لوکیشن در تلگرام با ما همراه باشید تا شما هم بتوانید موقعیت خود را برا مخاطبینتان بفرستید.

با استفاده از این قابلیت شما قادر خواهید بود تا برای یک زمان مشخص، موقعیت خود را برای دوستانستان به اشتراک بگذارید. همانطور که از اسم این ویژگی جدید تلگرام پیداست، ارسال لوکیشن در تلگرام به صورت لایو، یعنی موقعیت لحظه به لحظه شما، برای دیگران ارسال خواهد شد. از این قابلیت هم می توانید در چت های خصوصی استفاده کنید و هم در چت های گروهی. در این مطلب قصد داریم آموزشی ارسال لایو لوکیشن در تلگرام را برای علاقه مندان قرار دهیم تا از این طریق بتوانید با این قابلیت جدید در تلگرام آشنا شده و آن را در گفتگوهای روز مره تان به کار ببندید.

نحوه ارسال لوکیشن در تلگرام

برای ارسال لایو لوکیشن در تلگرام ، ابتدا باید تلگرام خود را به آخرین نسخه آن، یعنی از نسخه 4.4 به بعد آپدیت نمایید. پس از انجام به روز رسانی تلگرام خود، همانند آنچه که برای ارسال لوکیشن معمولی در تلگرام انجام می دادیم باید برای ارسال  لوکیشن در تلگرام نیز، انجام دهیم. لایو لوکیشن امکانی است که با استفاده از آن می توانید دوستان و مخاطبین خود را ردیابی کرده و به آن ها در یافتن مکانتان، کمک نمایید. برای این منظور ابتدا صفحه چت شخص و یا گروهی را که قصد به اشتراک گذاری موقعیت خود را با او دارید، انتخاب نمایید. سپس از طریق گزینه شبیه به گیره کاغذ، در پایین صفحه سمت راست، گزینه Location را انتخاب نمایید. در مرحله سوم روی گزینه Share my location for را انتخاب نمایید تا از این طریق بتوانید لوکیشن و موقعیت خود را به صورت زنده برای دوستانتان ارسال نمایید. مراحل انجام ارسال لایو لوکیشن در تلگرام در تصاویر زیر قابل مشاهده است.

در مرحله بعد منویی به شما نمایش داده خواهد شد که از طریق آن می توانید تعیین نمایید که لوکیشن لایو در تلگرام برای چند دقیقه فعال باشد. به عنوان نمونه اگر 15 دقیقه را انتخاب کنیم و گزینه Share را همانند تصویر شماره 4 را انتخاب نماییم، در این صورت اطلاعات موقعیت ما برای 15 دقیقه به صورت لحظه ای برای فردی که ارسال نموده ایم، فرستاده خواهد شد و وی قادر است تا 15 دقیقه از موقعیت لحظه به لحظه ما آگاه گردد. پس از انتخاب مدت زمان ارسال لایو لوکیشن در تلگرام ، تصویر همانند شکل شماره 5 به نمایش درخواهد آمد که با حرکت شما و تغییر موقعیت، تغییر خواهد نمود. برای بستن لایو لوکیشن در تلگرام ، می توانید مستقیما اقدام به پاک نمودن پیام نمایید و یا از طریق نوار نوتیفیکیشن و با کلیک روی گزینه Stop Sharing Location، به ارسال لایو لوکیشن در تلگرام خاتمه دهید.

لوکیشن تلگرام یک قابلیت بسیار کاربردی این پیام رسان است که به شما این امکان را می دهد تا موقعیت مکانی خود را در لحظه برای شخص دیگری در تلگرام ارسال کنید. فرض کنید در مکانی حضور دارید که آدرس دقیق آن را نمی دانید و حال می خواهید که آدرس دقیق آن مکان را برای دوست خود ارسال کنید. در این صورت اگر قرار باشد به صورت شفاهی به او آدرس بدهید باید کلی از وقت خود را صرف توضیح و توصیف مکان خود کنید. اما با استفاده از قابلیت ارسال لوکیشن تلگرام می توانید به سادگی مکان دقیق خود را روی نقشه برای دوستان خود ارسال کنید.

لوکیشن زنده در تلگرام 4.4

تا پیش از این که آپدیت 4.4 تلگرام منتشر شود، قابلیت ارسال لوکیشن ثابت در این پیام رسان وجود داشته که با استفاده از این قابلیت هر زمان که می خواستید می توانستید از بخش Attach لوکیشن یا موقعیت مکانی فعلی خود را برای دیگری به صورت تصویری و بر روی نقشه بفرستید. این لوکیشن نه از نوع تصویر بود و نه از نوع متن بلکه نوع خاص به خود یعنی نوع لوکیشن را داشت. در این صورت می توانید از این قابلیت فقط در محیط تلگرام استفاده کنید. اما حالا در آپدیت 4.4 تلگرام علاوه بر ارسال لوکیشن درتلگرام به صورت ثابت می توانید لوکیشن را به صورت لایو یا زنده نیز ارسال کنید به این صورت که مخاطب شما که قرار است در جریان موقعیت مکانی شما قرار بگیرید بصورت لحظه ای موقعیت شما را خواهد داشت و محدود به زمانی که شما مایل به ارسال موقعیت خود باشید، نیست.

چنین قابلیتی زمانی بسیار کاربردی می شود که بخواهید مخاطب شما به صورت مرتب در جریان موقعیت شما برای بازه زمانی خاصی قرار بگیرد مثل زمانی که بخواهید یک کار زمان بندی شده و گروهی را انجام دهید.

تلگرام نام این قابلیت را Live Location گذاشته است و کاملا مشخص است که چرا چنین اسمی برگزیده است. نکته ای که در استفاده از این قابلیت باید به آن توجه داشته باشید این است که بازه های زمانی برای تنظیم ارسال موقعیت 15 دقیقه، یک و 8 ساعت است. همچنین با استفاده از این قابلیت حتما لزومی ندارد که موقعیتی که ارسال می کنید مربوط به موقعیت مکانی کنونی شما باشد و می توانید مکان دیگری را انتخاب کنید و نیازی به جعل کردن لوکیشن خود ندارید.

در میان انبوه اپلیکیشن های پیام رسانی که این روزها در موبایل ها می بینیم، شکی نیست که تلگرام یکی از محبوب ترین آنهاست. این اپلیکیشن که توسط دو برادر برنامه نویس روس طراحی شده در سال 2013 به صورت کراس پلتفرم در اختیار کاربران موبایل قرار گرفت و به خاطر امکاناتی منحصر به فرد در مدت زمانی کوتاه توانست به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در دنیا تبدیل شود.

آمار و ارقام در مورد تلگرام خیره کننده است. طبق آخرین برآوردها تلگرام هم اکنون بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد و روزانه بیش از 15 میلیارد پیام در این اپلیکیشن ارتباطی رد و بدل می شود. جالب است بدانید که طبق گزارش خبرگزاری های داخلی، حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کاربران این اپلیکیشن پیام رسانی را ایرانی ها تشکیل می دهند.

تا پیش از تلگرام، وایبر پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسانی در میان ایرانی ها محسوب می شد. اما مشکلات و اختلالاتی که برای آن به وجود آمد موجب شد که کاربران این اپلیکیشن ارتباطی به سوی گزینه بهتر مهاجرت کنند؛ اپلیکیشنی که هم در سرعت پیام رسانی مثال زدنی است و هم از لحاظ امنیت و حفظ حریم شخصی بالاتر از رقبای قدیمی تر خود قرار گرفته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ