دلیل مرگ صادق برمکی

toranj
دلیل مرگ صادق برمکی را حتما در همه روزنامه ها خوانده اید. ما در اینجا دلیل مرگ او را از زبان دوست دخترش و دادستان برایتان می گوییم.

حتما اخبار را دنبال می کنید و می شنوید که چقدر مرگ های هولناک در جامعه افزایش یافته است. صادق برمکی جوان 19 ساله مهابادی یکی از این قربانیان است که به طرز فجیعی توسط دوستان خود در یکی از روستاهای اطراف مهباد با ضربه چاقو به قتل رسید. در ادامه دلیل مرگ صادق برمکی را از زبان دوست دخترش می خوانید.

دلیل مرگ صادق برمکی جوان مهابادی از زبان «تارا»

تارا دختر مورد علاقه صادق برمکی بوده است. او درباره دلیل مرگ صادق برمکی جوان مهابادی ناگفته های بسیاری دارد. تارا درباره قتل صادق برمکی به دست دانیال می گوید: صادق مدارکی در اختیار داشت که اگر به دست پلیس می رسید موقعیت ۱۷ تن از همراهان دانیال را به خطر می انداخت.

دراین سناریوی هولناک چند جوان دوست ۱۹ ساله خود را به بیابان های اطراف یکی از روستاهای مهاباد بردند و پس از زدن چند ضربه ساطور در حالی که از او فیلم می گرفتند او را نیمه جان رها کرده و رفتند.
صبح روز بعد بار دیگر این چند جوان به سرکردگی فردی به نام دانیال به محل جنایت بازگشتند و متوجه شدند که هنوز صادق جان در بدن دارد، اما با این حال او را در حالی که هنوز زنده بود به آتش کشیدند و از لحظه به لحظه جان دادن او فیلم گرفتند.
پس از این جنایت هولناک دانیال و همدستانش گرفتار قانون شدند و از جنایت هولناک خود پرده برداری کردند. چند روز پس از این ماجرا گمانه زنی ها در مورد انگیزه اصلی عاملان این جنایت آغاز شد.
مهم ترین فرضیه ها دراین خصوص شامل دو دسته بود، یکی مسائل ناموسی و دیگری انگیزه های شیطان پرستانه.
در حالی که گمانه زنی ها ادامه داشت و حتی به مطرح شدن نام دو دختر به نام های ملیکا و کیمیا کشیده شده بود همه افکار به سمتی رفت که انگیزه عاملان این جنایت ناموسی است.
هویت دختر در عکس
اما ماجرا به همین جا ختم نشد زیرا خانواده مقتول معتقد به فرضیه دیگری غیر از مسائل ناموسی هستند. در همین هنگام عکسی از صادق در فضای مجازی  منتشر شد که دختری را در کنار او نشان می داد و این گونه ادعا می شد که آن دختر همان شخصی است که باعث به هم خوردن دوستی چندین ساله دانیال و صادق شده است.
با پیگیری ماجرا از واقعیت این ماجرا پرده برداری شد. دختری که در عکس های منتشر شده در فضای مجازی در کنار صادق است در واقع تارا، دختر مورد علاقه صادق بوده است.

غم سنگینی در سینه دارد، از دست دادن فردی که دو سال از زندگی خود را به صورت شبانه روزی به خود اختصاص داده باشد و قبول اینکه دیگر در کره خاکی جایی ندارد بسیار مشکل است.
تارا در مورد مدت آشنایی خود با صادق می گوید: دو سال بود که صادق را می شناختم، او بسیار پسر خوب، سالم و خانواده داری بود. او قلب بسیار رئوف و مهربانی داشت، شاید به ظاهر زیاد مذهبی به نظر نمی رسید اما برای ارزش های انسانی ارزش خاصی قائل بود.
دوستی قدیمی
او در مورد دانیال نیز می گوید: از دوران پیش از دبستان دانیال و صادق با یکدیگر دوست بودند، برخلاف صادق، دانیال حالت عادی نداشت، او به موادمخدر نیز اعتیاد داشت، انگار عقده ای عجیب در وجود او نهفته بود که هر از چندی دست به کار عجیبی می زد، آخرین بار که تقریبا یک ماه و نیم پیش بود  تصمیم گرفت که شیطان پرست شود، به همین دلیل روی مچ دست راست خود یکی از نمادهای شیطان پرستی را خالکوبی کرد، دندان های خود را نیز به شکل وحشتناکی درآورد و در صفحه مجازی خود کارهای عجیبی می کرد و مطالب زشتی می نوشت. به خاطر دارم در یکی از جمع های دوستانه به صادق پیشنهاد داد تا با او همراه شود اما صادق به هیچ وجه نمی پذیرفت.
آخرین پیام
دختر موردعلاقه مقتول ادامه می دهد: ما دانیال را جدی نمی گرفتیم و فکر می کردیم این نیز یکی دیگر از حرکات عجیب اوست و پس از مدتی از سرش خواهد افتاد تا اینکه شب حادثه برای آخرین بار با صادق صحبت کردم و او از مدارکی صحبت کرد که می توانست دانیال را به خطر بیندازد به همین دلیل دانیال از او خواسته بود که یا با او همراه شود و یا مدارک را بازگرداند اما صادق هیچ کدام را قبول نمی کرد، قرار بود فردای روز حادثه صادق چیزهای بیشتری از دانیال و آن مدارک بگوید و از من نیز قول گرفت تا چیزهایی که به من می خواهد بگوید را با کسی در میان نگذارم اما صادق روز بعد زنده نماند. در آن شب با دوستانش بیرون بود و گفته بود که تا پیش از ساعت ۱۲ شب بازمی گردد و ساعت ۱۱:۰۶ برای همیشه آفلاین شد، این در حالی بود که من فهمیده بودم صادق با دانیال و دوستانش بیرون است.
رازی که گفته نشد
این دختر درباره دلیل مرگ صادق برمکی می گوید: پس از ارتکاب این جنایت متوجه شدم که صادق مدارکی در اختیار داشت که اگر به دست پلیس می رسید موقعیت ۱۷ تن از همراهان دانیال را به خطر می انداخت، به همین دلیل تصمیم به قتل او گرفتند و با خوراندن مشروب مسموم به او، صادق را به قربانگاه کشاندند و نیت کثیف خود را عملی کردند.
من این حرف ها را به افسر پرونده گفتم .باور کنید نقشه قتل صادق را از مدت ها پیش طراحی کرده بودند، بخاطر دارم در یک گروه تلگرامی که دانیال نیز حضور داشت صادق با چند نفر جر و بحثش شد و دانیال به صادق گفت نگران نباش این موضوع تا پاییز برای همیشه حل خواهد شد، پس از این جنایت متوجه شدم که قصد کشتن او را داشتند. در قسمتی از فیلم جنایت که توسط دوستان صادق دیده شده است، صادق از دانیال کمک می خواهد و به او می گوید که مرا نجات بده و به بیمارستان برسان، من غرق در خون شدم، دانیال بی توجه است و اقدامی غیر قابل باور می کند.
کیمیا کیست
تارا در مورد کیمیا و ملیکا نیز می گوید: ملیکا را اصلا نمی شناسم و فکر می کنم شایعه باشد اما کیمیا دختری بود که سه ماه پیش به مدت یک هفته با دانیال دوست بود و سپس با هم قطع رابطه کردند، صادق هیچ نقشی در قطع رابطه آنها در این ماجرا نداشت.

دلیل مرگ صادق برمکی از زبان دادستان و رییس پلیس

 به دنبال انتشار خبر قتل Murder جوان 19 ساله مهابادی، توسط دوستانش که در حالت بیهوشی وی را با ضربات متعدد چاقو و اجسام تیز به قتل رسانده و پس از آن جسد وی را در خارج از شهر آتش زدند، یک منبع آگاه در پلیس Police آگاهی جزئیاتی از این جنایت Crime فجیع را تشریح کرد.

براساس این گزارش

این چهار جوان که همگی در سنین 18 تا 20 سال بودند از لحظات مختلف قتل دلخراش دوست‌شان فیلمبرداری کرده و حتی از به آتش کشیدن جسد وی نیز تصاویر “سلفی” گرفته‌اند، براساس اطلاعات بدست آمده از این پرونده این چهار جوان که سه نفر به عنوان معاونت در قتل و یک نفر به عنوان عامل این جنایت اعتراف کرده اند بیش از ارتکاب این جنایت، با مسموم کردن مقتول در یک مهمانی Party شبانه غیرمتعارف، پس از آنکه مقتول به حالت خواب و بیهوشی در می‌آید اقدام به وارد کردن ضربات متعدد چاقو به بدن وی کرده و در اعترافات خود عنوان کردند که پس از مرگ دوست‌شان با این هدف که پرده بر این جنایت هولناک بیاندازند جسد وی را در یکی از مناطق حاشیه ای به آتش کشیدند.

به گفته مسئولان این پرونده جنایی، چهار جوان دستگیر شده در حالی از این صحنه‌های دلخراش فیلم گرفتند که هیچ کدام به دلیل شرب خمر، حالت عادی نداشتند.

براساس اعتراف چهار عامل جوان این جنایت که به سرعت توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند، تصور می‌کردند که با سوزاندن جسد دوست صمیمی‌شان، هیچگاه راز این جنابت فاش نمی‌شود.

رییس پلیس مهاباد درباره دلیل مرگ صادق برمکی چه گفت؟

فرمانده انتظامی مهاباد گفت:چهار پسر جوان پس از قتل دوست صمیمی‌شان با ضربه‌های ساطور و چاقو، او را به آتش کشیدند و از تمام این اقدامات خود فیلم گرفتند.

سرهنگ رضا ظهیریان در تایید این خبر که از صبح امروز سه شنبه در فضای مجازی منتشر شده است افزود: سوم مهر امسال، یکی از چوپان‌های مهاباد با جسدی سوخته کنار جاده روبه‌رو شد و به پلیس خبر داد با حضور ماموران در محل، جسد به پزشکی قانونی منتقل و شناسایی هویت او آغاز شد.

وی ادامه داد: همزمان خانواده‌ای نیز با مراجعه به کلانتری از مفقود شدن پسر ۱۹ ساله‌شان به نام صادق خبر دادند و گفتند: «صادق دیشب همراه چهار نفر از دوستانش سوار خودروی پراید شد و از خانه بیرون رفت. آنها هم دانشگاهی و از دوستان چندین ساله هم هستند.»

ظهیریان ادامه داد:پس از تشخیص هویت مشخص شد، جسد سوخته متعلق به صادق است، با کشف این سرنخ، بازداشت متهمان به جریان افتاد و آنها در عرض ۲۴ ساعت از سوی پلیس دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به قتل صادق به‌دلیل اختلافات شخصی اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه همزمان با دستگیری متهمان، فیلمی از صحنه قتل پسر جوان به‌دست آمد که در آن متهمان از صحنه قتل و آتش زدن مقتول فیلم گرفته بودند افزود: «هر سه متهم به قتل، به انجام اعمالی که منجر به قتل شده اعتراف کرده‌اند.

صادق دانشجوی حسابداری بود و یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد. یکی از بستگانش که فیلم لحظه قتل و آتش زدن او را دیده، درباره جزئیات حادثه گفت: «هر چهار پسری که دستگیر شده‌اند بین ۱۸ تا ۲۰ سال دارند و همیشه در دانشگاه و بیرون با صادق بودند. آنها شب حادثه، صادق را به بهانه تفریح سوار پراید کردند و با هم به چند کیلومتری مهاباد رفتند اما در یک لحظه با ساطور و چاقو او را مجروح کردند و صبح روز بعد نیز در حالی‌که هنوز نفس می‌کشید با بنزین آتشش زدند.»

او درباره محتوای فیلمی که متهمان از صحنه قتل و سوزاندن تهیه کرده‌اند نیز گفت: «فیلم حدود ۱۵ دقیقه است و چندبار قطع و وصل می‌شود. اولین ثانیه‌های آن نیز صادق را در حالی‌که سرش زخمی است و به حالت تقریبا بیهوش در صندلی عقب ماشین نشسته و سرش روی بالشتک خودرو افتاده، نشان می‌دهد. متهمان خیلی خونسرد و آرام هستند، صدای ضبط خودرو را بلند کرده‌اند و ماشین هم در حال حرکت است. آنها دستکش سفید دارند و به صورتشان نیز ماسک زده‌اند.»

وی افزود: «فیلم لحظه‌ای قطع می‌شود اما در شروع دوباره می‌بینیم متهمان ماشین را به بیرون از شهر برده‌اند و در حال پیاده شدن از آن هستند. سپس با ساطور و چاقو ضرباتی به صادق می‌زنند. در این لحظه، صدای یکی از متهمان می‌آید که به دیگری می‌گوید برو تو هم بزن… داره بلند می‌شه…»

آشنای صادق برمکی، لحظه آتش زدن مقتول را نیز این‌گونه توضیح می‌دهد: «فیلم خیلی فجیع است و نمی‌توان براحتی به آن نگاه کرد. ثانیه‌های آخرش، صادق را در حالی‌که در آتش است، نشان می‌دهد. آنها بنزین ریختند و او را آتش زدند. در بخشی از فیلم دو نفر از متهمان را دیدم که دوربین را بالا می‌آورند و ـ به حالت سلفی ـ ژست می‌گیرند.»

به گفته وی، مراسم تشییع صادق روز جمعه در مهاباد برگزار شد و پدر و مادر او نیز با حضور در دادسرا، درخواست قصاص کردند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی درباره حادثه گفت: «سوم مهر امسال، جسد سوخته مجهول‌الهویه در جاده‌ای روستایی کشف شد و بلافاصله ماموران و بازپرس شعبه اول دادسرای مهاباد در محل حاضر شدند.»

توکل حیدری با بیان این‌که جسد متعلق به صادق، متولد ۷۷ است، افزود: در این زمینه چهار نفر دستگیر شده‌اند که سه نفر از آنها به اتهام مشارکت در قتل عمد با قرار بازداشت موقت و یک نفر دیگر هم به اتهام معاونت در قتل عمد با قرار وثیقه به زندان معرفی شدند.» وی با بیان این‌که تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه متهمان ادامه دارد، افزود: «هر سه متهم به قتل، به انجام اعمالی که منجر به قتل شده اعتراف کرده‌اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ