آیا دوشنبه 6 آذر تعطیل است؟

پانته آ توتونپیان
برخی از خبرها حاکی از تعطیلی رسمی روز دوشنبه 6 آذر است.در صورتی که این روز در تقویم سال 96 تعطیل اعلام نشده است. اما آیا 6 آذر تعطیل رسمی است؟

برخی از خبرها حاکی از تعطیلی رسمی روز دوشنبه 6 آذر است.در صورتی که این روز در تقویم سال 96 تعطیل اعلام نشده است.
اما آیا 6 آذر تعطیل رسمی است؟

۶ آذر تعطیل رسمی است

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت:
 ▪️طبق مصوبه مجلس، ششم آذرماه مصادف با هشتم ربیع الاول تعطیل رسمی است.

آغاز امامت امام زمان (عج)

ششم آذر ماه روز شهادت امام حسن عسکری(ع) می‌باشد که طبق مصوبه مجلس تعطیلی رسمی اعلام شد. ششم آذر مصادف با  هشتم ربیع الاول تعطیل همزمان با شروع امامت امام زمان(عج) می‌باشد. ، این امر به قانون دائمی تبدیل شد و از این پس هر ساله این روز به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) تعطیل رسمی است. 

 

چرا تعطیلی 6 آذر در تقویم‌های رسمی ثبت نشده است؟ 

این گزارش می‌افزاید، با توجه به هشتم ربیع‌الاول مصادف با ششم آذرماه هجری شمسی است و تعطیلی این روز نیز در فروردین امسال تأیید شده و از طرفی تقویم‌ها نیز پیش از سال جدید چاپ و منتشر می‌شود، بنابراین تعطیلی 6 آذر در تقویم‌های رسمی ثبت نشده است. 

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز، این موضوع را تأیید کرده و گفته است که شورای نگهبان در مهلت 20 روزه درباره تعطیلی هشتم ربیع‌الاول اعلام نظر نکرد که این امر طبق قانون به منزله تأیید مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

۶ آذر تعطیل رسمی است !

دوشنبه ۶ آذر مصادف با ۸ ربیع الاول به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت حضرت مهدی ، تعطیل رسمی است

اما در تقویم سال ۱۳۹۶ ذکر نشده !

همانطور که میدانید پارسال ،  با موافقت مجلس و دولت هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت ولی‌عصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی اعلام شده بود

وکلای ملت در مصوبه ای در روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۹۵ مقرر کردند که هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز بررسی این بند الحاقی لایحه مذکور، گفت: شورای نگهبان پیش از این اعلام کرده بود دولت در زمینه تعطیلی ۸ ربیع مصوبه‌ای نداشته است، به همین دلیل آن را رد کرده بود اما دولت با تعطیلی هشتم ربیع‌الاول موافقت کرده است، لذا دیگر مشکلی در این زمینه نیست و ایراد شورای نگهبان به این بند حل شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ