بهترین دندانپزشکان ایمپلنت ایرانی

alikarimi55
با ظهور ایمپلنت های دندانی اکنون می توانیم جایگزین ثابت و بسیار زیبایی از دندانهای از دست رفته بدون آسیب رساندن به دندانهای سالم مجاور داشته باشیم. ایمپلنت نه تنها از نظر زیبایی شناختی بلکه از لحاظ سلامت استخوان و لثه یک گزینه بسیار عالی است.ایمپلنت های دندانی مدرن توسط Per-Ingvar Branemark در سال 1952، […]

با ظهور ایمپلنت های دندانی اکنون می توانیم جایگزین ثابت و بسیار زیبایی از دندانهای از دست رفته بدون آسیب رساندن به دندانهای سالم مجاور داشته باشیم. ایمپلنت نه تنها از نظر زیبایی شناختی بلکه از لحاظ سلامت استخوان و لثه یک گزینه بسیار عالی است.ایمپلنت های دندانی مدرن توسط Per-Ingvar Branemark در سال 1952، کشف شدند. او یک جراح ارتوپدی سوئدی بود. کاشت دندان که به عنوان کاشت endosseous یا فیکسچر نیز شناخته می شود پایه ای است که برای پشتیبانی از پروتز دندان مانند تاج ، بریج یا پروتز دندان مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

اساس ایمپلنت های دندانی مدرن یک فرایند بیولوژیکی به نام پیوند استخوانی (osseointegration ) است ، که در آن موادی مانند تیتانیوم پیوند محکمی با استخوان ایجاد می کنند. فیکسچر ایمپلنت ابتدا به گونه ای قرار داده می شود که احتمال رشد استخوان را افزایش دهد ، سپس پروتز دندان روی آن سوار می شود. قبل از اینکه پروتز دندان (دندان ، بریج یا پروتز) به ایمپلنت وصل شود ، یک دوره درمان برای بهبودی و جوش خوردن پایه با استخوان در نظر گرفته می شود.

کاشت دندان به عنوان یک استاندارد برای جایگزینی دندانهای از دست رفته در نظر گرفته می شود. موارد خاصی که باید قبل از برنامه ریزی کاشت ایمپلنت مورد بررسی قرار گیرد عبارتند از:
• مساحت یا فضای موجود برای جایگزینی دندان های از دست رفته.
• وضعیت استخوان در محل ایمپلنت شامل ساختار و سختی.
• وضعیت عمومی یا سلامتی بیمار.
• عادت هایی مانند سیگار کشیدن ، جویدن تنباکو و غیره.
• هزینه درمان
• ترجیحات بیمار
اگر فاکتورهای فوق در نظر گرفته شود ، ایمپلنت دندان از میزان موفقیت خوبی برخوردار خواهد بود. در بیمار سالمی که با ارتفاع و پهنای استخوان کافی است، ایمپلنت به خوبی پذیرفته می شود. حفظ بهداشت دهان و دندان از اهمیت بالایی در دوام و پایداری ایمپلنت برخوردار است. اما شرایط خاصی مانند فشار خون بالا کنترل نشده و دیابت از عوامل بازدارنده ای است که احتمال شکست ایمپلنت را به شدت افزایش می دهد.

مراحل کاشت مستقیم ایمپلنت های دندانی:

طراحی یک برنامه درمانی اختصاصی برای بیمار بعد از معاینه کامل بالینی و رادیوگرافی.
ابتدا پس از برنامه ریزی جراحی ، دندان ها کشیده شده و سپس کاشت ایمپلنت انجام می گیرد. در این روش ، ایمپلنت واقعی ساخته شده از تیتانیوم بعد از بی حسی موضعی در محل جراحی در استخوان فک قرار می گیرد. پس از اتمام مرحله جراحی ، محل کاشت بسته شده و به بدن فرصت بهبودی داده می شود که در حدود 6 تا 12 هفته است. بعد از اتمام مرحله جراحی و زمان کافی برای بهبودی ، مرحله سوار کردن پروتز آغاز می شود که در آن اباتمنت و تاج دندان روی پایه ایمپلنت سوار می شود. پس از آن ، نحوه جویدن بیمار با جایگزینی پروتز نهایی شامل تاج یا بریج بررسی می شود.
ایمپلنت نیز مانند هر عمل جراحی یا دندانپزشکی جوانب مثبت و منفی خاص خود را دارد .
مزایای آن عبارتند از:
• ایمپلنت دندان در استخوان ثابت است و قابل جدا شدن نیست.
• ایمپلنت ها از زیبایی شناختی بالایی برخوردارند و ظاهری مانند دندانهای طبیعی دارند.
• ایمپلنت دندان یکپارچگی استخوان فک و بافت های نرم را حفظ می کنند.
• کاشت ایمپلنت جویدن را برای بیمار بسیار راحت می کند.
• دندانهای مجاور ایمپلنت کاشته شده برخلاف روش بریج ثابت، دست نخورده و سالم هستند.
• بیمار می تواند یک دندان یا چند دندان جدید را در یک جلسه با کاشت ایمپلنت فوری دریافت کند.

مضرات ایمپلنت عبارتند از:

• تمیز کردن و نگهداری منظم از ایمپلنت و بافت های اطراف آن بسیار مهم است درغیر اینصورت می تواند به دلیل عفونت در لثه منجر به نارسایی ایمپلنت شود.
• پس زدن ایمپلنت: در بعضی موارد ، بدن ایمپلنت را به عنوان یک ماده خارجی شناسایی کرده و آن را پس می زند که در نهایت منجر به شل شدن و از دست دادن ایمپلنت می شود.
• در موارد نادر ، اگر ایمپلنت خیلی نزدیک ساختارهای حیاتی یا اعصاب کاشته شود ، می تواند منجر به درد یا بی حسی بافتهای نرم مانند لثهريال چانه، گونه و غیره اطراف شود.
• در موارد خاص ، عمل جراحی ایمپلنت ساده نیست و نیاز به دستکاری های جراحی خاصی دارد مانند پیوند استخوان یا لیفت سینوس دارد. در این روش ها، مواد پیوند استخوان مورد استفاده قرار می گیرد.

پیوند استخوان: این روش در جایی که به دلیل تحلیل استخوان فک، ارتفاع و پهنای استخوان کم باشد موجب تقویت ریج شده و تراکم کافی را در استخوان فک تامین می کند.
لیفت سینوس: در موارد خاصی که حاشیه سینوس بسیار نزدیک به ریج باشد ، ابتدا کف سینوس باید بلند شود تا فضایی در استخوان ایجاد شود برای کاشت ایمپلنت ایجاد شود.

کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال و سه بعدی

در کلیه درمان های دندانپزشکی خصوصاً ایمپلنتولوژی ، باید تکنولوژی های جدید مانند روش های دیجیتالی و سه بعدی را مدیریت کنیم. در این روش درمانی قبل از هر چیز کاشت ایمپلنت باید در بهترین حالت سه بعدی قرار گیرد که عوارض بیولوژیکی نداشته باشد. این بدان معنی است که ایمپلنت باید در بافتهای نرم و سخت با کیفیت سالم و مناسب قرار بگیرد و بهترین ارتباط را با محیط اطراف خود و مسائل آنتاگونیستی و بیومکانیکی آن داشته باشد.

امروزه زمان کاشت ایمپلنت ها نیز برای پزشکان و بیماران مسئله ای چالش برانگیز است. با استفاده از نوآوری ها و تجهیزات دیجیتال می توانیم مکان های کاشت در استخوان فک را انتخاب کنیم که از نظر کیفیت و تراکم بافت مناسب باشند. تراکم بافت استخوان فک را می توان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و موقعیت سه بعدی ایمپلنت ها را می توان طراحی کرد. با استفاده از این روش می توان از عوارض جراحی و اشتباهات حین جراحی جلوگیری کرد و همچنین این روش می تواند به پزشک کمک کند بهترین روش جراحی مانند فلپ لس(flapless) یا (flap) و یا همچنین GBR را انتخاب کند. کاشت ایمپلنت ها با طراحی پروتز نیز در نرم افزار قابل انجام است. بنابراین ، نوآوری های دیجیتال می تواند به ما کمک کند تا برنامه های درمانی قابل پیش بینی با نتایج بهتر و عوارض کمتری داشته باشیم.

بهترین دندانپزشکان ایمپلنت ایرانی

اگر قصد کاشت ایمپلنت دارید باید از تخصص دندانپزشکان شاغل در کلینیک های تحصصی ایمپلنتولوژی و همچنین اینکه آیا آنها دوره های حرفه ای ایمپلنت را گذرانده اند و گواهینامه های مربوطه را دریافت کرده اند یا نه، مطلع شوید.

در برخی مراکز دیده شده است که افراد بدون تخصص مشغول به کار هستند. آنها به تازگی دوره های اساسی در زمینه ایمپلنت دندان را گذرانده اند. بنابراین ، توصیه می شود قبل از مراجعه به مراکز کاشت دندان ، در مورد این نکات اطلاعاتی کسب کنید. می توانید اطلاعات لازم را درباره مراکز کاشت ایمپلنت در وب یا اینترنت یا صفحات اجتماعی جستجو کنید یا با بررسی پرونده های تصویری یا ویدئویی که در مورد متخصص کاشت ایمپلنت و بیمارانی که از درمان راضی هستند ، بهترین دندانپزشکان ایمپلنت ایرانی را بیابید.

تجربه دندانپزشک متخصص ایمپلنت یکی دیگر از عوامل انتخاب بهترین ایمپلنتولوژیست ایرانی است. شما می توانید با سوال کردن از دوستان یا خانواده خود که قبلاً از خدمات چنین مراکزی استفاده کرده اند و تجربه کاشت ایمپلنت داشته اند ، از کیفیت خدمات توسط این دندانپزشک اطمینان حاصل کنید.
برخی از راه های تشخیص بهترین متخصص کاشت ایمپلنت در تهران به شرح زیر است: پرس و جو از دوستان یا اقوام ، سوال کردن از بیماران قبلی که به بهترین متخصص ایمپلنت در تهران مراجعه کرده بودند ، بررسی کارهای قبلی که توسط بهترین دندانپزشک ایمپلنت ایرانی انجام شده است ، یا جستجوی وب سایت بهترین متخصص کاشت ایمپلنت در ایران و یا مراجعه به کلینیک و مشورت با دندانپزشک به صورت حضوری.
از طرف دیگر تیم دندانپزشکی هم فاکتور بسیار مهمی است و باید افراد متخصص در زمینه ایمپلنت دندان را در خود جای دهد تا بیمار بتواند به راحتی به آنها اعتماد کند. ویژگی های بهترین دندانپزشک ایمپلنت ایرانی شامل تخصص عالی ، تجربه ، مهارت ، برخورد مناسب با بیماران ، استفاده از مواد با کیفیت و تجهیزات مدرن و تکنولوژی های روز دنیاست.

بهترین دندانپزشکان ایمپلنت ایرانی

1. دکتر سجودی:

اگر به دنبال بهترین دندانپزشک ایمپلنت ایرانی هستید؛ توصیه می شود به کلینیک حرفه ای ایمپلنت دکتر سجودی مراجعه کنید. وی به دلیل تجربه و مهارت فراوان در این زمینه می تواند به عنوان بهترین متخصص کاشت ایمپلنت در تهران معرفی شود.
اگر عکس هایی را که در وب سایت دکتر سجودی از بیماران قبل و بعد از کاشت ایمپلنت دندان تهیه شده است مشاهده کنید، کیفیت کار او را به عنوان بهترین متخصص کاشت در تهران تشخیص خواهید داد.

2. دکتر تهرانی:

دکتر تهرانی در ایران متولد و بزرگ شده و در سال 1994 دکترای جراحی دندانپزشکی (DDS) را از دانشگاه شهید بهشتی (مشهورترین دانشگاه دندانپزشکی ایران) دریافت کرده است. بلافاصله پس از عزیمت به كانادا ، به عنوان دندان پزشک ثبت شده در انتاریو شروع به کار کرد و از آن زمان تاكنون در كلینیك دندانپزشکی پارس به عنوان صاحب اصلی مشغول به كار است.
وی عضو فعال کالج رویال جراحان دندانپزشکی انتاریو ، انجمن دندانپزشکی انتاریو ، آکادمی دندانپزشکی عمومی ، تیم بین المللی ایمپلنتولوژی (ITI) ، پزشکان CEREC و باشگاه CEREC ، شورای پزشکی ایران ، انجمن دندانپزشکی ایران و و انجمن دندانپزشکان ایرانی انتاریو است.

3. دکتر شهاب محمدی:

دکتر شهاب محمدی در سال 1385 در رشته دندانپزشکی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند و با بیش از 10 سال سابقه و گذراندن دوره های مختلف ایمپلنتولوژی ، جراحی دندان و زیبایی مانند لمینت و کامپوزیت در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکان ایمپلنت ایرانی در کلینیک شهرک غرب مشغول به کار هستند. عضویت در آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا و عضویت در آکادمی جهانی ایمپلنت از جمله افتخارات ایشان است که با تکیه بر آن در سال‌های گذشته خدمات زیادی در این زمینه‌ها برای عموم مردم، جامعه هنرمندان و ورزشکاران بنام ایران انجام داده‌اند.

4. دکتر محمدامین دین پرور:

دکتر دین پرور هر سال در چندین دوره آموزش پیشرفته در سراسر جهان شرکت می کند تا در صدر به روزترین ها بماند. در زیر پاسخ دکتر دین پرور را به این سوال که چرا بیماران باید وی را برای انجام عمل کاشت ایمپلنت انتخاب کنند، میخوانیم:

هدف من و تیم من این است که هر ویزیت را در حد امکان راحت کنیم. این مطب مجهز به فن آوری های هنری است و این بدان معنی است که ما بدون نیاز به مراجعه به کلینیک های مختلف قادر به انجام مراحل مختلفی در همین کلینیک هستیم. هم چنین ما در هر اتاق تلویزیونی قرار دادیم تا بیماران ما بتوانند در حالی که تحت درمان هستند ، به راحتی دراز بکشند و از برنامه ی مورد علاقه خود لذت ببرند. ما می خواهیم شما در حینی که ما بهترین خدمات را که در سطح دندان پزشکی تورنتو هستند به شما ارائه میدهیم، در حد امکان احساس آرامش کنید. در این مرکز ما خدمات کاشت ایمپلنت، دندان پزشکی زیبایی و درمان روت کانال(root canal therapy) را با تجهیزات مدرن به بیمار ارائه میدهیم به عنوان مثال ما یک سیستم CEREC در مطب خود داریم که به ما اجازه میدهد که یک تاج را تنها در یک جلسه جایگذاری کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ