چگونه یوگا ذهن شما را تغییر می دهد؟

alikarimi55
آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که یوگا چگونه ذهن شما را تغییر می دهد و فواید یوگا چیست؟ همان طور که معلوم است، خوشحالی که شما تجربه می کنید تنها در سر شما نیست. دانشمندان با اسکن گرفتن از مغز افراد اکنون می توانند نشان دهند که یوگا می تواند شیمی […]

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که یوگا چگونه ذهن شما را تغییر می دهد و فواید یوگا چیست؟ همان طور که معلوم است، خوشحالی که شما تجربه می کنید تنها در سر شما نیست. دانشمندان با اسکن گرفتن از مغز افراد اکنون می توانند نشان دهند که یوگا می تواند شیمی مغز را تغییر دهد. این یک اتفاق خوب است. مانند انجام تمرین های tai chi استفاده از یوگا به عنوان نوعی ورزش و مدیتیشن می تواند به درمان طبیعی دسته ای از مشکلات سلامتی کمک کند به ویژه آن هایی که به ذهن و حافظه مربوط می شوند.

چگونه یوگا ذهن شما را تغییر می دهد؟ (فواید یوگا)

درحالی که به درمان های طبیعی، از جمله یوگا، به اندازه صنایع داروسازی و بیولوژیکی بودجه اختصاص داده نشده است، ما تصمیم گرفته ایم برخی از این علوم را مورد مطالعه قرار دهیم. برخی از بهترین علومی که نشان داده اند چگونه یوگا بر مغز تاثیر می گذارد، عملکرد آن بر اضطراب، افسردگی و سازگاری با درد را مورد بررسی قرار داده اند.

یوگا موجب رها سازی GABA می شود

آیا می دانید که یوگا یک درمان طبیعی برای اضطراب می باشد؟ زیرا یوگا بر سطح GABA مغز تاثیر می گذارد. GABA حرف اختصاری گاما آنتی بیوتیک اسید می باشد. گاهی این مسئله به بدن فرد بستگی دارد که به انتقال دهنده های عصبی مربوط می شود. GABA برای سرکوب فعالیت های عصبی مفید است. انتقال  دهنده های عصبی GABA تاثیر آرام بخشی همانن مصرف الکل دارند با این تفاوت که هیچ عوارض جانبی مضری برای فرد ندارند.

البته تاثیر مصرف الکل موقتی است و اضطراب بعد از رفع اثر الکل شدت خواهد یافت. یوگا موجب افزایش تولید طبیعی GABA در بدن خواهد شد بدون این که نیاز باشد از داروهای ضد اضطراب سنتی استفاده کرد. مصرف داروهایی که عوارض جانبی بسیار بدی بر بدن دارند مانند بنزودیازپین را متوقف کنید. یوگا می تواند به خوبی اضطراب ناشی از بی خوابی، تشنج و ترک مواد مخدر را از بین ببرد.

اگرچه راه رفتن می تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد اما برای از بین بردن اضطراب نه. تمرین یوگا بهتر از راه رفتن به درمان اضطراب کمک می کند. با توجه به نتیاج تحقیقی که در مجله پزشکی در سال 2010 منتشر شد، در مقایسه با لذت کتاب خواندن به مدت نیم ساعت، یک جلسه یوگای 60 دقیقه ای سطح GABA مغز را تا 27 درصد افزایش می دهد. زیرا یوگا ترکیبی از تنفس، مدیتیشن و حرکات می باشد. یوگا یکی از بهترین ورزش ها برای از بین بردن اضطراب می باشد.

تولید ماده خاکستری سالم تری در مغز یکی از فواید یوگا

یوگا طبق موسسه ی ملی سلامت، می تواند بر دردهای مزمن مغز تاثیر بگذارد. در واقع افسردگی ماده خاکستری مغز را کاهش می دهد که نتیجه آن ایجاد درد های مزمن است.
ماده خاکستری در ناحیه زیرین مغز قرار دارد. کاهش ماده خاکستری موجب کاهش حافظه و مشکلات عاطفی، کاهش تحمل درد و کاهش عملکرد شناختی می شود.

اما یوگا و مدیتیشن تاثیری مثبت بر مشکلات مغزی دارند. افرادی که به صورت منظم یوگا تمرین می کنند میزان بیشتری ماده خاکستری در مغز خود دارند. بدین مفهوم که یوگا می تواند به صورت موثرتری بر بیماری های افسردگی تاثیر بگذارد و یکی از طبیعی ترین از بین برنده  های درد می باشد.

یوگا به طور طبیعی به عنوان یک ضد سرطان در زنان باردار که دچار افسردگی شده اند، عمل می کند. مطالعه ای که در سال 2012 منتشر شد نشان داد که یوگا تاثیر چشمگیری در کاهش علائم افسردگی در زنانی که ریسک بالایی در ابتلا به آن دارند، دارد.

حرف آخر درمورد این که یوگا چگونه بر تغییر ذهن تاثیر دارد

یکی از فواید یوگا این است که می تواند یکی از موثرترین ورزش ها برای از بین بردن اضطراب است و این اتفاق به دلیل نفس های عمیق، حرکات کششی و جنبشی که حین یوگا انجام می شود، رخ می دهد. درحالی که فرم های مختلفی از یوگا وجود دارد، می توانید امتحان کنید ببینید که کدام روش برای شما بهترین کارآیی را دارد.

تحقیقات پزشکی به ما می گویند که یوگا موجب ایجاد تغییراتی در مغز می شوند. علت این امر افزایش سطح GABA و افزایش ماده خاکستری مغز است که به فرد این قابلیت را می دهد که درد را بهتر تحمل کند. این روش برای افرادی که از دردی مزمن رنج می برند بسیار کارآیی دارد. پزشکان برای از بین بردن سریع درد به بیماران خود یوگا را توصیه می کنند. با انجام یوگا مغزتان از شما بسیار تشکر خواهد کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ