آیا درمان‌ گیاهی موثری برای از بین بردن اضطراب وجود دارد؟

maryam01
روش‌های درمانی گیاهی متعددی برای درمان تشویش شناخته شده اما تحقیقات بیشتری برای شناخت خطرها و مزایای آنها مورد نیاز است. در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

روش‌های درمانی گیاهی متعددی برای درمان تشویش شناخته شده اما تحقیقات بیشتری برای شناخت خطرها و مزایای آنها مورد نیاز است. در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.
فلفل کاوا
به نظر می‌رسد که این فلفل برای درمان تشویش بسیار مفید باشد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که بروز مشکلات کبدی حاد، حتی با مصرف کوتاه‌مدت آن، باعث شده که این فلفل از بسیاری از سوپرمارکت‌های کشورهای اروپایی حذف شود. بنابراین تا زمانی که مطلعات دقیق‌تری درباره‌ی این فلفل انجام نشده، از خرید آن خودداری کنید.
گل ساعت
برخی آزمایش‌های پزشکی نشان می‌دهد که این گل می‌تواند برای درمان تشویش مفید باشد. در بسیاری از محصولات تجاری گل ساعت را با سایر گیاهان قاطی می‌کنند، بنابراین شناسایی خواص هر گیاه دشوار می‌شود. در عین حال برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند منجر به بروز حالت کسالت، گیجی و پریشانی شود.
سنبل الطیب
برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد افرادی که این گیاه را مصرف کرده‌اند، میزان تشویش و استرس آنها کمتر بوده است اما در سایر تحقیقات، هیچ تأثیری به همراه نداشته است. مصرف سنبل‌الطیب با دُزهای تجویزشده می‌تواند مفید باشد، اما از آنجایی که باید تحقیقات بیشتری روی این گیاه انجام شود، ترجیحا سعی کنید بیش از یک هفته از آن استفاده نکنید.
بابونه
اطلاعات کمی که درباره‌ی بابونه وجود دارد نشان می‌دهد که مصرف کوتاه‌مدت آن مشکلی نداشته و می‌تواند در کاهش علائم تشویش مؤثر باشد. از طرفی مصرف آن می‌تواند منجر به بروز حساسیت در بعضی از افراد شود که نسبت به گیاهانی نظیر بابونه حساس هستند.
اسطوخدوس
برخی یافته‌ها نشان می‌دهد که اسطوخدوسِ خوراکی می‌تواند میزان تشویش را کاهش دهد؛ با این حال این یافته‌ها ناچیز و در سطح مقدماتی هستند. اسطوخدوس خوراکی می‌تواند به یبوست و سردرد بیانجامد. از طرفی باعث افزایش اشتها و افزایش تأثیر آرام‌بخش سایر داروها و مکمل‌ها شده و می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.
(منبع: webmd)

۱۲ راه‌حل عجیب برای از بین بردن اضطراب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ