خیانت و طلاق؛ چه زمان بعد از دیدن خیانت باید راه خود را جدا کنیم؟

alikarimi55
رابطه خیانت و طلاق چیست؟ آیا باید از همسر خیانت کرده خود جدا شوید؟ آیا باید همسرم را بخاطر خیانت ببخشم یا بهتر است از او جدا شوم؟ آیا ازدواجی بعد از خیانت می تواند نجات پیدا کند؟ چه زمانی بعد از دیدن خیانت بهتر است که جدا شویم؟ آیا طلاق گرفتن از همسری که […]

رابطه خیانت و طلاق چیست؟ آیا باید از همسر خیانت کرده خود جدا شوید؟ آیا باید همسرم را بخاطر خیانت ببخشم یا بهتر است از او جدا شوم؟ آیا ازدواجی بعد از خیانت می تواند نجات پیدا کند؟ چه زمانی بعد از دیدن خیانت بهتر است که جدا شویم؟ آیا طلاق گرفتن از همسری که خیانت کرده و هنوز او را دوست دارید، صحیح می باشد؟ سوالات مطرح شده در بالا تنها بخشی از هزاران سوالی است که ممکن است هنگام فهمیدن خیانت همسرتان در ذهنتان به وجود آید.

برای پاسخ به سوالات زیر ابتدا باید از خودتان سوالات بیشتری کنید و مشخص کنید که دقیقا منظورتان از خیانت چه چیز می باشد؟ آیا منظور از خیانت بوسه، داشتن رابطه جنسی، یک رابطه عاطفی در دنیای مجازی است. در واقع خیانت از نظر شما چیست؟ اگر هنگام خواندن این مقاله با خود صادق باشید، پیدا کردن راه حل و تنظیم مجدد مرزهای شخصی برای شما آسان تر خواهد بود تا دیگر هرگز با مشکلات خیانت مواجه نشوید.

آمار طلاق بعد از خیانت

آیا بین طلاق و خیانت رابطه ای قوی وجود دارد؟ یک آمار و نظرسنجی نشان داده است که حدود 62% از افراد بعد از دیدن خیانت همسرشان زندگی خود را ترک می کنند در حالی که 31% از افراد با این موضوع مشکلی ندارند.
در همین زمان تحقیقات بیشتری توسط مجله طلاق نشان می دهد که حدود 60-75 درصد از ازدواج ها بعد از دادن فرصتی دوباره ادامه پیدا می کند.

بنابراین پس از خیانت چند ازدواج به طلاق ختم می شود؟ خیانت جنسی یکی از شایع ترین دلایلی است که منجر به طلاق می شود. 88% از همسران ادعا کردند که خیانت جنسی عامل اصلی طلاق از شریک زندگیشان است. نکته جالب در این نکته این است که تنها یکی از شرکا خیانت جنسی را خیانت قلمداد می کرد در حالی که دیگری ارزشی برای وفاداری مطرح نمی شد.

چگونه خیانت جنسی بر طلاق افراد تاثیر می گذارد؟

خیانت جنسی حتی بهترین روابط زناشویی را خراب می کند، بنابراین بسیار ضروری است که هرچه سریع تر با این مسئله کنار بیایید در غیر این صورت حتی میتواند به مشکلات بیشتر زناشویی ختم شود. با این حال قبل از اینکه تصمیم مهمی بگیرید که در رابطه با خیانت و طلاق در خانواده شما باشد.

بهتر است دلایلی که باعث ایجاد خیانت در همسر شما شده است را بررسی کنید. در واقع تله ها و دلایلی که ممکن است منجر به خیانت شود را در نظر بگیرید. تصمیم به طلاق بعد از خیانت به هیچ وجه کار ساده و آسانی نمی باشد بنابراین قبل از پایان ازدواج، کلیه فاکتورهای اساسی را در نظر بگیرید.

همه افراد در حالتی که منجر به خیانت می شود، مستعد به افراط و تفریط می باشند. برخی از افراد بیش از حد عاطفی می شوند و نمی توانند بسیار دقیق و درست فکر کنند، در حالی که برخی دیگر تنها می خواهند منطقی با قضیه برخورد کنند و احساساتشان را نادیده بگیرند. به یاد داشته باشید، هیچ احساس درست یا غلطی وجود ندارد بنابراین خود را برای احساسات غیرمنطقی قضاوت نکنید.

تا چه مدت ازدواج بعد از انجام خیانت ادامه پیدا می کند؟ پس از خیانت در ازدواج باید چکاری انجام داد؟ جواب این دو سوال کاملا بستگی به بستری دارد که در آن خیانت صورت گرفته است و همچنان به کوششی که شما و شریک زندگیتان برای بازگرداندن زندگیتان به روال عادی دارید.

چه زمانی بعد از دیدن خیانت باید به طلاق فکر کنید؟ 4 عامل مهم در خیانت و طلاق

کیفیت رابطه شما

پس از دیدن خیانت بسیار ضروری است که تاریخچه روابط زناشویی خود را تحلیل کنید. اگر در یک رابطه طولانی مدت قرار دارید که بیشتر زمان ها با شریک خود رابطه ای خوب و عمیق داشتید باید به دنبال درک روانشناسی رفتار شریک خود باشید و آن را به صورت عمیق بررسی کنید.


بیشتر بدانید: مردان به این 9 دلیل خیانت می‌کنند


اما اگر در یک رابطه ای بودید که مدام احساس خیانت می کردید، احتمال اینکه باز هم خیانت تکرار شود یک مسئله مهم و حیاتی و باید آن را در نظر بگیرید.

تاریخچه آشنایی با شریک زندگیتان

میزان طلاق پس از خیانت ثابت می کند که امروزه بی وفایی در ازدواج بسیار متداول شده است. آیا شریک زندگی شما در گذشته خیانت کرده است؟ اگر آن ها مستعد به از بین بردن اعتماد باشند، ممکن است یک نشانه هشدار دهنده باشد که ممکن است دوباره خیانت اتفاق بیفتد بنابراین باید مراقب باشید.

هرچند به نظر بسیار پوچ می باشد، اما اگر شریک زندگی شما مدام در حال خیانت کردن می باشد و شما از جمله کسانی هستید که به خیانت کردن علاقه ای ندارید پس می توانید به طلاق به عنوان یک راه حل فکر کنید.

اما اگر همسر شما یک فرد وفادار بود و به طور ناگهانی متوجه خیانت شدید، ممکن است در روابط شما موضوعات مهم و کلیدی باعث ایجاد خیانت شده باشد. بنابراین اگر می خواهید زندگی زناشویی خود را ادامه دهید ضروری است که دلایل کافی برای این عمل را بررسی کنید.

درگیری های عاطفی که منجر به خیانت و طلاق می شوند

آیا هنوز به همسر خود علاقه دارید؟ آیا احساس می کنید بعد از خیانت دیگر همسر خود را دوست ندارید؟ به یاد داشته باشید، برعکس عشق، تنفر نمی باشد در واقع احساس انکار و بی علاقگی می باشد. با این وجود اگر متوجه شده‌اید که بعد از دیدن خیانت از شریک زندگیتان افکار مربوط به طلاق احساس تسکین در شما ایجاد می کند، نشانه این است که احساسات شما از بین رفته اند یا حتی علاقه دو طرفه از بین رفته است.

از طرف دیگر اگر بعد از خیانت همسرتان احساس صدمه دیدن و انزجار دارید ممکن است نشانه آن باشد که هنوز عاشق همسر خود هستید و بعد از انجام رابطه آماده بروز خشم و عصبانیت هستید. در این حالت بسیار مهم و اساسی است که در برابر آسیب مقاومت کنید و برای بهبودی خود و رابطه ای که پشت سر گذاشته‌اید تلاش کنید.

صحبت با یک درمانگر شانس شما را برای کاهش آشفتگی عاطفی و سلامتی افزایش می‌دهد و به خوبی می توانید تصمیم بگیرید که آیا ازدواج شما ارزش ساختن دوباره را دارد یا خیر!

واکنش شریک زندگی شما به خیانت و طلاق

آیا شریک زندگیتان بعد از خیانت احساس ندامت و پشیمانی می کند یا خیر؟ آیا این حس در او به وجود آمده است که خیانت باعث طلاق می شود؟ آیا رابطه خود را با کسی که منجر به خیانت شده است قطع کرده است؟ آیا تمایل به انجام دادن یک سری اقدام برای رها شدن از مشکلات پیش آمده دارد؟


بیشتر بدانید: با این روش‌ها از خیانت جلوگیری کنید


بعضی اوقات خیانت نشان دهنده آن است که چیزی در رابطه نادرست است. با این حال هر دو نفر باید اقداماتی انجام داده و در تلاش برای رفع مشکلات باشند. اگر هیچ نشانه ای برای ترمیم رابطه نمی بینید پس نمی توانید ازدواج خود را مستحکم کنید و به رابطه خود ادامه دهید.

چند نشانه که بعد از دیدن خیانت باید رابطه خود را تمام کنید

اگر مطمعن نیستید که بعد از دیدن خیانت باید چه اقداماتی انجام دهید، علائم گفته شده در زیر به شما نشان می دهد که این ازدواج به پایان رسیده است. برای برخی از افراد خیانت به طور خودکار به معنای پایان رابطه است.

اگر فرزند داشته باشید، ممکن است بعد از دیدن خیانت شریک زندگیتان دچار سردرگمی شوید. همچنین ممکن است دلایل دیگری مانند مسائل مالی دلیل ماندن در رابطه عاطفی باشد. هر دلایلی که داشته باشید، سرانجام زمان زخم ها شما را بهبود می بخشد.

با این حال که احتمال طلاق بعد از خیانت بسیار زیاد است اما می توانید آگاهانه برای مقابله با خیانت تلاش کنید. در واقع خیانت یک هشدار بیدار کننده است که شما را مجبور به تصمیم گیری می کند به اینکه بعد از خیانت طلاق بگیرید یا به زندگی خود ادامه دهید. نکته بسیار مهم نادیده نگرفتن خیانت است در غیر این صورت وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود.

استفاده از عباراتی ناشی از اهانت باعث خیانت و طلاق

آیا علائم هشدار دهنده دیگری به جز خیانت در همسر خود مشاده می کنید؟ علائمی مانند بی احترامی به ارزش های فکری شما، طعنه زدن های مداوم، مسخره کردن و سایر موارد دیگر این ها همه نشانه هایی قرمز برای شما می باشد که به سادگی نباید از آن ها بگذرید.

یک متخصص ازدواج باور دارد که چنین اقداماتی در طولانی مدت منجر به درگیرهای اساسی می‌شود که راه آشتی و زندگی دوباره را سخت می کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که اقدامات همسرتان قابل اعتماد است و هیچ یک از موارد گفته شده را شامل نمی شود.

شریک زندگی شما همچنان با معشوقه خود در تماس است

در کمال ناباوری بسیاری از افراد متوجه نمی شوند که همسرشان ارتباط با معشوقه خود را قطع کرده است یا همچنان در تماس است. در بسیاری از مواقع این قطع ارتباط بسیار سخت می باشد به خصوص برای کسانی که با همکار خود رابطه عاشقانه داشته‌اند.

به جرات میتوان گفت که در چنین پرونده هایی اعتماد بسیار سخت است و طلاق یکی از راه های پیش رو می باشد. اطمینان حاصل کنید که همسرتان برای قطع ارتباط با معشوقه سابق خود اقداماتی را انجام داده است.

همسرتان همچنان در حال دروغ گفتن است

در حالی که شانس دوباره به زندگی در برابر همسر خیانت کرده مهم است اما باید بگویم شانس سوم و چهارم هیچ جایگاهی ندارد. اگر شریک زندگی شما همچنان دروغ می‌گوید و برای بار دوم در حال انجام خیانت است، به احتمال زیاد پایان دادن به رابطه بهترین راه حل است. وقت خود را برای کسی که قصد تغییر ندارد، هدر ندهید.

به دلیل داشتن فرزند به زندگی خود ادامه می دهید

آیا تمام کردن زندگی زناشویی بعد از دیدن خیانت تصمیم درستی است زمانی که زوج دارای فرزند می باشند؟ به عبارت دیگر باید به خاطر فرزندانتان به زندگی خود ادامه دهید؟ اگر تمایل به ادامه زندگی خود ندارید پس باید بدانید که چگونه به بچه ها از خیانت که دلیل طلاق است، صحبت کنید.

بااین حال می توان گفت این تصمیم بسیار شخصی است و شما هستید که باید انتخاب کنید هرچند فرزندان دلیل خوبی برای ادامه دادن زندگی که مدام در حال جنگ و دعوا باشد، نیستند. نکته مهم این است که فرزندان با دیدن والدینی که خوشحال اما تنها زندگی می کنند، احساس بهتری می کنند تا در خانه ای پر از تشنج زندگی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ