توصیه هایی برای بهبود رابطه جنسی

alikarimi55
مشکل چه بزرگ باشد چه کوچک، موارد بسیاری وجود دارد که می توانید با انجام آن رابطه جنسی خود را به روزهای قبل بازگردانید. رابطه جنسی شما به سلامت ذهنی، فیزیکی و احساسی شما وابسته است. ارتباط برقرار کردن با همسر، داشتن یک سبک زندگی سالم، بهره مند بودن از مواد سالمی که در بازار […]

مشکل چه بزرگ باشد چه کوچک، موارد بسیاری وجود دارد که می توانید با انجام آن رابطه جنسی خود را به روزهای قبل بازگردانید. رابطه جنسی شما به سلامت ذهنی، فیزیکی و احساسی شما وابسته است. ارتباط برقرار کردن با همسر، داشتن یک سبک زندگی سالم، بهره مند بودن از مواد سالمی که در بازار وجود دارد و تفریح  خوب داشتن از جمله عواملی هستند که به شما کمک خواهند کرد.

از رابطه جنسی خود لذت ببرید

رابطه جنسی، این کلمه می تواند مجموعه ای از احساسات را برانگیزد از جمله عشق، هیجان، اشتیاق، اضطراب و ناامیدی. واکنش به رابطه جنسی می تواند همانند تجربه آن متفاوت باشد. گذشته از این، عده ای در زندگی جنسی خود این احساسات را و عده ای دیگر احساساتی متفاوت را تجربه می کنند.

اما رابطه جنسی چیست؟

از یک نظر رابطه جنسی تنها یکی از اعمال هورمونی بدن برای بقا و تولید نسل می باشد. البته، این دیدگاه پیچیدگی تمایل انسان به رابطه جنسی را در نظر نمی گیرد. علاوه بر این نیاز بیوشیمیایی، تجربیات و انتظارات شما در شکل گیری نیاز جنسی تاثیر گذار هستند. درک شما از خودتان نسبت به این که یک موجودی با تمایلات جنسی هستید، تصورات شما در مورد رضایت بخشی از رابطه جنسی و روابط شما با همسرتان از جمله فاکتورهای هستند که بر توانایی و گسترش رابطه جنسی شما تاثیر خواهند گذاشت.

با همسر خود در این باره صحبت کنید

برای بسیاری از زوج ها صحبت کردن در مورد رابطه جنسی کاری مشکل است حتی در بهترین شرایط قادر به انجام این کار نیستند. وقتی مشکلات جنسی به وجود می آید، احساس آسیب، خجالت، گناه و نارضایتی می تواند به طور کلی صحبت کردن در این باره را متوقف کند. زیرا یک رابطه خوب زیربنای یک رابطه جنسی است و این اولین گام در بهبود روابط جنسی می باشد و یک احساس عاطفی بین دو طرف ایجاد خواهد کرد. در ادامه این مقاله توصیه هایی برای مقابله با این موضوع حساس شرح داده خواهد شد.

زمان مناسب برای صحبت کردن درباره ی رابطه جنسی را بیابید

دو نوع صحبت کردن در مورد رابطه جنسی وجود دارد. یکی در اتاق خواب و دیگری در هر جایی امکان پذیر است. خوب است که به همسر خود بگوید در حین رابطه جنسی چه احساسی دارید اما بهتر است صبر کنید تا زمان مناسب برای صحبت در مورد مسائل مهم تر فراهم شود از جمله تمایل جنسی ناسازگار یا مشکل در ارگاسم.

از انتقاد کردن بپرهیزید

انتقاد را به فرم مثبت آن تبدیل کنید. به طور مثال بگویید” من واقعا از این که موهای من را به این صورت نوازش می کنی لذت می برم”. این گونه صحبت کردن خیلی بهتر از آن است که بر روی جنبه منفی تمرکز کنید. به این مسئله به عنوان یک مشکل جنسی فکر کنید که باید به کمک یکدیگر حل شود تا این که مدام رابطه و طرف مقابل خود را سرزنش کنید.

همسر خود را در مورد تغییرات ایجاد شده در بدن تان برای رابطه جنسی آگاه کنید

اگر گرگرفتی موجب بیدار شدن در شب یا یائسگی موجب خشک شدن واژن شما شده است با همسر خود در این باره صحبت کنید. آگاه بودن در مورد این مشکلات بهتر از این است که همسرتان آن را به عنوان از دست دادن تمایل جنسی قلمداد کند.  همچنین، اگر شما یک مرد هستید و نمی توانید برای مدت زمان زیادی در حالت نعوظ باشید به همسر خود یاد بدهید که چگونه شما را بیشتر تحریک کند تا این اتفاق رخ ندهد نه این که تصور این را داشته باشد که تمایل خود را از دست داده اید.

صادق باشید

ممکن است فکر کنید که با تظاهر به ارگاسم می توانید از احساسات طرف مقابل خود محافظت کنید اما در واقع برعکس این جریان در حال حرکت هستید. به همان اندازه که صحبت کردن در مورد مشکلات رابطه جنسی سخت و چالش برانگیز است، صحبت کردن در مورد سال ها دروغ، صدمه و نارضایتی نیز می تواند سخت و مخرب باشد.

علاقه و دوست داشتن را با رابطه جنسی قاطی نکنید

فضایی از احساس صمیمیت ایجاد کنید غالبه از لمس کردن و بوسه استفاده کنید. خود یا همسرتان را به دلیل مشکلات جنسی سرزنش نکنید. در عوض، بر روی صمیمت عاطفی و جسمی هر دو طرف تمرکز کنید. برای زوج  های مسن تر یکی از مشکلات احساسی این است که اگر یکی از آن ها بمیرند دیگری چه خواهد کرد و این مسئله جای بحث و صحبت زیادی دارد. در زوج هایی که از زندگی جنسی خود لذت می برند طرفی که زنده مانده به جستجوی همسر جدیدی خواهد رفت. صحبت کردن در این باره وقتی که هر دو نفر زنده باشند، احساس گناه و سخت بودن ازدواج مجدد را برای فرد زنده مانده از بین خواهد برد.

از راهکارهای شخصی خود استفاده کنید

درمان مشکلات جنسی امروزه بسیار راحت تر از قبل می باشد. انقلابی که در پزشکی رخ داده است و متخصصان رابطه جنسی بسیار کمک کننده خواهند بود. اما ممکن است که شما مشکل جنسی خود را با کمی تغییر در سبک عشق ورزی خود از بین ببرید. در ادامه چند راهکار وجود دارد که می توانید در منزل آن ها را امتحان کنید.

درمورد ابزار کمک کننده اطلاعات کسب کنید:

وسایل و ابزارهای بسیاری برای کمک به مشکلات جنسی در بازار وجود دارند. با جستجو در اینترنت، فروشگاه ها می توانید آن ها را بیابید و از آن ها برای کمک به خود و همراهتان استفاده کنید. اگر صحبت کردن در این باره به صورت مستقیم برایتان سخت است می توانید با نوشته به یکدیگر آگاهی بدهید.

نگرانی در مورد استفاده از اینترنت برای جستجو در مورد مشکلات جنسی

اینترنت اختیارات زیادی برای کسب اطلاعات و آگاهی در مورد رفع مشکلات جنسی در اختیار ما قرار می دهد از جمله کتاب، ویدئو آموزشی وغیره. اما بهتر است که سرکار خود از اینترنت برای کسب اطلاعات استفاده نکنید زیرا ممکن است به وجهه کاری شما آسیب وارد کند. یا اگر نگران خرید از طریق کارت بانکی خود به صورت آنلاین هستید می توانید به صورت حضوری به فروشگاه ها سر بزنید.

به خودتان زمان بدهید

با افزایش سن تمایلات جنسی شما نیز کاهش می یابد. شما و همسرتان می توانید شانس داشتن و لذت بردن از یک رابطه جنسی را با یافتن مکانی آرام، راحت و بدون مزاحم در زمانی مناسب تجربه کنید. البته، باید آگاه باشید که تغییرات فیزیکی ایجاد شده در بدن باعث می شود که دیرتر به ارگاسم برسید.

وقتی که به آن فکر می کنید، یا زمان بیشتری به رابطه جنسی اختصاص می دهید کار درستی است زیرا انجام این کار برای ایجاد علاقه بین زوج مهم و ضروری است و درهای جدیدی را بر روی رابطه شما باز و حس های جدیدی را تجربه خواهد کرد.

از روان  کننده ها در حین رابطه جنسی استفاده کنید

معمولا، خشکی واژن که از دوران قبل از یائسگی شروع می شود را می توان به کمک روان کننده های مایع یا ژل ها به راحتی برطرف کنید. از این محصولات استفاده کنید تا خشکی واژن که از جمله مشکلات تنش زا بین زوج ها می باشد را برطرف سازید. زمانی که روان کننده ها تاثیری در رفع مشکل شما نداشتند می توانید با مراجعه به پزشک درمورد این موضوع و راهکارهای جدید صحبت کنید.

محبت های فیزیکی خود را ادامه دهید

حتی اگر خسته یا از موضوعی ناراحت هستید، بوسیدن و نوازش کردن برای حفط و پایداری رابطه بین دو نفر بسیار مهم است.

لمس کردن را در حین رابطه جنسی تمرین کنید

این مورد روشی است که متخصصان رابطه جنسی از آن برای کمک به احساس صمیمیت بین زوج ها، بدون کوچکترین فشاری استفاده می کنند. بسیاری از کتاب ها و ویدئو های آموزشی در دسترس هستند که تمرین های متفاوتی را پیشنهاد می کنند. ممکن است نیاز باشد که از همسر خود بخواهید که دوست دارد چه نقطه ای از بدن او را لمس کنید. این کار به شما کمک می کند که بدانید چه نقطه ای را با چه میزان فشاری لمس کنید.

وضعیت های متفاوتی را امتحان کنید

امتحان وضعیت های مختلف نه تنها به شما کمک می کند که رابطه  لذت بخش تری را تجربه کنید بلکه موجب غلبه بر مشکلات خواهد شد. به عنوان مثال وقتی که رابطه از پشت برقرار می گردد با تحریک نقطه جی توسط مرد، زن بهتر به ارگاسم خواهد رسید.

نقطه جی یا نقطه گرافنبرگ نقطه حساسی است که متخصصان زنان و زایمان آن را شناسایی کردند. این نقطه یک بافت بسیار حساس اسفنجی مانند می باشد و درست بالای واژن در نقطه ورودی آلت تناسلی جایگذاری شده است. تحریک این نقطه می تواند در به ارگاسم رساندن خانم ها بسیار موثر باشد. چون پیدا کردن این نقطه مشکل است و برای تحریک کردن این نقطه باید از دست کمک گرفت، خانم هایی که نزدیکی آن ها به صورت دخول در واژن می باشد این نقطه را تحریک نخواهند کرد. در حالی که برخی از افراد نسبت به وجود این نقطه در خود شک دارند، محققان نشان  داده اند که بافت های متفاوتی در این مکان وجود دارد.

برای این که بتوانید نقطه جی را در خود پیدا کنید باید در حالت تحریک شده باشید. برای این کار بنشینید یا دراز بکشید سپس سعی کنید انگشت خود را در قسمت بالای واژن بچرخانید. می توانید از همسر خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد تا زمانی که ناحیه حساس را احساس کنید. برخی از زنان حساس تر هستند و این نقطه را راحت تر پیدا خواهند کرد و عده ای دیگر کمی مشکل تر نقطه جی خود را پیدا خواهند کرد.

اگر قادر نیستید که به راحتی آن را بیابید نگران نشوید. برخی از خانم ها احساس می کنند که با مقاربت از پشت نقطه جی در آن ها راحت تر تحریک خواهد شد. برای زوج هایی که از مشکل نعوظ رنج می برند، بازی کردن با نقطه جی می تواند در معاشقه بسیار کمک کننده باشد. تحریک دهانی نقطه جی به همراه لمس آن می تواند در زنان تحریک و ارگاسم بهتری را ایجاد کند.

فانتزی های خود را برای رابطه جنسی بهتر یادداشت کنید

این تمرین به شما کمک می کند که احساس مثبتی به رابطه جنسی داشته باشید در نتیجه ایده های جدیدی درمورد رفتار با همسرتان به ذهن تان خطور خواهد کرد. تصورات خود را که یادداشت کرده اید یا فیلمی که شما را تحریک کرده است با همسرتان به اشتراک بگذارید و در این باره صحبت کنید. این کار به افرادی که میل جنسی زیادی ندارند کمک زیادی خواهد کرد.

تمرینات کژل را انجام دهید

زنان و مردان با انجام تمرینات تناسب اندام می توانند ماهیچه های ناحیه لگن خود را تقویت کنند. با انجام این تمرینات، می توانید ماهیچه هایی که برای توقف ادرار استفاده می شوند را تقویت کنید. ماهیچه های دستگاه ادرای خود را برای چند لحظه منقبض کنید سپس آن را رها کنید. این کار را 10 بار انجام دهید. این تمرین در 5 نوبت در طول روز تکرار کنید. این تمرین را می توانید در هرجایی انجام دهید، حین رانندگی، در حالت نشسته یا هنگامی که در صفی قرار دارید. در منزل، زنان با استفاده از وزنه های واژن می توانند عضلات این ناحیه را تقویت کنند. در مورد این وزنه ها، نحوه استفاده و مکان خریدن آن ها با پزشک یا مشاور جنسی خود مشورت کنید.

سعی کنید در حین رابطه جنسی آرام باشید

قبل از ایجاد رابطه چند کار برای ایجاد آرامش انجام دهید به عنوان مثال بازی کنید یا برای صرف شام بیرون بروید. یا از روش های ریلکسیشن مانند تنفس عمیق و یوگا استفاده کنید.

از لرزاننده  استفاده کنید

این ابزار به زنان اجازه می دهد که در مورد واکنش های جنسی بدن خود اطلاعات کسب کنند و به همسران آن ها کمک می کند که علایق او را بشناسند.

در حین رابطه جنسی تسلیم نشوید

اگر هیچ کدام از تلاش های شما برای بهبود روابط جنسی نتیجه نداد هرگز تسلیم نشوید. پزشک حتما اشکال را خواهد یافت و درمان های موثر را به شما پیشنهاد خواهد داد. پزشک حتما شما را به یک مشاور یا متخصص رابطه جنسی ارجاع خواهد داد.

سلامت خود را حفظ کنید

سلامت رابطه جنسی زمان امکان پذیر خواهد بود که به لحاظ ذهنی، جسمی و روحی در وضعیت سالمی به سر ببرید. بنابراین، عادت هایی که به سلامت جسمی شما مربوط هستند و به تناسب اندام شما کمک می کنند نیز می توانند بر زندگی جنسی شما و کیفیت آن نیز تاثیر بگذارند.

برای رابطه جنسی بهتر ورزش ورزش ورزش

فعالیت های فیزیکی اولین و سالم ترین رفتاری است که می تواند عملکرد زندگی جنسی شما را بهبود ببخشد. ورزش با به گردش انداختن خون موجب تحریک فرد می گردد. ورزش های هوازی که مقاومت قلب و رگ های خونی را افزایش می دهند، بسیار مهم هستند. ورزش مزیت های زیادی برای سلامتی خواهد داشت زیرا از ابتلا به بیماری های قلبی، پوکی استخوان و برخی از گونه های سرطان جلوگیری خواهد کرد، روحیه فرد را تغییر می دهد و به خواب شبانه بسیار کمک می کند. همچنین فراموش نکنید که ورزش های مقاومتی انجام دهید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن موجب ایجاد بیماری های عروقی می گردد که این نوع بیماری ها بر گردش خون آلت تناسلی، کلیتوریس و بافت های واژن تاثیر خواهد گذاشت. افزون بر این، زنانی که سیگار می کشند دو سال زودتر از دیگر زنان وارد مرحله یائسگی خواهند شد. اگر نیاز به کمک برای ترک دارید از آدامس های نیکوتینی یا چسب های مخصوص ترک سیگار استفاده کنید همچنین پزشک می تواند داروهایی نظیر زایبن یا چنتیکس برای شما تجویز کند.

برای رابطه جنسی بهتر به صورت متعادل الکل بنوشید

مردانی که از اختلال نعوظ رنج می برند متوجه شده اند که نوشیدن الکل می تواند به آرامش آن ها کمک کند اما نوشیدن زیاد الکل نتیجه ای عکس خواهد داشت و شرایط را بدتر خواهد کرد. الکل با خسته کردن سیستم عصبی مرکزی می تواند موجب محدود کردن عکس العمل سیستم جنسی گردد. نوشیدن مقدار زیادی الکل برای یک مدت طولانی موجب سبب تخریب کبد، افزایش تولید استروژن در مردان خواهد شد. در زنان الکل گرگرفتگی، اختلال خواب و مشکلات یائسگی ایجاد خواهد کرد.

به خوبی غذا بخورید

زیاده روی در مصرف غذاهای چرب موجب افزایش کلسترول و چاقی خواهد شد. این دو عامل های بسیار خطرناکی در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می باشند. افزون بر این، چاقی موجب بی حالی و بد به نظر رسیدن ظاهر فرد می گردد. افزایش میل جنسی یک راه برای از بین بردن چربی های اضافه می باشد.

اگر از رابطه جنسی استفاده نکنید از دست می دهید

وقتی که استروژن در دوران قاعدگی کاهش می یابد، دیواره واژن خاصیت کشسانی خود را از دست خواهد داد. می توانید این اتفاق را با انجام فعالیت جنسی به تعویق بیندازید. اگر مقاربت ندارید، خودارضایی نیز به همان اندازه موثر خواهد بود البته در زنان، یا می توانید از لرزاننده ها برای تقویت واژن نیز کمک بگیرید. برای مردان، مدت زمان زیادی بدون نعوظ بودن موجب می شود که خون حاوی اکسیژن کمتری به این ناحیه وارد شود در نتیجه عملکرد رابطه جنسی کاهش خواهد یافت. به عنوان نتیجه، گاهی چیزی شبیه به بافت اسکار در سلول های عضلات ایجاد خواهد شد که توانایی منبسط شدن آلت تناسلی هنگام ورود خون به آن را افزایش خواهد داد.

به رابطه جنسی خود ویژگی سرگرمی ببخشید

حتی در روابط بسیار عالی رابطه جنسی بعد از چند سال به یک رابطه عادی تبدیل شود. با کمی خلاقیت می توانید همه چیز را به روزهای قبل برگردانید.

ماجراجو باشید

ممکن است که هرگز بر روی کف اتاق نشینمن یا یک کلبه چوبی در جنگل رابطه جنسی نداشته اید، اکنون زمان آن رسیده است که آن را امتحان کنید. یا از کتاب ها و ویدئو های تحریک کننده استفاده کنید.

شهوانی باشید

محیطی را آماده کنید که در آن به معاشقه بپردازید. پوست خود را به نرمی ابریشم کنید، موسیقی جاز پخش کنید، گل اطراف اتاق بریزید، شمع روشن کنید و آب میوه های خوشمزه بنوشید. استفاده از این امکانات موجب ایجاد علاقه و تحریک پذیری بیشتر خواهد شد.

اهل عمل باشید

یادداشتی عاشقانه در جیب همسر خود بگذارید که بعدا آن را بیابد. به اتفاق هم دوش بگیرید. احساس گرمای بعد از حمام می تواند شما را برای یک رابطه خوب آماده کند. چشمک بزنید و بخندید.

خلاق باشید

برنامه جنسی خود را گسترش دهید و آن را محدود به یک زمان خاص نکنید. به عنوان مثال، اگر قبلا شنبه شب ها رابطه برقرار می کردید دفعه بعد صبح یکشنبه را انتخاب کنید. وضعیت جدید و فعالیت های تازه ای را امتحان کنید. از اسباب بازی های جنسی استفاده کنید اگر قبلا این کار را انجام نمی دادید.

بیشتر رمانتیک باشید

برای یکدیگر زیر درخت شعر بخوانید. یکدیگر را با گل وقتی که هیچ دلیل خاصی ندارد قافلگیر کنید. روزی را به خوابیدن در تخت ، صحبت کردن و صمیمیت بیشتر بین خودتان اختصاص دهید. مهم ترین ابزار برای بهبود روابط جنسی تغییر نگرش شما به زندگی جنسی است. با کسب اطلاعات مفید و مثبت از رابطه جنسی جذاب و لذت بخشی برای سالیان بهرمند خواهید بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ