فعال کننده کلاژن سلول های بنیادی

alikarimi55
می دانیم که همه به پیشرفت سالم پروسه ی پیری اهمیت می دهید، بنابراین خوشحالیم که می توانیم این اطلاعات را در مورد اهمیت سلول های بنیادی و نقش حیاتی آنان و تا حد زیادی فرعیشان در حفظ و سالم سازی کلاژن شما بازی می کنند، به اشتراک بگذاریم. . اگر می خواهید از بافت […]

می دانیم که همه به پیشرفت سالم پروسه ی پیری اهمیت می دهید، بنابراین خوشحالیم که می توانیم این اطلاعات را در مورد اهمیت سلول های بنیادی و نقش حیاتی آنان و تا حد زیادی فرعیشان در حفظ و سالم سازی کلاژن شما بازی می کنند، به اشتراک بگذاریم. . اگر می خواهید از بافت همبند، مفاصل، روده، اندام و پوست خود را در سن بلوغ محافظت کنید، محافظت از سلول های بنیادی  باید بخشی از استراتژی باشد. ما می خواهیم به عنوان یک استراتژی فعال کننده کلاژن سلول های بنیادی مطرح کنیم .

چرا قضیه کلاژن مهم است؟

از آنجا که در طول زندگی، سلول های بنیادی مغز استخوان، چربی بدن، پوست، عضلات، رگ های خونی و مغز شما با پشتکار کار کرده اند تا در پشت صحنه بافت های زخمی یا آسیب دیده را بازسازی کنند. البته بیشتر در آن هایی که بیشترین میزان کلاژن را مصرف می کنند مثل پوست، رباط ها، تاندون ها، غضروف، دیسک های نخاعی، روده و رگ های خونی شما حائز اهمیت است.

سلول های بنیادی که مسئول این عمل مهم هستند و عمل بازسازی را انجام می دهند به عنوان سلول های بنیادی بالغ شناخته می شوند. به همین دلیل است که آن ها بسیار خاص هستند …

در حالی که ایده استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری جدید و هیجان انگیز است، مفهومی مشابه، معروف به جینگ یا جوهر، در طب سنتی چینی هزاران سال وجود داشته است. جینگ منشاء زندگی به حساب می آید. به طور مشابه، سلول های بنیادی جنینی، آن هایی که وقتی تخمک بارور شده اخیراً بین سه تا پنج روز وجود داشته باشد، وجود دارند، باعث ایجاد کل بدن و هر سلول موجود در آن می شوند.

کمبود جینگ در اثر بیماری مزمن، استرس و پیری ایجاد می شود. این یکی از دلایل همان خطراتی است که باعث آسیب و تخریب سلول های بنیادی می شود. امروزه، گیاهان چینی برای تغذیه جینگ به طور فزاینده ای نشان می دهند که تکثیر و تمایز سلول های بنیادی را تقویت می کنند.

و ما می دانیم که سلول های بنیادی دقیقاً مانند سایر موجودات زنده پیر می شوند. با این حال، به گفته برخی از محققان، پیری سلول های بنیادی اهمیت بیشتری را به همراه دارد.

آن ها “تئوری پیری سلول های بنیادی” را اینگونه تدوین کرده اند که فرض می شود روند پیری بدن انسان نتیجه پیری سلول های بنیادی است. به عبارت دیگر، هرچه سلول های بنیادی پیرتر می شوند و قادر به ترمیم بافت ها و اندام هایی با تعداد کافی سلول جدید برای حفظ عملکرد خود نستند، بدن ما خود علائم بیشتری از سایش و پارگی را نشان داده و در حال فروپاشی و خراب شدن است.

این تئوری مفهوم خاصی را به وجود می آورد. از این گذشته، سلول های بنیادی، بیش از هر نوع سلول دیگر، مسئولیت جوانسازی بافت های ما را بر عهده دارند. صرف نظر از اینکه سلول های بنیادی مسئول پیری هستند یا به سادگی نقشی فعال در روند دارند، می دانیم که این سلول های قابل توجه به همراه کلاژن ایجاد شده می توانند به جوانی بیشتر بدن ما کمک کنند.

در نتیجه، منطقی است که هر کاری را که انجام می دهیم تا از این سیستم ترمیم بیولوژیکی داخلی و زیبا استفاده کنیم.

سلول های بنیادی مانند کلاژن و تقریبا هر بافت دیگر در بدن شما در یک محیط سالم و کم التهاب رشد می کنند. راهنمایی های رژیمی که در رژیم غذایی کلاژن به شرح آن می پردازیم، به دنبال ایجاد یک محیط داخلی ایده آل برای تقویت، تکثیر و تمایز سلول های بنیادی است. اما در اینجا شش روش دیگر وجود دارد که می توانید به پیشرفت سلول های بنیادی خود کمک کنید …

مصرف قند خود را کاهش دهید. این به معنای دوری از شیرینی و محدود کردن کربوهیدرات های ساده است که باعث افزایش قند خون می شود که تقریباً به همان اندازه خوردن یک تکه شیرینی شدید است.

به انگیزه احتیاج دارید؟ در مطالعه ای که به عملکرد سلول های بنیادی در بافت چربی افراد مبتلا و عاری از دیابت پرداخته است، محققان در مرکز بهداشت دانشگاه تولان دریافتند که گلوکز بالا در هر دو گروه (اما به ویژه دیابتی ها) توانایی سلول های بنیادی را در تکثیر و تبدیل به غضروف یا استخوان کاهش می دهد و در واقع می توانند باعث مرگ سلول های بنیادی شوند.

از طرف دیگر، محدود کردن قند، عملکرد سلول های بنیادی بالغ را بهبود می بخشد و همچنین طول عمر سلول ها را افزایش می دهد.

روزه های کوتاه مدت را درباره ی کلاژن امتحان کنید.

مطالعات طولانی مدت نشان داده اند که روزه گرفتن می تواند برای بدن مفید باشد. اکنون، تحقیقات نشان داده است که گرفتن روزه می تواند سلول های بنیادی را تقویت کند.

به عنوان مثال، زیست شناسان انستیتوی فناوری ماساچوست اخیراً گزارش داده اند که یک روزه 24 ساعته می تواند باعث از بین رفتن ریشه سلول های بنیادی روده در موش ها شود. یک یافته حیاتی نیز نشان داده که، از آنجا که سلول های بنیادی روده وظیفه حفظ پوشش روده را بر عهده دارند، هر پنج روز یکبار تجدید می شوند، و همچنین آسیب های ناشی از عفونت یا جراحات را ترمیم می کنند.

با افزایش سن، تعداد سلول های بنیادی موجود در روده شما کوچک می شود و بهبودی از عفونت های دستگاه گوارش را دشوار می کند.

دانشمندان دقیقاً درک نمی کنند که چه اندازه روزه مفید است، اما آنچه در حال حاضر می دانیم در اینجا وجود دارد: هنگامی که موش ها برای یک روز کامل غذا نمی خورند، تغییر متابولیکی ایجاد می شود که باعث می شود سلول های بنیادی روده به جای گلوکز، اسیدهای چرب را بسوزانند. دلایلی که کاملاً واضح نیست، انتقال از گلوکز به چربی ظرفیت سلول  های بنیادی را احیا می کند و عملکرد آن ها را به میزان قابل توجهی تقویت می کند.

به طور مشابه، یک مطالعه دیگر در موش ها، که در ژورنال Cell گزارش شده است، نشان داد که غذا خوردن حتی برای چند ساعت می تواند فعالیت سلول های بنیادی ماهیچه ها را بالا ببرد و این رویکرد در جوندگان جوان و پیر نیز به خوبی کار کرد.

قوی و فعال باشید

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد ورزش برای سلول های بنیادی مناسب است، و داشتن سلول های بنیادی سالم برای توانایی بدن در ترمیم بافت های عضلانی به همراه غضروف، تاندون ها، رباط ها و استخوان ها بسیار حیاتی است. مطالعات نشان داده اند که ورزش هوازی تعداد کل سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان را افزایش می دهد و باعث تقویت مجدد سلول های بنیادی ماهیچه ای و ظرفیت احیا کننده می شود.

در یک مطالعه، محققان لهستانی یک برنامه ورزشی را روی گروهی از موش ها با سرعت افزایشی طی یک دوره 5 هفته بر روی تردمیل اجرا کردند. در پایان تمرین، محققان مقدار سلول های بنیادی مغز استخوان خود را با موش های بی تحرک مقایسه کردند.

آن ها دریافتند که در موش های صحرایی تعداد سلول های بنیادی بطور قابل توجهی بیشتر از گروه بی تحرک هستند و سلول های بنیادی برای ایجاد سلول های تخصصی استخوانی جدید در اولویت قرار گرفتند.

آن ها نتیجه گرفتند که ورزش ممکن است یک استراتژی جدید و غیر دارویی برای کاهش سرعت و عملکرد مربوط به عملکرد های اسکلتی عضلانی باشد. مطالعات دیگر یافته های مشابهی را برای سلول های عضلانی نشان داده اند. همچنین مطالعات انجام شده در مورد پیوند سلول های بنیادی نشان می دهد که ورزش سلول های غضروفی شما را برای رشد غضروف های غنی از کلاژن تحریک می کند.

نوع خاص و شدت ورزش ممکن است از خود حرکت کمتر اهمیت داشته باشد، زیرا به نظر می رسد همه چیز از تمرینات قدرتی گرفته تا یوگا کمک می کند و تمرینات خفیف و نسبتاً شدید نشان داده شده که مؤثر هستند. اگر در ایجاد انگیزه برای رفتن به ورزشگاه یا دوچرخه سواری مشکل دارید یا به دنبال دویدن هستید، به سلول های بنیادی و کلاژن خود فکر کنید و این کار را برای آن ها انجام دهید.

برای فعال کردن کلاژن خواب کافی داشته باشید

شما می دانید خواب چقدر مهم است، اما سلامتی سلول  های بنیادی شما دلیل دیگری برای اطمینان از استراحت کافی است. محققان استنفورد دریافتند که سلول  های بنیادی خونساز(نوعی که در پیوند سلول  های بنیادی مورد استفاده قرار می گیرد برای انواع بیماری  های بدخیم و غیر بدخیم) در موش های محروم از خواب کاهش فعالیت نگران کننده ای را نشان داد.

در حقیقت، کمبود خواب فقط چهار ساعت باعث کاهش 50 درصدی توانایی سلول  های بنیادی در تبدیل به سلول  های تخصصی خون و مغز استخوان شد. احتمال آن وجود دارد، همان نیروهایی که به یک نوع سلول بنیادی آسیب می رسانند، عده دیگری را از بین می برند، از جمله آن هایی که به حفظ کلاژن سالم کمک می کنند. آیا آن قسمت فوق العاده از برنامه تلویزیونی پر ارزش و دلخواه شما واقعاً ارزشش را دارد؟

استرس خود را کاهش دهید

در اینجا یک مثال جالب از آنچه که استرس می تواند بر سلول  های بنیادی بگذارد، آورده شده است: در مطالعه ای که در مجله Cell Death Discovery منتشر شد، محققان موقعیتی استرس زا را برای موش های دارای آسیب های کبدی ایجاد کردند. در پاسخ، موش ها کورتیکواسترون ترشح کردند، یک هورمون استرس زا، که باعث اختلال در توانایی سلول  های بنیادی جوندگان در تمایز به انواع سلول  های مورد نیاز برای ترمیم بافت آسیب دیده درکبد می شود.

برای فعال کردن کلاژن این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

علاوه بر خوردن آبگوشت استخوان (استخوان حاوی منبع قدرتمند سلول های بنیادی است) حتما مقدار زیادی از این مواد مغذی تولیدکننده سلول  های بنیادی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این شامل ویتامین D3 برای کاهش پیری سلول  های بنیادی و کمک به تقویت سلول  های بنیادی و توانایی تمایز این سلول ها نسبت به سایر سلول ها است.

غذاهای سرشار از ویتامین D3 عبارتند از:

  • ماهی آزاد
  • ماهی خال مخالی
  • ماهی تن
  • ساردین
  • جگر گاو
  • تخم مرغ
  • خاویار

ویتامین C همچنین به تقویت سلول  های بنیادی کمک می کند و غذا های حاوی ویتامین C شامل موارد زیر هستند:

  • توت سیاه
  • فلفل قرمز
  • کیوی
  • گواوا
  • فلفل سبز
  • پرتقال
  • توت فرنگی
  • پاپایا
  • سبزیجات
  • جعفری
  • آناناس

Epigallocatechin-3-gallate (EGCG) یک پلی فنول کشنده رادیکال آزاد است که در چای سبز یافت می شود. این امر تمایز سلول های بنیادی را در پوست انسان تسریع می کند و حتی می تواند سلول های مسن تر پوست را ترغیب کند که به طور معمول از بین می روند تا استحکام بیشتری پیدا کرده و طولانی تر زندگی کنند.

منابع غنی از EGCG شامل:

  • چای سبز
  • چای سبز ماتا
  • قره قراط
  • سیب
  • گیلاس
  • آووکادو
  • گردوی آمریکایی
  • پسته
  • و…
  • این گیاهان و غذاهای TCM را برای ساختن و محافظت از جینگ و سلول های بنیادی فراموش نکنید …

اسكیزاندرا به تعادل جینگ با دو گنج دیگر بدن، یعنی ذهن و روح ما، و نیروی زندگی یا انرژی بدن کمک می كند.

قارچ Reishi قلب را تغذیه می کند، سلامت کبد را حفظ می کند، احساس آرامش را تقویت می کند، پیری را کند کرده و نشاط، قدرت و استقامت را تقویت می کند.

جینسنگ Panax در TCM به منظور افزایش طول عمر مورد استفاده قرار می گیرد و مطالعات نشان می دهد که باعث تکثیر و تمایز سلول های بنیادی عصبی می شود.

ریشه Fo-ti یک داروی گیاهی چینی است که از گیاه Polygonum multiflorum تهیه شده است. تحقیقات نشان می دهد که اثرات ضد التهابی آن به لحاظ داروهای ضد التهابی در جهان TCM مشهود است.

آستراگالوس گياهی در خانواده حبوبات است، که از راه های مختلفي بر سلول هاي بنيادي اثر مي گذارد. به عنوان مثال، یک مطالعه در علوم پزشکی نشان داد که می تواند التهاب سلول های بنیادی را تنظیم کند. همچنین در مقاله ای در مورد زیست پزشکی و داروسازی درمانی دریافتند که آستراگالوس باعث افزایش تکثیر و تمایز سلول های بنیادی در مغز استخوان می شود، در بخشی با فعال کردن یک مسیر سیگنالینگ داخل سلولی که در تنظیم چرخه سلولی نقش دارد.

در یک مطالعه معلوم شد که، rehmannia، یک نوع گیاه چند ساله گل دار، توسط TCM و داروهای ژاپنی “مقوی عمومی” محسوب می شود، و از طریق آن می شود از مرگ سلول های بنیادی جلوگیری کرد همچنین محققان از پراکسید هیدروژن جهت کشتن سلول ها استفاده می کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ