اگر در خانواده خودتان سابقه دیابت دارید، این مطلب را بخوانید.

alikarimi55
دیابت یک بیماری شایع در ایران است! یک بیماری خاموش است یعنی لزوما علامت خاصی ندارد، حتی ممکن است اضافه وزن هم نداشته باشید! اگر فردی در خانواده مبتلا به این بیماری باشد، ریسک ابتلا برای افراد دیگر بیشتر می‌شود، چراکه ممکن است ژنتیکی باشد. ” بعد از اینکه در مورد دیابت مطالعه کردم، شک […]

  • دیابت یک بیماری شایع در ایران است!
  • یک بیماری خاموش است یعنی لزوما علامت خاصی ندارد، حتی ممکن است اضافه وزن هم نداشته باشید!
  • اگر فردی در خانواده مبتلا به این بیماری باشد، ریسک ابتلا برای افراد دیگر بیشتر می‌شود، چراکه ممکن است ژنتیکی باشد.

" بعد از اینکه در مورد دیابت مطالعه کردم، شک شدم، چرا که متوجه شدم حتی افراد لاغر هم ممکن است به دلیل استعداد ژنتیکی به دیابت مبتلا شوند. این برخلاف دانسته ‌ها و باورم بود. من که اضافه وزن هم ندارم ممکن است به دیابت مبتلا شوم؟؟ باورم نمیشد!  " این صحبت های خانم صالحی از مراجعان مرکز ژنتیکی مای ژن است.
  همه ما میدانیم که باید در مصرف نوشابه ها ، قندها و کربوهیدرات‌ های ساده باید تجدیدنظر کنیم و بیشتر مراقب خورد و خوراک خود باشیم. اما دقیقا نمی دانیم که آیا استعداد ژنتیکی ابتلا به دیابت را داریم؟ اگر داریم دقیقا چه سبک زندگی و برنامه غذایی باید داشته باشیم؟
احتمالا ما تنها با نگاه کردن به افراد چاق یا افراد مسن، به این فکر می افتیم که از آن ها آزمایش دیابت بگیریم. اما در بسیاری از موارد دیابت یک بیماری خاموش است که به یک باره سر و کله اش پیدا می شود و ربطی به ویژگی های ظاهری شما مانند چاقی و لاغری ندارد.
حالا علم حرف دیگری می زند!
پژوهشگران بیوتکنولوژی دانشگاه تهران در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی، با ساخت کیت تشخیصی و فقط از بزاق دهان، به شما می گویند که آیا احتمال ابتلا به بیماری دیابت را دارید یا خیر و بعد از مشخص شدن نتیجه یک برنامه غذایی دقیق به شما می دهند که از این بیماری پیشگیری کنید.
در این تست حساسیت شما به کربوهیدرات ها و چربی ها با دقت بالا سنجیده می شود و یک گزارش تفسیر شده کامل دریافت خواهید کرد.
همچنین در آزمایش ژنتیکی ورزش مای ژن متوجه می شود که چه ورزش هایی بیشتر به سلامت شما کمک میکند و در کنترل دیابت تاثیر بیشتری برایتان خواهد داشت.
چطور این آزمایش را انجام دهم؟
برای انجام  تست ژنتیکی مای ژن دو راه دارید. هم در منزل می توانید این کار را انجام دهید و هم با مراجعه حضوری به آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی . انجام این آزمایش در منزل بسیار ساده است.
بعد از سفارش شما از سایت مای ژن ، پکیج مای ژن برای شما ارسال می شود که نمونه بزاق را جمع آوری و به همراه یک فرم مشخصات ارسال کنید. اگر در تهران باشید مای ژن پکیج را از شما تحویل میگیرد و اگر در شهرستان باشید، با پاکتی که برایتان مهیا شده به آدرس پشت پکیج، پست می کنید. نمونه شما بعد از نمونه گیری تا 20 روز ماندگاری دارد.


بعد از حدودا 2 هفته نتیجه تست آماده می شود و حالا برنامه اختصاصی شما شروع می شود.
اما دقیقا در تست ژنتیک چه چیزی به شما گفته می شود؟ بعد از دریافت این نتیجه متوجه می شوید که ژنتیک چیزی نیست که بتوانید آن را نادیده بگیرید!
در تست تغذیه و سلامتی مای ژن 46 ژن موجود در بزاق دهان شما آنالیز و بررسی می شود.
حساسیت به کربوهیدرات ها ، چربی ها، گلوتن، نمک و لاکتوز موجود در لبنیات در تست تغذیه و سلامتی مای ژن شما تعیین می شود.
همچنین با مشخص شدن نیاز شما به ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها ، امگا 3 و پروتئین ها ، یک برنامه غذایی عالی دریافت می کنید که سلامتی شما پوشش می دهد.
  به طور خلاصه، چون بدن شما خاص است بنابراین نیاز به یک برنامه اختصاصی دارد.  مای ژن این برنامه را با انجام یک آزمایش ساده، به شما ارائه می دهد.

 
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ