رژیم مناسب برای لاغری شکم و پهلو

alikarimi55
چاقی موضعی در ناحیه شکم و پهلوها، نوعی چاقی رایج است که اکثر افراد از آن رنج می برند و به دنبال روش های مختلفی برای لاغری شکم و پهلو هستند. در ادامه این مطلب، نگاه جامع و مفیدی به انواع روش های لاغری شکم و پهلو خواهیم داشت. با ما همراه باشید. لاغری شکم […]
چاقی موضعی در ناحیه شکم و پهلوها، نوعی چاقی رایج است که اکثر افراد از آن رنج می برند و به دنبال روش های مختلفی برای لاغری شکم و پهلو هستند. در ادامه این مطلب، نگاه جامع و مفیدی به انواع روش های لاغری شکم و پهلو خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

لاغری شکم و پهلو با روش لیپولیز

لیپولیز از فناوریهای لیزر سرد سطح پایین برای کاهش چربی موضعی و لاغری شکم و پهلو ، کاهش سایز و اصلاح ریخت بدن در تقریبا تمامی نقاط بدن مورد استفاده می‌نماید. از لیزرهای سطح پایین برای سالهای متمادی به منظور بهبود درد و تورم و کاهش زمان دوره نقاهت استفاده می‌شد.

لیپولیز صد درصد بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش است؛ لیپولیز، بدون هیچگونه عوارض جانبی گزارش شده، بخصوص برای هدف قرار دادن چربی‌های زیرپوستی، کاهش سلولیت و در نتیجه کاهش سایز و اصلاح ریخت بدن طراحی شده است. لیپولیز علی الخصوص به منظور کاهش چربی یا کاهش سایز و اصلاح ریخت بد به صورت موضعی طراحی شده است. در جلسات آرامش بخش 20 دقیقه‌ای اجرا می‌شوند. هیچ گونه جراحی، درد یا زمان نقاهت طولانی ندارد.انرژی لیزر به صورت کاملا ایمن در پوست نفوذ نموده و سلولهای چربی (لایه زیرپوستی) را هدف قرار می‌دهد. وقتی سلولها تحت نفوذ قرار می‌گیرند، اسیدهای چرب، آب و گلیسرول یا تری گلیسیرید آزاد می‌کنند. تری گلیسیریدها از سلول های چربی آزاد شد و بدن از آنها به عنوان منابع انرژی استفاده می‌کنند. سپس سلولهای چربی به طرز قابل توجهی منقبض شده و این مم منجر به کاهش سایز و حذف سلولیت‌ها خواهد شد.

چه افرادی برای انجام لیپولیز کاندید مناسبی هستند؟

لیپولیز زمانی که با رژیم غذایی و سبک زندگی سالم همراه شود، برای تمامی انواع بدنها مناسب خواهد بود. این روش به صورت هماهنگ و موثر با ساز و کار طبیعی از دست دادن وزن بدن همکاری خواهد داشت. این روند به خصوص حذف سایز در مناطق دشوار را هدف قرار می‌دهد.   در مقایسه لیزر لیپولیز با کاهش وزن طبیعی مزیت لیزر لیپولیز در تحریک و آزادسازی تری‌گلیسیرید از سلول‌های چربی نهفته است. بدن انسان همانند یک ماشین تولید کننده انرژی است. این ماشین با مصرف سوخت (کالری) موجود در خود، آن را تبدیل به انرژی می‌کند. همچنین می‌تواند انرژی اضافی خود را (به‌عنوان تری گلیسیرید در سلول‌های چربی) ذخیره کرده و در مواقعی که نیاز دارد، (با تجزیه ‌تری‌گلیسیرید ذخیره شده) از آن‌ها استفاده نماید.   چالشی که در این فرایندها وجود دارد این است که گاهی اوقات بدن انرژی بیش‌تر از مورد نیاز خود را از آن در سلول‌های چربی ذخیره می‌کند. در نتیجه اندازه فیزیکی بافت چربی‌های فرد افزایش می‌یابد. بنابراین، لیزر لیپولیز از طریق هدف قرار دادن این ذخیره انرژی بیش از حد، باعث آزاد شدن چربی‌ها از طی یک مسیر طبیعی و کاهش سایز چربی‌ها و لاغری شکم و پهلو می‌شود.

لاغری شکم و پهلو با روش کرایولیپولیز

یکی از این روش های بدون جراحی برای لاغری شکم و پهلو ، روش کرایولیپولیز است که تاثیر خود در کاهش چربی و شکل دهی و زیباسازی بدن به اثبات رسانیده است. کرایو یک فناوری کاهش چربی بدون نیاز به ایجاد برش، تکنیک منحصر به فردی بدون جراحی منجمد کردن چربی‌ها و بدون نیاز به بیهوشی را ارائه می‌کند که جایگزینی ایمن تر برای جراحی لیپوساکشن خواهد بود.   CryoDefine به صورت گزینشی سلول های چربی را سرد نموده و منجر به تخریب آنها خواهد شد. سپس بدن از طریق فرایند طبیعی خود این سلولهای چربی را حذف خواهد نمود. انرژی سرد کننده، بدون ایجاد آسیب به بافتها یا ساختارهای اطراف به لایه چربی زیر پوستی رسانده می‌شود. افراد تحت درمان در ابتدا، سرمای موضعی و شدیدی را تجربه خواهند نمود. این حس در بازه 5 تا 15 دقیقه‌ای و با بی حس شدن منطقه فروکش خواهد نمود. فشار مکش ایجاد شده ناشی از کاربرد دستگاه مکش می‌تواند حسی مانند کشش و / یا نیشگون و گاها کبودی را ایجاد نماید، و این روند بر خلاف لیپوساکشن، بدون جراحی است. معمولا بیماران بلافاصله می‌توانند به فعالیت های طبیعی خود بازگردند. هر گونه قرمزی، کبودی‌های اندک، خارش و بی حسی در ناحیه تحت درمان موقتی بوده و کاملا برطرف خواهد شد.

 لاغری شکم و پهلو با روش لیپوساکشن

در جریان لیپوساکشن پزشک به دقت و با ظرافت چربی‌های اضافی را از طریق یک لوله‌ی کوچک و توخالی به نام کانولا حذف می‌کند. ساکشن تعبیه می شود و جراح کانولا را در میان رسوب‌های چربی حرکت میدهد و سلول‌های اضافی چربی را حذف می‌کند و یک بدن لاغرتر و زیبا را شکل می‌دهد. لیپوساکشن به طور ویژه در حذف چربی‌های پا، شکم، پشت، بازوها، صورت و گردن موثر است. این روش نتایج تدریجی‌تری نسبت به سایر روش‌های غیر تهاجمی کاهش چربی ایجاد میکند اگرچه دوره‌ی ریکاوری طولانی‌تری دارد ( تا 6 هفته ). نتایج لیپوساکشن بعد از برطرف شدن تورم و بهبود مناطق درمان شده، قابل مشاهده است.

لاغری شکم و پهلو با لیپوماتیک

لیپوماتیک (که تحت عنوان لیپوساکشن مادون قرمز نیز شناخته می‌شود)، یک دستگاه تایید شده FDA و یک سیستم قابل اعتماد و اثبات شده است که به طور ایمن و موثر، امکان حذف چربی در مقدار بالا و دقیق در تمامی قسمتهای بدن و لاغری شکم و پهلو را فراهم می‌نماید. در این فرایند، ابتدا سلول های چربی با استفاده از حرکت لرزشی میله یا لوله جراحی شکسته شده (یا به شکل ذرات ریز در می‌آیند) و سپس امولسیون چربی به منظور شکل دهی دقیق به بدن انجام می‌گیرد. فرایند لیپوماتیک مشکلات ایمنی در روشهای درمانی لیپوساکشن قدیمی را از میان برده و بعلاوه دارای یک فرایند ایمنی فعال برای محافظت از بافتهای بدن (اعصاب، رگهای خونی، ماهیچه ها) از لیپوساکشن است. لیپوماتیک با دارا بودن 600 لرزه در دقیقه، به طور موثری چربی‌های ناخواسته را تحت تاثیر قرار داده و نتایج بهینه‌ای شامل پوست لطیف تر، ناهمواری‌ها و کبودی‌های کمتری را ایجاد می‌کند. لیپوماتیک روش چندان سنگینی برای لاغری شکم و پهلو با عمل جراحی نیست اما به هر کسی توصیه نمی‌شود. نخست باید بدانید که فقط یک فوق تخصص جراحی پلاستیک صلاحیت علمی و تجربه کافی را دارد تا به شما بگوید که چه روش جراحی برای شما مناسب است. پس هیچ‌گاه با نظر افراد دیگر و یا جراح غیر متخصص، بدن خود را به تیغ جراحی نسپارید.

 لاغری شکم و پهلو با روش کویتیشن

کویتیشن یک روش بدون درد و بدون جراحی برای از بین بردن و آب کردن چربی‌های شکم و پهلو است که باعث لاغری شکم و پهلو و فرم گرفتن بدن می‌شود. کویتیشن یک جایگزین غیر جراحی برای روش جراحی با لیپوساکشن است. در روش کویتیشن، یک تکنسین آموزش دیده، اشعه‌ی قدرتمند اولتراسوند را به روی قسمت‌های حاوی چربی‌های موضعی می‌تاباند. لاغری با کویتیشن باعث شکست سلول‌های چربی می‌شود و سپس این چربی‌ها توسط سیستم سم‌زدایی در بدن، همراه با سایر سموم بدن، دفع می‌شوند.

روش ابدومینوپلاستی آخرین راه برای لاغری شکم و پهلو

آخرین روش لاغری شکم و پهلو ، ابدومینوپلاستی یا تامی‌تاک است که برای جمع کردن پوست اضافه‌ی شکم انجام می‌شود. این جراحی زیبایی شکم معمولا همراه با لیپوساکشن پهلو‌ها انجام می‌شود تا بهتر بتوان شکل تنه‌ی بیمار را فرم داد. مزیت جراحی زیبایی لاغری شکم این است که با انجام جراحی چربی و پوست اضافه شکم و پهلو برداشته می‌شود و دیواره‌ی شکم صاف می‌شود. اما از معایب این روش این است که مدت زمان ریکاوری آن طولانی است، هزینه آن بالاست، دردناک است، جای بخیه روی شکم باقی می‌گذارد و با ریسک‌هایی مانند عوارض جراحی، عوارض بیهوشی، مشکلات حین ریکاوری و باقی ماندن جای زخم، همراه است. البته معمولا گفته می‌شود که این روش، بهترین راه برای رسیدن به نتایج مورد نظر بیماران است و جراحی لاغری شکم ارزش ریسک کردن را دارد.   در صورتی که شکم بیمار بسیار بزرگ و مدور است و چربی‌های آن داخل شکمی‌هستند (حالتی که چربی‌ها زیر پوست نیستند و با گرفتن پوست شکم، داخل دست نمی‌آیند و ماهیچه‌های شکم شخص نیز سفت هستند) تنها راه ممکن برای از بین بردن چربی شکم، کم کردن وزن است. اما جراحی تامی‌تاک، روشی برای کم کردن وزن نیست.   به هر حال انجام این جراحی در افرادی که این روش برای آن‌ها مناسب است، بهبود بسیار چشمگیری در ظاهر و اعتماد به نفس آن‌ها ایجاد می‌کند. مدت زمان ریکاوری بعد از جراحی بین ۴ تا ۶ هفته است، البته بعد از چند هفته، شخص می‌تواند به محل کار خود بازگردد و قادر است اکثر فعالیت‌های روزانه را انجام دهد.   تعادل بین تولید و حذف چربی فرایندی طبیعی است که در از بین رفتن سلول‌های چربی (آدیپوسیت) اثر دارد. ذخیره چربی علی‌رغم فعالیت بدنی منظم و رعایت رژیم غذایی مناسب معمولاً به مرور زمان رو به افزایش می‌باشد. دستگاه لاغری ال پی جی (LPG) درمانی بدون درد، ایمن و موثر را برای رسیدن به تناسب اندام دلخواه ارائه می‌دهد.   وکیوم تراپی (اندرمولوژی) سلولیت و تجمع چربی را با دفع مواد سمی از بین می‌برد، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد، عضله‌های سرینی را بالا می‌برد و بزرگ و سفت می‌کند، پوست را نرم می‌کند و کشش و فشار روی عضله را کاهش می‌دهد. وکیوم تراپی با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست به رفع چین و چروک‌های صورت و از بین بردن حالت پرتقالی پوست روی ران و باسن کمک می‌کند. این روش یکی از روشهای لاغری سریع بدون درد، ایمن و بسیار موثر است.

لاغری شکم و پهلو در خانه با رعایت این نکات

بیمار می‌تواند عضلات شکمی را با کرانچ پهلو یا سایر تمرینات شکمی هدفمند کاهش دهد، اما تنها با انجام این تمرینات از چربی و چاقی شکم و پهلو خلاص نخواهید شد. با این حال، چربی احشایی به رژیم غذایی و روش‌های ورزشی پاسخ می‌دهد که به از بین بردن وزن اضافی و کاهش چربی کل بدن کمک می‌کند.
  • برای لاغری شکم و پهلو باید یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید.
  • بر مواد غذایی گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل تأکید کنید و منابع پروتئینی و محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید.
  • قند و چربی اشباع اضافه که در گوشت و محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر و کره وجود دارد را محدود کنید.
  • جایگزینی برای نوشیدنی‌های شکری پیدا کنید. در عوض، آب یا نوشیدنی‌هایی با شیرین کننده‌های مصنوعی بنوشید و بر میزان سهم غذایی در وعده‌های خود نظارت داشته باشید.
  • در برنامه روزانه خود فعاليت فيزيكي را قرار دهيد.

لاغری شکم و پهلو با ورزش‌های هوازی

مطمئنا شما توانایی آن را دارید که هر روز صد بار دراز و نشست انجام دهید اما اگر یک لایه چربی روی عضلات شکم شما را پوشانده باشد، در این صورت تکلیف چیست؟ برای این که شاهد تغییراتی در ظاهر شکم خود باشید، ابتدا باید با آب کردن شکم لایه‌ی چربی زیر پوست شکم خود را آب کنید. انجام ورزش‌های هوازی باعث بالا رفتن دمای بدن و بهبود گردش خون می‌شود و هر دوی این عوامل می‌تواند به درمان چاقی شکم کمک کند. سعی کنید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. البته ۱ تا ۲ روز در هفته باید استراحت کنید.   فعالیت‌هایی مانند رقصیدن، دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری و پیاده روی با سرعت مناسب، همگی یک تمرین خوب هوازی محسوب می‌شوند و باعث لاغری شکم و پهلو می شوند. در واقع هر فعالیتی که باعث بالا رفتن ضربان قلب شما شود، جزو فعالیت‌های هوازی محسوب می‌شود. ورزش بوکس نیز یک فعالیت هوازی بسیار عالی است چرا که در این ورزش درگیر شدن عضلات شکم در حین ضربه زدن، به صاف شدن شکم شما کمک می‌کند. تمرینات هوازی اینتروال انجام دهید. به طور مثال به صورت متناوب دوی سرعتی بروید و پیاده روی سریع انجام دهید. در ابتدا تا جایی که توان دارید با سرعت بدوید و هنگامی‌که بسیار خسته شدید، پیاده روی کنید، سپس زمانی که احساس کردید نفس شما تازه شده است، دوباره شروع به دویدن با سرعت زیاد کنید و به همین منوال تا ۲۰ دقیقه این تمرین را انجام دهید.

لاغری شکم و پهلو با رژیم

رژیم لاغری شکم و پهلو یکی از روش های موثر برای رفع چاقی موضعی در ناحیه شکم و پهلو می باشد. در ادامه مطلب، به شرح برنامه رژیم لاغری شکم و پهلو می ÷ردازیم   این رژیم فقط باید بین 7 تا 10 روز انجام شود و نه بیشتر چون بیش از این مدت زمان عوارضی در بر خواهد داشت. همچین اگر کلسترول دارید یا بیمار هستید، اصلا نباید این رژیم را بگیرید.   صبحانه: 2 عدد تخم مرغ آب‌پز +‌قهوه یا چای‌ + 1 عدد سیب   تخم مرغ‌ها را کامل بخورید و زرده‌ها را سرخود دور نریزید.  سیب را با میوه دیگری جایگزین نکنید. سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و در مقابل بیماری‌ها بیمه‌تان می‌کند.   ناهار: گوشت قرمز یا ماهی کبابی یا آب‌پز به مقدار دل‌خواه (زیاده روی نکنید، قرار است سیر نشوید نه اینکه تا مرز انفجار بخورید!) + سالاد فصل بدون سس مایونز + نصف لیوان آب کرفس (به جای آب کرفس نمی‌توانید کرفس بخورید.)   شام: گوشت قرمز یا ماهی یا مرغ (کبابی یا آب‌پز) سبزیجات تازه و جوانه‌ها + چای یا قهوه + لیمو ترش تازه تعادل بین گوشت‌ها را رعایت کنید. اگر برای ناهار گوشت‌قرمز می‌خورید، سعی کنید برای شام ماهی یا مرغ بخورید.اگر یک شب گوشت قرمز می‌خورید، یک شب مرغ، شب سوم حتما ماهی بخورید حتی اگر ماهی دوست ندارید. وعده‌های غذایی این رژیم را باید بدون نان بخورید.   میان وعده ها برای رژیم لاغری شکم و پهلو : 1 لیوان آب گوجه فرنگی یا شیر کم‌چرب یا یک عدد موز کوچک این میان وعده را یا در فاصله صبحانه تا ناهار بخورید، یا در فاصله ناهار تا شام. به جای آب گوجه فرنگی نمی‌توانید خود گوجه را بخورید. به جای موز هم میوه دیگری را جایگزین نکنید. موز هم به انقباض ماهیچه‌ای کمک می‌کند و هم سوخت و‌ساز بدنتان را افزایش می‌دهد.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ