درباره تجهیزات دندانپزشکی

خانم شایگانی
دنت آنلاین؛ راهنمای شما در پیشگیری از پوسیدگی دندان متاسفانه درد دندان شروع رسیدگی دندان ها و مراقبت از آنهاست. اشتباهی که اکثر افراد آن را تکرار می کنند. یعنی تا زمانی که دندان درد به سراغشان نیاید، از دندان زیبای خود مراقبت نمی کنند. پوسیدگی دندان یکی از مواردی است که شما می توانید از […]
دنت آنلاین؛ راهنمای شما در پیشگیری از پوسیدگی دندان

متاسفانه درد دندان شروع رسیدگی دندان ها و مراقبت از آنهاست. اشتباهی که اکثر افراد آن را تکرار می کنند. یعنی تا زمانی که دندان درد به سراغشان نیاید، از دندان زیبای خود مراقبت نمی کنند. پوسیدگی دندان یکی از مواردی است که شما می توانید از بروز آن جلوگیری کنید. در این نوشتار در خصوص پیشگیری از پوسیدگی دندان از زبان دنت آنلاین با شما صحبت می کنیم.

تجهیزات دندانپزشکی

پوسیدگی دندان چیست؟

باکتری های موجود در دهان بعد از غذا خوردن به سراغ ته مانده غذاهای بین دندان ها رفته و با تغذیه از این مانده های غذا، به رشد و فعالیت خود ادامه می دهند. فعالیت این باکتری ها سبب اسیدی شدن محیط دهان می شود. با گذشت زمان، با ایجاد پلاک بر روی دندان ها، پوسیدگی دندان به راحتی ایجاد می شود. اگر پلاک ها برای مدت طولانی بر روی دندان ها باقی بمانند تبدیل به ماده ای به نام تاتار می شوند. ترکیب پلاک و تاتار به بیماری لثه می انجامد. پلاک، اثر تخریبی بر روی مینای دندان داشته و دندان را سوراخ می کند.

پیشگیری از پوسیدگی دندان با تجهیزات دندانپزشکی

مهمترین موادی که در پوسیدگی دندان نقش دارند، مواد شیرین مانند قند و شکر و مواد دیگری مانند کربوهیدرات هستند. از مواد چسبناک نیز نباید غافل بود که عامل دیگر پوسیدگی دندان هستند. در کل می توان گفت عدم رعایت بهداشت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود. در سایت دنت آنلاین به دنبال آن هستیم تا معرفی محصولات متنوع، از پوسیدگی دندان های شما با کمترین هزینه پیشگیری نماییم.

برای استفاده از روش ها درمانی یا پیشگیری از پوسیدگی دندان، باید میزان و شدت پوسیدگی مشخص شود. پس از تعیین میزان پوسیدگی می توان از روش های زیر برای درمان استفاده کرد.
  1. استفاده از فلوراید که این مورد درمان ابتدایی پوسیدگی و در زمان های نخست پوسیدگی دندان است. زمانی که شدت پوسیدگی بسیار کم است و هنوز حفره هایی در سطح دندان ایجاد نشده است. محصولات حاوی فلوراید دنت آنلاین با راهنمای توضیح را در سایت دنبال کنید.
  2. روش اصلی درمان و پیشگیری از پوسیدگی دندان پر کردن آن است البته این روش تقریبا زمانی استفاده می شود که دندان تا حدودی تخریب شده است. مواد اصلی پر کردن دندان ها، رزین های کامپوزیتی و پرسیلین هستند.
  3. روش تاج نیز از جمله روش های پیشرفته در درمان پوسیدگی دندان است و این روش زمانی استفاده می شود که پوسیدگی زیاد باشد.
  4. روش های دیگر پیشگیری از پوسیدگی دندان مانند درمان کانال ریشه، کشیدن دندان، استفاده از یشور سیلانت یا شیارپوش و همچنین ویزیت منظم و دوره ای و مراجعه به دندانپزشک می تواند در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها موثر باشد. در سایت دنت آنلاین با محصولات و تجهیرات دندانپزشکی مورد استفاده در این درمان های قطعی پوسیدگی دندان بیشتر آشنا شده و دندانپزشکان محترم می توانند با عضویت در کانال رسمی سایت دنت آنلاین، از تخفیف ها و روش های تهیه تجهیزات دندانپزشکی مطلع گردند.
  5. کاهش تعداد میان وعده ها و مصرف غذاهای غیرمغذی: مصرف مداوم مواد خوراکی به ویژه مواد شیرین سبب می شود باکتری های دهان شما دائما در حال فعالیت باشند. این مورد حالت اسیدی دهان شما را افزایش می دهد. افزایش حالت اسیدی دهان منجر به بالا رفتن احتمال پوسیدگی دندان می شود. همچنین استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب برای بهداشت دهان و دندان راه دیگری جهت سلامت دندان های شما می باشد.
  6. استفاده از مواد آنتی باکتریال: برای کاهش فعالیت باکتری های دهان و پیشگیری از اسیدی شدن محیط دهان می توانید از دهانشویه های آنتی باکتریال استفاده کنید. در سایت دنت آنلاین انواع دهان شویه مورد نیازتان را مشاهده نموده و در کمترین زمان و با کمترین قیمت درخواست سفارش نمایید.

نکات ضروری

راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان ها

  • مرتب مسواک بزنید.
  • افزایش مصرف آب
  • کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین و نوشابه ها
  • ترک سیگار و دخانیات

علائم پوسیدگی دندان چیست؟

حساس شدن دندان ها به ویژه در هنگام مصرف مواد غذایی سرد یا گرم و شیرین، ایجاد سوراخ روی دندان ها، درد و تغییر رنگ دندان ها مهم ترین عوارض و علایم ناشی از پوسیدگی دندان می باشد. در این مواقع، مراجعه به پزشک ضروری به نظر می رسد. دنت آنلاین مشاور شما در خصوص بیماری های دهان و دندان و راهنمای شما در تهیه لوازم بهداشتی دندانپزشکی و تجهیزات دندانپزشکی است. یونیت دندانپزشکی

خوردنی های مفید

تحقیقات زیادی بر روی پوسیدگی دندان انجام شده است. نتایج به دست آمده در بسیاری از تحقیقات حاکی از این است که مصرف برخی مواد می تواند از ابتلا به پوسیدگی دندان جلوگیری کند. این مواد عبارتند از:

  • مصرف انواع پنیرها: پنیر حاوی ماده ای به نام کازئین یا همان پروتئین شیر است. وجود این ماده در انواع پنیرها به جلوگیری از پوسیدگی دندان یا کند شدن مسیر پیشرفت آن بسیار مهم است. همچنین از کلسیم داخل پنیر و شیر نباید غافل شد.
  • جویدن آدامس: استفاده از آدامس های بدون قند راهکاری موثر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است. در آدامس های بدون قند ماده ای به نام زایلیتول که نوعی قند طبیعی است، به کار رفته است. این ماده فعالیت باکتری های موجود در دهان را کاهش می دهد. در نتیجه حالت اسیدی دهان را کم می کند. باید توجه داشت که آدامس های نعنایی بسیار موثر تر از سایر آدامس ها هستند.
  • استفاده از آبنبات بدون قند حاوی زایلیتول: به سایت دنت آنلاین مراجعه کنید و محصولات حاوی زایلیتول را انتخاب نمایید. سایت دنت آنلاین به عنوان بهترین راهنمای حفظ دندان های شما است.
  • مصرف کشمش: در کشمش ها ماده ای به نام پلی فنول و فلاونوئید وجود دارد. این مواد سبب کاهش فعالیت باکتری های موجود در دهان می شوند. البته باید دقت نمود که مواد خوراکی که بزاق دهان را افزایش می دهند نیز دارای این خاصیت هستند اما بعد از مصرف این مواد باید از مسواک استفاده نمود زیرا خاصیت چسبندگی آنها روی دندان اثراتی بر جای می گذارد.
  • استفاده از نی: مصرف نوشیدنی ها با نی سبب می شود مواد کمتری به محیط دهان وارد شود. در نتیجه فعالیت باکتری های دهان کاهش می یابد. به همین دلیل این مورد نیز در کاهش احتمال پوسیدگی دندان ها موثر است.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ