روزهای کرونایی خود را با دمنوش ها راحت تر کنید

خانم شایگانی
گروه سلامت: این روزها همه دنیا درگیر شیوع ویروس کرونا هستند و حتی این ویروس موجب شده است که تعدادی از شهروندان ایرانی را خانه‌نشین کند. این خانه‌نشینی از جهاتی مثبت و از جهاتی دیگر منفی است. توصیه می‌کنیم که بهترین دمنوش‌ها برای تقویت سیستم تنفسی را بشناسید تا بتوانید هم در صورت ابتلا به […]

روزهای کرونایی خود را با دمنوش ها راحت تر کنید

گروه سلامت: این روزها همه دنیا درگیر شیوع ویروس کرونا هستند و حتی این ویروس موجب شده است که تعدادی از شهروندان ایرانی را خانه‌نشین کند. این خانه‌نشینی از جهاتی مثبت و از جهاتی دیگر منفی است. توصیه می‌کنیم که بهترین دمنوش‌ها برای تقویت سیستم تنفسی را بشناسید تا بتوانید هم در صورت ابتلا به حساسیت پاییزی و هم در صورت ابتلا به کووید-۱۹ از آن‌ها استفاده کنید.

ابتلا به کووید-۱۹ می‌تواند با مشکلات تنفسی مختلفی برای بیماران مبتلا همراه باشد. حتی اگر به کووید-۱۹ مبتلا شده و آن را پشت سر گذاشته باشید، باز هم ممکن است در ساعاتی از روز دچار سرفه‌های ناگهانی، تنگی

نفس یا خس‌خس سینه شوید. در این میان خوردن دم نوش های مختلف برای بهبود ریه و تنفس و کمتر شدن سرفه تان می تواند کمک شایانی کند.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل برای کاهش التهاب در بدن، تنظیم قند خون و برطرف کردن حالت تهوع موثر است. مصرف روزانه دمنوش زنجبیل می‌تواند به کاهش شدید التهاب در سیستم تنفسی کمک و علایم تنگی نفس، سرفه و احساس سوزش یا خس‌خس سینه و گلو را برطرف کند.

دمنوش-زنجبیل

چای سبز

چای سبز سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست و مصرف منظم آن می‌تواند علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی، باعث بهبود شرایط تنفسی در بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی شود.

چای-سبز

دمنوش برگ زیتون

باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. البته سعی کنید این دمنوش را همراه با عسل بخورید. چون خوردن آن بدون عسل ممکن است باعث افت فشار شود.

دمنوش-برگ-زیتون

دمنوش آویش

دمنوش آویشن یکی از مهم ترین تجویزات طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. البته بهتر است خانم های باردار از این دمنوش استفاده نکنند.

دمنوش-آویشن

 

چای کوهی، آویشن، مرزنجوش، پونه، کُلک و دارچین را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. دمنوش این مواد هر  8 ساعت یک بار را به بیمار بدهید. بسیاری از پزشکان در  برابر تجویزهای طب سنتی جبهه گیری می کنند. در حالی که ریشه بسیاری از داروها از گیاهان تهیه می شود. این دمنوش برای رفع عفونت و التهاب گلو موثر است.

قدومه، نشاسته، تخم مَرو، گل پنیرک، گل ختمی، پرسیاوشان و زوفا را به نسبت مساوی با هم مخلوط و پودر کنید. هر 8 ساعت یک قاشق مرباخوری از آن را به بیمار بدهید.

همچنین می توانید اسطوخودوس،اکالیپتوس،مرزنجوش،گل بابونه، برگ گیاه را هم به نسبت مساوی مخلوط کنید سپس آن را با سه لیوان آب داخل کتری بجوشانید و با این ترکیب بخور دهید. این بخور تمام مجاری تنفسی را باز  کرده و سیستم ریوی را استریل می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ