واکسینه شدن یک پایگاه نیروی هوایی علیه کرونا

Shabnam Khesal
پایگاه نیروی هوایی “وندنبرگ” واقع در کالیفرنیا ماه آینده با واکسن فایزر واکسینه می شود. به گزارش نوژاوک، هزاران دوز از این واکسن بسیار امیدوار کننده علیه کووید-19 طی هفته های آینده در پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در دسترس قرار خواهد گرفت. سرهنگ آنتونی مستیلر هفته گذشته طی یک سخنرانی از انتظار برای ورود واکسن […]

انتونی الو

پایگاه نیروی هوایی “وندنبرگ” واقع در کالیفرنیا ماه آینده با واکسن فایزر واکسینه می شود.

به گزارش نوژاوک، هزاران دوز از این واکسن بسیار امیدوار کننده علیه کووید-19 طی هفته های آینده در پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در دسترس قرار خواهد گرفت.

سرهنگ آنتونی مستیلر هفته گذشته طی یک سخنرانی از انتظار برای ورود واکسن فایزر به این پایگاه هوایی خبر داد.

وی گفت: وندنبرگ آنقدر خوش شانس است که در میان تعداد انگشت شماری پایگاه ها قرار گرفته که واکسن را دریافت می کنند.

روز دوشنبه، شرکت فایزر و بیون تک اعلام کردند که واکسن آنها بیش از 90 درصد در پیشگیری از کووید-19 اثربخشی دارد که این نتیجه بر اساس آزمایش های صورت گرفته روی بیش از 43 هزار و 500 نفر به دست آمده است.

بر اساس اظهارات یکی از مقامات این پایگاه هوایی با حضور واکسن ها ضمن ایجاد ایمنی شخصی نسبت به بیماری، می توان پیشرفت آن را در جامعه نیز متوقف کرد، اما در حال حاضر واکسن به طور گسترده در درسترس نخواهد بود و کادر درمان و اعضای نظامی در پست های مهم و کلیدی جزو نخستین گروه های دریافت کننده واکسن هستند، البته این جمع بندی هنوز نهایی نشده است.

مقامات گفتند واکسن به صورت تزریق در بازو و در دو دوز با فاصله حداقل 21 روز تجویز می شود.

بیشتربخوانید:استفاده نخستین داروی آنتی بادی کرونا در آمریکا

طی مرحله آزمایشی واکسن فایزر میان افراد 12 تا 85 ساله حداقل عوارض جانبی از جمله درد بازو، خستگی، سردرد، تب یا لرز مشاهده شده و تاکنون گزارشی از بستری یا عوارض جانبی شدید آن گزارش نشده است.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ