استفاده نخستین داروی آنتی بادی کرونا در آمریکا

Shabnam Khesal
ایالات متحده آمریکا اجازه استفاده اضطراری از نخستین داروی آنتی بادی کووید-19 را می دهد. به گزارش رویترز، نهادهای نظارتی ایالات متحده روز دوشنبه استفاده اضطراری از نخستین داروی آنتی بادی تجربی برای کووید-19 را در بیمارانی که در بیمارستان بستری نیستند و به دلیل سن یا سایر شرایط در معرض خطر بیماری جدی قرار […]

لی لی

ایالات متحده آمریکا اجازه استفاده اضطراری از نخستین داروی آنتی بادی کووید-19 را می دهد.

به گزارش رویترز، نهادهای نظارتی ایالات متحده روز دوشنبه استفاده اضطراری از نخستین داروی آنتی بادی تجربی برای کووید-19 را در بیمارانی که در بیمارستان بستری نیستند و به دلیل سن یا سایر شرایط در معرض خطر بیماری جدی قرار دارند، مجاز اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو (FDA) مجوز استفاده اضطراری را به شرکت ایلای لی‌لی اند کامپنی برای استفاده از داروی کرونا را داد، براساس داده ها استفاده از این دارو نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا ویزیت های اورژانس را در بیماران مبتلا به کرونا را کاهش می دهد.

این دارو یک آنتی بادی مونوکلونال است و در گروه گسترده ای از داروهای بیوتکنولوژی قرار می گیرد که در کپی ساخت آنتی بادی است که بدن انسان برای مقابله با عفونت ها ایجاد می کند.

پس از ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به ویروس کرونا در اوایل ماه اکتبر درمان مشابهی را که توسط شرکت ریجنران ارائه شده بود، انجام شد که دکتر آنتونی فاوشی، متخصص ارشد بیماری های عفونی این کشور گفت احتمالا همین روش در بهبود ترامپ نقش داشته است.

کاخ سفید در بیانیه ای از طریق ایمیل، از تصمیم FDA به عنوان “یک نقطه عطف مهم” استقبال کرد. شرکت داروسازی ریجنران هم به دنبال تایید آنتی بادی خود در برابر کووید-19 است.

FDA گفت: آنتی بادی لی لی می تواند برای هر فرد بالای 65 سال که اخیرا مبتلا به کرونا خفیف تا متوسط ​​شده و همچنین برای بیماران 12 ساله و بالاتر که دارای یک بیماری زمینه ای هستند مورد استفاده قرار گیرد.

این دارو برای بیماران بستری و همچنین برای افرادی که به دلیل کرونا نیاز به اکسیژن درمانی دارند مجاز نیست زیرا احتمال می رود حال این بیماران را بدتر کند.

دولت ایالات متعهد شده است آمریکایی ها هیچ هزینه از جیب خود برای دارو پرداخت نخواهند کرد، اگرچه ممكن است مراكز بهداشتی درمانی هزینه تجویز محصول را پرداخت كنند.

دو شرکت ریجنران و ایلای لی لی هردو نسخه‌هایی از یک درمان آنتی بادی را ساخته اند که برای خنثی سازی ویروس کرونا با جلوگیری از ورود آن به سلول انسان طراحی شده است، لی لی پیش بینی می کند تا پایان سال 2020 بیش از یک میلیون دوز از دارو را تولید کند تا اوایل سال آینده در سراسر جهان استفاده شود.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ