مبارزه سعودی ها با قاتل خاموش/ رتبه دوم دیابت در خاورمیانه به عربستان تعلق دارد

Shabnam Khesal
سعودی ها برای مبارزه با دیابت، قاتل خاموش تاکید بسیاری برای تغذیه سالم و ورزش دارند. به گزارش عرب نیوز، پزشکان برای اقدامات بیشتر برای مقابله با “قاتل خاموش” که 4 میلیون سعودی بزرگسال را تحت تاثیر قرار داده ابراز نگرانی کردند. سبک زندگی سالم به پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون […]

سعودی ها برای مبارزه با دیابت، قاتل خاموش تاکید بسیاری برای تغذیه سالم و ورزش دارند.

به گزارش عرب نیوز، پزشکان برای اقدامات بیشتر برای مقابله با “قاتل خاموش” که 4 میلیون سعودی بزرگسال را تحت تاثیر قرار داده ابراز نگرانی کردند. سبک زندگی سالم به پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا کمک می کند، بنابراین افزایش سطح آگاهی و ارتقای بهداشت در جوامع می تواند تا حدودی بر کاهش مبتلایان به دیابت کمک کند.

دیابت یکی از شایع ترین بیماری های مزمن مربوط به سنین پیری است، از آنجا که جمعیت بزرگسال عربستان سعودی بالای 23 میلیون نفر است این نکته  باید مورد توجه قرار گیرد. طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی دیابت، شیوع دیابت در بزرگسالان 18.3 درصد است (بیش از 4 میلیون مورد) که مربوط به مسائل مربوط به سبک زندگی مانند ورزش نکردن، رژیم غذایی ناسالم و چاقی است.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، عربستان سعودی در رتبه دوم در خاورمیانه و هفتم در جهان از نظر ابتلا به دیابت قرار دارد.

یکی از مقامات وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت بدنی برای مبارزه با دیابت نوع 2 به عرب نیوز گفت: انجام اقداماتی برای افزایش آگاهی در مورد دیابت مهم است زیرا فعالیت بدنی و داشتن تحرک یکی از مهمترین موارد برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 محسوب می شود.

وی افزود: دیابت با گروه سنی خاصی ارتباط ندارد و با توجه به عواملی مانند ژنتیک و سبک زندگی ناسالم می تواند هر کسی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. درصد ابتلا به دیابت در عربستان سعودی زیاد است و مردم باید سبک زندگی سالم را مورد توجه قرار دهند. باید ضمن افزایش فعالیت های بدنی در زمان های مناسب غذای سالم بخورند، مقدار زیادی آب بنوشند و مصرف قند و انواع ناسالم کربوهیدرات را ترک کنند.

بیشتربخوانید:سایه خطر نارسایی قلبی بر سر دیابتی ها

بیشتربخوانید:آیا مصرف قندهای مصنوعی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند؟

این مقام تاکید کرد: اتخاذ یک شیوه زندگی سالم به پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون و چربی خون کمک می کند زیرا این سه بیماری دلیل اصلی سایر بیماری های مزمن هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ