چین به آفریقا واکسن کرونا می دهد

Shabnam Khesal
چین متعهد می شود واکسن های کووید-19 را به آفریقا ارسال کند. به گزارش سایت مراکشی، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین بر تعهد کشورش در تامین واکسن کووید-19 برای کشورهای آفریقایی به محض دسترسی برای استفاده عموم بار دیگر تاکید کرد. یی گفت: با پایان یافتن مراحل تولید واکسن ها و در دسترس بودن […]
 

چین متعهد می شود واکسن های کووید-19 را به آفریقا ارسال کند.

به گزارش سایت مراکشی، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین بر تعهد کشورش در تامین واکسن کووید-19 برای کشورهای آفریقایی به محض دسترسی برای استفاده عموم بار دیگر تاکید کرد.

یی گفت: با پایان یافتن مراحل تولید واکسن ها و در دسترس بودن برای عموم چین تامین آنها را برای کشورهای آفریقایی برعهده می گیرد تا به پیروزی زود هنگام در برابر ویروس کمک کند.

این مقام چینی این سخنان را طی مراسمی به مناسبت بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس مجمع همکاری چین و آفریقا در پکن که چندین سفیر آفریقا در آن حضور داشتند، بیان کرد.

مراکش ماه اوت چندین توافق نامه کشورهای آفریقای شمالی را با آزمایشگاه های چین امضا کرده تا در آزمایش های بالینی واکسن های کووید-19 کشور چین شرکت کند.

این توافق نامه چارچوب قانونی برای همکاری در آزمایشات بالینی فاز 3 واکسن سینوفارم چینی را نیز فراهم می کند.

ناصر بوریتا، وزیر امور خارجه مراکش اعلام کرد: در نخستین آزمایش بی سابقه در تاریخ مراکش تصمیم گرفتیم این آزمایش های بالینی چند مرکزه واکسن را با چین انجام دهیم.

این توافق نامه ها همچنین به مراكش اجازه می دهد تا واكسن را پس از در دسترس بودن به صورت محلی تولید كند.

هفته گذشته وزارت بهداشت مراکش اعلام کرد در هفته های آینده یک کمپین ملی واکسیناسیون علیه کووید-19 را آغاز می کند. این اعلامیه ممکن است نشانه این باشد که واکسن سینوفارم به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

بیشتربخوانید:آغاز فاز 3 واکسن چینی در مکزیک

بیشتربخوانید:صنعت حمل و نقل چین برای توزیع واکسن کرونا آماده می شود

سعدالدین العثمانی، نخست وزیر مراکش نیز گفت: مراکش یک واکسن ایمن و موثر علیه ویروس کووید-19 را برای کارزار آینده واکسیناسیون خود انتخاب کرده است، با این حال وی از اصل واکسن رونمایی نکرد. در همین حال شاخص هایی مانند توافق نامه های مراکش و چین و اعلامیه اخیر سینوفارم مبنی بر اینکه نتایج آزمایشات بالینی واکسن عالی تر از حد انتظار بوده، باعث می شود که مراکش از واکسن چینی در کارزار خود استفاده کند.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ