نوشیدنی جادویی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

Shabnam Khesal
باران های ناگهانی و کاهش دمای هوا شرایط جوی را به طور کامل تغییر داده است. با فرا رسیدن فصل زمستان مهم این است که ما برای گرم نگه داشتن و تقویت سیستم ایمنی بدن خود گام برداریم. همه ما مدت طولانی است که از سلامت خود غافل شده ایم و سال 2020 برای بیشتر […]

باران های ناگهانی و کاهش دمای هوا شرایط جوی را به طور کامل تغییر داده است. با فرا رسیدن فصل زمستان مهم این است که ما برای گرم نگه داشتن و تقویت سیستم ایمنی بدن خود گام برداریم. همه ما مدت طولانی است که از سلامت خود غافل شده ایم و سال 2020 برای بیشتر ما زنگ خطری بوده است. اکنون فهمیده ایم که از رژیم روزانه تا ورزش همه چیز برای جلوگیری از خطر عفونت مهم است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش ایندیاتایمز، تقویت سیستم ایمنی بدن در یک یا دو روز ایجاد نمی شود، بلکه به تلاش مداوم نیاز دارد. یک سیستم ایمنی قوی می تواند ما را در برابر بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری های فصلی مقاوم کند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند معجزه هایی برای پوست، مو و ناخن های ما ایجاد کند و نقش مهمی در ایمنی ما در برابر عفونت ها و بیماری ها ایفا می کند. ویتامین C به مبارزه با فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کند که می تواند منجر به برخی بیماری های خطرناک مانند سرطان شود. استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد همچنین می تواند به ایمنی ضعیف منجر شود.
میوه ها، سبزیجات و ریشه های زیادی وجود دارند که سرشار از ویتامین C هستند، اما پرتقال یکی از بهترین منابع ویتامین C محسوب می شود. با وجود اینکه آب پرتقال صنعتی در بازار پر شده برای راحتی خود مرتکب اشتباه نشوید چراکه آب پرتقال بسته بندی شده بیش از فایده به بدن شما آسیب می رساند، بنابراین از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید.
آب پرتقال و گشنیز می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن معجزه کند. همچنین می توانید مقداری هویج به آن اضافه کنید تا طعم و مزه آب آن را قوی تر کند. هویج منبع خوبی از ویتامین C، بتا کاروتن و ویتامین B6 است که همه برای سیستم ایمنی سالم لازم است، گشنیز هم با طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها غنی شده است.

بیشتربخوانید:در حمام آب پرتقال بخورید

بیشتربخوانید:چگونه سیستم دفاعی بدن را تقویت کنیم تا بتوانیم سرطان را شکست دهیم؟

طرز تهیه این نوشیدنی جادویی
شما برای تهیه این نوشیدنی به پرتقال، گشنیز، هویج و یک قاشق چایخوری آب لیموترش نیاز دارید، دقت کنید که به این نوشیدنی شکر اضافه نکنید. برای تهیه آن پرتقال ها را پوست بگیرید، هویج و گشنیز را نیز خرد کنید. همه اینها را داخل مخلوط کن بریزید و آب آن را صاف کرده و به صورت تازه بنوشید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ