چرا وقتی می خوابیم پاها را به هم می مالیم؟ / سندرم پای بی قرار چیست؟

حسام آرین
وقتی یک روز سخت به پایان می رسد و سرانجام به رختخواب می رویم اغلب ما یک کار نسبتا غیرقابل توضیح انجام می دهیم بدون اینکه حتی متوجه انجام آن شویم پاهایمان را به هم می مالیم تا راحت تر بخوابیم. با توجه به آنچه مردم در اینترنت درباره آن بحث می کنند این موضوعی […]

وقتی یک روز سخت به پایان می رسد و سرانجام به رختخواب می رویم اغلب ما یک کار نسبتا غیرقابل توضیح انجام می دهیم بدون اینکه حتی متوجه انجام آن شویم پاهایمان را به هم می مالیم تا راحت تر بخوابیم. با توجه به آنچه مردم در اینترنت درباره آن بحث می کنند این موضوعی است که چرایی آن برای برخی سوال ایجاد کرده است. به گزارش برایت ساید، در ادامه به برخی از دلایل مالیدن پاها به هم در زمان خواب اشاره شده است.

مالیدن پاها به هم در زمان خواب ممکن است نشانه ای از اختلال خواب باشد

مالیدن پاهایتان به هم در رختخواب ممکن است آنگونه که در نگاه اول به نظر می رسد بی ضرر نباشد. یک بیماری به نام اختلال دوره ای حرکت اندام وجود دارد که روی پاهای شما نیز تاثیر می گذارد و شما در خواب به طور مرتب پاهایتان را تکان می دهید یا حتی پاها دچار گرفتگی می شوند که می تواند بر شما تاثیر منفی بگذارد و منجر به خواب آلودگی روزانه شود. اگر به طور ریتمیک پاها را در رختخواب حرکت داده یا به هم می مالید و این اتفاق اغلب می افتد احتمال می رود به دلیل اختلال دوره ای اندام باشد.

بیشتر بخوانید: چطور بفهمیم دچار تنبلی تخمدان شده ایم؟

مالیدن پاها به هم ممکن است نشانه بیماری دیگر باشد

یک دلیل نسبتا جدی دیگر نیز می تواند برای مالیدن پاها به هم در زمان خواب وجود داشته باشد. اگر احساس می کنید هنگام خوابیدن پاهایتان را به هم می مالید یا تکان می دهید می تواند به معنای ابتلا به سندرم پای بی قرار باشد. این سندرم یک اختلال حسی عصبی است که به شما اجازه نمی دهد به درستی استراحت کنید. برای اطمینان از اینکه تحت تاثیر آن قرار گرفته اید یا خیر باید با یک پزشک مشورت کنید.

مالیدن پاها به هم روش ناخودآگاه تسکین دهنده است

ما سعی می کنیم با مالش پا به هم برای خود آرامش ایجاد کنیم و راحت شویم. ما با این کار تاثیر لمس نزدیک روی پوست خود را ایجاد می کنیم و باعث می شود احساس آرامش کنیم. مشخص شده است پوست به محرک های خارجی بسیار حساس است، بنابراین می تواند ابزاری قدرتمند در توانایی ما برای پس گرفتن یک روز پر از استرس باشد.

مالیدن پاها به هم در زمان خواب ممکن است فقط یک عادت باشد

مالیدن پاها به هم در زمان خواب می تواند به یک روش طبیعی برای خوابیدن تبدیل شود نه اینکه نشانه ای از یک بیماری یا یک پدیده فیزیولوژیکی باشد. بسیاری از افراد در واقع پاهایشان را در رختخواب به هم می مالند بدون اینکه حتی متوجه آن شوند. حتی اگر در ابتدا به هر دلیل ذکر شده اتفاق بیفتد می تواند به یک عادت ساده تبدیل شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ