5 مکمل دارویی مهم برای کنترل اضطراب و استرس

Shabnam Khesal
در صورت عدم مراقبت، اضطراب می تواند به شکل یک مسئله جدی در زمینه بهداشت روان ایجاد شود. هر فرد روش متفاوتی برای پاسخ به استرس دارد. اضطراب در برخی موارد می تواند یک عمل انعکاسی هنگام مواجه شدن با استرس باشد. اضطراب شدید می تواند احساس ناراحتی و بی قراری در فرد ایجاد و آسیب جدی به سلامتی وارد کند.
مکمل دارویی مهم برای کنترل اضطراب و استرس
در صورت عدم مراقبت، اضطراب می تواند به شکل یک مسئله جدی در زمینه بهداشت روان ایجاد شود. هر فرد روش متفاوتی برای پاسخ به استرس دارد. اضطراب در برخی موارد می تواند یک عمل انعکاسی هنگام مواجه شدن با استرس باشد. اضطراب شدید می تواند احساس ناراحتی و بی قراری در فرد ایجاد و آسیب جدی به سلامتی وارد کند. افرادی که از اضطراب رنج می برند، افکار مداوم مربوط به ترس و نگرانی دارند. اگر نمی دانید چگونه از پس اضطراب برآیید شرایط می تواند بدتر هم شود. علائم اضطراب شامل تپش قلب، لرز، تحریک پذیری، استرس شدید و سبکی سر است. وقتی فردی از اضطراب رنج می برد نباید در سکوت رنج ببرد. آنها باید با پزشک صحبت کنند، نفس های عمیق بکشند، موسیقی گوش دهند، پیاده روی کنند یا کارهای دیگری انجام دهند که ذهن منحرف شود. حمله اضطرابی می تواند احساس ترس در فرد ایجاد کند، اما غلبه بر آن غیرممکن نیست. اگر از اضطراب رنج می برید باید با پزشک مشورت کنید. به گزارش وب ام دی، در اینجا چند مکمل وجود دارد که می توانند به مدیریت علائم کمک کنند.

ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در حفظ سلامت روان دارد. این مکمل حالت شما را تنظیم و اختلالات خلقی را درمان می کند. کمبود ویتامین D می تواند منجر به بروز اضطراب و افسردگی شود. شیر و نور خورشید منبع غنی از ویتامین D هستند که می توانید از مزایای آنها بهره مند شوید.
مکمل ویتامین B12 میزان استرس در بدن شما را کاهش می دهد. این ویتامین بیشتر در منابع حیوانی یافت می شود. با تولید هورمون های شاد روحیه شما را تقویت می کند. به علاوه، این ویتامین برای سیستم عصبی نیز مفید است.

منیزیم

منیزیم یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز برای مقابله با اختلالات روانی است زیرا اضطراب را در افراد بهبود می بخشد. منیزیم مسئول واکنش های شیمیایی در مغز شما است و آن را می توانید در شکلات های تلخ و تیره، اسفناج، بادام و بادام هندی پیدا کنید.

ویتامین C

ویتامین C جدا از تقویت سیستم ایمنی بدن به کاهش علائم اضطراب نیز کمک می کند. این امر باعث می شود شما احساس شادابی و نشاط کنید و از نظر ذهنی آمادگی لازم را داشته باشید.

بابونه

چای بابونه به دلیل اثرات آرام بخشی معروف است. اضطراب را برطرف و شما را آرام می کند زیرا خاصیت ضد اضطرابی دارد و به شما احساس سبکی می دهد و به خواب بهتر نیز کمک می کند.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ