آیا خوردن برف عوارض دارد؟

Shabnam Khesal
دما در اغلب مناطق دنیا کاهش یافته و حتی در برخی از مناطق زمستان امسال طوفان های برفی بزرگی دیده شده است. به طور قطع یکی از جادویی ترین قسمت های این فصل بارش برف و بازی با آن است، راه رفتن میان تپه های برفی، بازی با گلوله برفی و گرفتن دانه های برف […]
دما در اغلب مناطق دنیا کاهش یافته و حتی در برخی از مناطق زمستان امسال طوفان های برفی بزرگی دیده شده است. به طور قطع یکی از جادویی ترین قسمت های این فصل بارش برف و بازی با آن است، راه رفتن میان تپه های برفی، بازی با گلوله برفی و گرفتن دانه های برف روی زبان هنگام فرود آمدن آنها از روی آسمان. به گزارش هلثی، همیشه برخی از افراد وجود دارند که مشت مشت برف می خورند حتی برخی دوست دارند از برف بستنی درست کنند و دستور العمل های بی شماری نیز در اینترنت وجود دارد که می تواند به شما بگوید دقیقا چگونه می شود این کار را انجام داد، اما آیا خوردن برف واقعا بی خطر است؟

برف از چه چیزی ساخته شده است؟

سوزان بسر، پزشک مراقبت های اولیه می گوید: در یک شکل خالص برف فقط آب منجمد شده است. با این حال، وی اشاره می کند می توان برف را با مواد مختلف از جمله بقایا مخلوط دانست.
ماری اسکارزلو فیربانکس، کارشناس هواشناسی با تحقیقات ملی اقیانوسی و جوی توضیح می دهد: خط اصلی که برف را تشکیل می دهد از آب تبخیری است که از سطح زمین بالا می آید. در برف می توانید ردپای آب از رودخانه ها، دریاچه ها یا اقیانوس های سراسر جهان را پیدا کنید، اما برف فقط از آب ساخته نشده است.
فیربانکس می گوید: برف شامل قطره هایی است که ذرات گرد و غبار، باکتری های ریز یا موارد شناور دیگر در هوا را در خود نگه می دارد. وی می افزاید: آرایش برف تحت تاثیر آنچه در جو اتفاق می افتد و شامل ناخالصی هایی مانند ذرات آئروسل، مواد مغذی و آلاینده ها است.

آیا خوردن برف بی خطر است؟

هیچ راهنمای رسمی ایمنی برف خواری از طرف مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) وجود ندارد. با این حال، این مراکز توجه دارد که خوردن برف در صورت گرفتار شدن به عنوان نمونه در اتومبیل یا حین پیاده روی فکر خوبی نیست زیرا می تواند دمای داخلی بدن شما را کاهش دهد.
بسر می گوید: خبر خوب اینکه اگر در خانه کمی برف بخورید عوارضی ندارد، در واقع هیچ بیماری مربوط به برف خواری وجود ندارد که من از آن آگاه باشم، البته میزان خوردن شما هم مهم است. دایان کالو، دانشیار طب اورژانس در دانشکده پزشکی راتگرز نیوجرسی می گوید: خوردن برف در مقادیر کم ایمن است، مقدار کم آن غیر سمی است.
دکتر کالو می گوید: بسته به آنچه در برف هم هست دارد، بنابراین اگر بیش از حد از دانه های برف بخورید ممکن است دچار ناراحتی معده، استفراغ، اسهال یا حتی به احتمال زیاد دچار عفونت شوید. از همه مهم تر اگر می خواهید برف بخورید به دنبال برف تمیز بروید، سفید، تازه بارش نه برف کثیف مایل به خاکستری و البته برف زرد یا هر چیزی که به نظر می رسد حاوی فضولات حیوانات باشد.

آیا باید مانع خوردن برف توسط بچه ها شد؟

قرن هاست که مردم برف می خورند. منشا تولید بستنی به احتمال زیاد با دیدن بارش و ایده گرفتن از آن آغاز شده است. برخی پدر و مادرها مدام به فرزندانشان توصیه می کنند برف نخورید، اگر والدین هستید خودتان می دانید چرا این جمله را تکرار می کنید؟ نگرانی ها پیرامون سلامتی فرزندانتان باعث می شود از خوردن برفی که روی آن پیاده روی، نمک، بیل یا شخم زده شده است جلوگیری کنیم، اما برف تازه باریده شده چه مشکلی دارد؟ پاول هوتنر، مدیر ارشد اخبار رادیو عمومی مینه سوتا می گوید: جالب و شاید تعجب آور نیست که برف در مناطق شهری شامل آلودگی های ناشی از اگزوز و سایر منابع باشد، بنابراین به احتمال زیاد بهتر است در مناطق شهری برف نخورید به ویژه اگر تازه نباشد و نزدیک جاده ها باشد.
بر اساس مطالعه ای که در سال 2016 در مجله “Environment Science: Processes & Impacts” منتشر شده است سطح وسیع برف به عنوان یک جذب کننده فوق العاده کارآمد از مواد شیمیایی موجود در هوا و مواد سرطان زا مانند موارد منتشر شده توسط اگزوز اتومبیل عمل می کند. برف این مواد را از هوا بیرون می کشد و باعث می شود تنفس تمیزتر شود، بنابراین این نوع برف برای مصرف یک کاسه کرم برف گزینه مناسبی نیست. هوتنر اذعان می کند: بله اگر بخواهید برف تازه را در یک منطقه شهری بخورید به طور قطع آلاینده ها را بلعیده اید.
دقت داشته باشید از خوردن برف متمایل به رنگ زرد جلوگیری کنید زیرا این رنگ یک علامت هشدار دهنده بزرگ برای آلودگی برف اغلب به ادرار است. به همین ترتیب برف های رنگی دیگر را نیز نخورید. رنگ های قرمز یا سبز نیز می توانند وجود جلبک ها را درون برف نشان دهند که ممکن است برای شما خوب نباشد.
رنگ های دیگری که باید از خوردن آنها اجتناب شود شامل سیاه، قهوه ای، خاکستری و هر برفی است که حاوی ذرات واضح سنگ ریزه یا لکه است. برفی که در اطراف دودها، آتشفشان های فعال و … هستند نیز نباید خورده شوند. بیشترین هشدارها در مورد خوردن برف مربوط به برف های کنار جاده ها است. دود اگزوز حاوی بقایای سرب است که داخل برف می شود، بنابراین بهتر است برف ها را از جاهای خلوت و تمیز جمع کنید.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ