برای چاق شدن صورت چه باید کرد؟

حسام آرین
اگرچه افزایش وزن به طور خاص روی صورت کار سختی است، اما با افزایش وزن یا بهبود تون عضلانی صورت فرد پرتر به نظر می رسد، برخی از ورزش ها و روش های درمانی صورت نیز به چاق شدن آن کمک می کند. شکل و فرم صورت یک فرد به طور طبیعی در طول زندگی تغییر می […]

اگرچه افزایش وزن به طور خاص روی صورت کار سختی است، اما با افزایش وزن یا بهبود تون عضلانی صورت فرد پرتر به نظر می رسد، برخی از ورزش ها و روش های درمانی صورت نیز به چاق شدن آن کمک می کند. شکل و فرم صورت یک فرد به طور طبیعی در طول زندگی تغییر می کند زیرا پیری منجر به کاهش چربی یا تون عضله در اطراف صورت می شود و فرم صورت نیز بسته به وزن فعلی بدن فرد و میزان عضله وی می تواند متفاوت باشد. برخی از افراد می خواهند روی صورت خود وزن اضافه کنند تا ظاهری گردتر، پرتر یا کامل تر به آنها ببخشد. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مقاله در مورد روش های خانگی که افراد می توانند برای افزایش وزن در صورت، عوامل مهمی که باید در این باره در نظر گرفته شود توضیحاتی ارائه می شود.

آیا افزایش چربی یا عضله به چاقی صورت کمک می کند؟

در صورت بهره مندی از روش های چاق کننده به طور طبیعی نمی توان صورت را به طور خاص هدف قرار داد. با این حال، افزایش وزن به طور کلی به افراد کمک می کند تا صورتشان چاق شود. ورزش عضلات صورت ضمن تقویت آن باعث می شود صورت پرتر به نظر برسد. با این حال، برخی از افراد برای صورت خود از ورزش هایی استفاده می کنند که به آن شکل و ظاهری مشخص تر می دهد.

راه های سالم برای افزایش وزن

هر فردی که قصد چاق شدن دارد باید اطمینان حاصل کند رویکرد سالمی را دنبال می کند. در حالی که اساس افزایش وزن خوردن کالری بیشتر از میزان سوزاندن بدن در روز است، اما انتخاب منابع خاصی از این کالری ها به فرد کمک می کند تا هنگام افزایش وزن سالم بماند.

غذاهای سرشار از مواد مغذی حاوی چربی های مفید بخورید

برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند به فرد در افزایش وزن و چاق نگه داشتن صورت کمک می کنند. گزینه های مختلفی وجود دارد، اما موارد زیر مثال های خوبی برای انتخاب مواد غذایی است: دانه ها و آجیل ها. منابع انرژی طبیعی دارای کالری زیادی هستند، اما همچنین ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را به بدن می رسانند و به فرد در جهت افزایش وزن به روشی سالم کمک می کنند.
شیر. شیر حیوانات به طور معمول در هر وعده کالری بیشتری نسبت به نوشیدنی هایی مانند شیر گیاهی، چای یا آب میوه دارد، همچنین سرشار از چربی، مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی است.
ماهی چرب. ماهی های چرب آب سرد مانند ماهی آزاد و شاه ماهی کالری بیشتری از چربی های مفید از انواع دیگر ماهی و گوشت دریافت می کنند، همچنین این چربی ها باعث سلامت پوست می شوند زیرا پوست برای جوان جلوه دادن به سلول های چربی نیاز دارد.

محصولات را به پوست بمالید

محصولات موضعی ضمن آبرسانی به پوست از سلول های پوست مقابل روند پیری محافظت می کند و در نتیجه پوست صورت پرتر به نظر می آید. هیچ مطالعه تحقیقاتی دال بر تایید اثربخشی محصولات موضعی در صورت وجود ندارد علی رغم اینکه برخی افراد معتقدند آنها موثر هستند. با این حال، روش های معروف زیر به طور معمول امتحان شده و عوارض جانبی کمی هم به همراه دارند.

عسل یا شکر

عسل و شکر هر دو ماده مرطوب کننده طبیعی هستند به این معنی که آنها رطوبت را از محیط بیرون وارد پوست و در آن ذخیره می کنند این کار ظاهر پرتری به پوست صورت می بخشد، همچنین عسل حاوی ویتامین ها، آنزیم ها و اسیدهای آمینه مفید است. یک مقاله مروری نیز نشان می دهد عسل با کیفیت بالا حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است که برخی از خواص درمانی را برای پوست به ارمغان می آورد. استفاده منظم از عسل روی پوست به تامین مواد مغذی سلول های پوست کمک کرده و از آنها در برابر آسیب محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: راه های جلوگیری از بروز علائم پیری بدن

روغن ها

برخی از افراد ادعا می کنند استفاده از روغن های طبیعی روی صورت با ایجاد گونه هایی پرتر به فرد در داشتن ظاهری جوان تر نیز کمک می کند. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مالیدن روغن به صورت فرد کمک می کند تا روی این قسمت از بدن اضافه وزن پیدا کند. با این حال، یک مطالعه نشان می دهد اسیدهای چرب در فضاهای بین بیرونی ترین لایه های سلول های پوستی پر می شوند. بعضی از روغن ها در صورت استفاده موضعی برای پوست مفید هستند از جمله:
روغن زیتون
روغن نارگیل
روغن آووکادو
شی باتر
روغن بادام
روغن آمله
پوست هر فرد به روغن های مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهد. هر فردی که قصد دارد روغن را به صورت خود بمالد نخست باید این کار را روی یک تکه پوست خود امتحان کند تا ببیند آیا باعث ایجاد حساسیت یا مشکلات دیگری مانند آکنه می شود یا خیر.

ماسک صورت

ماسک های صورت رطوبت را به پوست وارد می کنند به ویژه برای صورت که با افزایش سن لاغرتر به نظر می رسد گزینه مفیدی است. بسیاری از ماسک های مختلف فروشگاهی از فرمولاسیون های ویژه برای اثربخشی روی پوست استفاده می کنند، اغلب شامل ترکیباتی مانند:
گلیسرین
اوره
هیالورونیک اسید
لانولین یا چربی پشم
وازلین
روغن معدنی
با این حال، افرادی که ترجیح می دهند خود ماسک صورت درست کنند بهتر است از مواد طبیعی مانند موارد زیر استفاده کنند:
سیب
شیر
پاپایا
تخم مرغ
آووکادو
بلغور جو دوسر
موز
خیار

ورزش صورت

انجام ورزش های منظم صورت به افزایش حجم عضلات آن کمک می کند که باعث پرتر شدن صورت می شود. یک مطالعه در سال 2018 اثرات ورزش های صورت بر ظاهر پیری را مورد بررسی قرار داد. زنان در سنین 40 تا 65 سال که به مدت 20 هفته ورزش های صورت خود را که شامل 32 تمرین می شد را انجام دادند بهبود در ساختار صورت خود گزارش دادند به طور خاص، گونه های آنها پرتر به نظر می رسید. این مطالعه در مقیاس کم انجام شده، بنابراین برای تایید این ادعاها مطالعات بیشتری لازم است. با این حال، افراد نباید فقط از یوگای صورت کمک بگیرند بلکه روش های موثری دیگری مانند ماساژ صورت نیز وجود دارد که می توان از مزایای آن نیز بهره مند شد.

آیا گزینه های پزشکی برای چاقی صورت وجود دارد؟

اگر روش های طبیعی برای چاقی صورت موثر نیست برخی از افراد گزینه های پزشکی را انتخاب می کنند. افرادی که قصد افزایش وزن در صورت خود را دارند ممکن است تن به عمل جراحی انتقال چربی بدهند، این روش شامل برداشتن چربی از ناحیه دیگری از بدن و تزریق آن به صورت است. گزینه دیگر برای چاقی صورت این است که پزشکان پرکننده هایی را به قسمتی از صورت به طور معمول گونه ها تزریق می کنند تا حالت پرتری به صورت بدهند، همچنین برخی از افراد کاشت گونه را به عنوان روش دائمی انتخاب می کنند.
البته جراحی همیشه خطراتی را به همراه دارد، بنابراین لازم است قبل از تصمیم گیری با پزشک خود در مورد جوانب مثبت و منفی این کار صحبت کنید.

خلاصه

جدا از افزایش وزن کلی، هیچ روش مطمئنی برای افزایش وزن به طور خاص در صورت وجود ندارد. احتمال می رود به طور طبيعي صورت را با انجام ورزش های مختلف صورت يا استفاده از محصولات موضعي پر كنيد. برخی از درمان های آرایشی نیز ممکن است برای چاق تر شدن صورت به فرد کمک کنند. علاوه بر این، افراد می توانند در مورد هر روش درمانی با پزشک مشورت کنند وی می تواند در مورد گزینه های پزشکی برای کمک به پرتر نشان دادن چهره به شما مشاوره دهد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ